Zo ver was ik ook al. Deze perrons zullen wel compleet afgesloten worden voor de rest van de reizigers op de stations. Komt er ook bagagecontrole door beveiligingsbedrijven? Hoe wordt er om gegaan met passagiers die een kaartje kopen van Amsterdam naar Rotterdam, als dat al mogelijk wordt, maar willen blijven zitten tot Londen? Inklimmers die via de havens in vrachtwagens naar Engeland willen gaan hier vast wel iets proberen.
Je zit hier met een buitengrens van Schengen, wat betekent dat je grenscontroles op aangewezen grensdoorlaatposten moeten plaatsvinden.
De mensen die willen, proberen van alles. Zou een mooi visitekaartje zijn om te laten zien dat i.i.g. wij als NL onze grenscontroleprocessen op orde hebben. Nauwe samenwerking KMar, Douane, G4S/Securitas/ISEC, NS, ProRail en dezelfde diensten maar dan in België en Frankrijk moet hier de standaard worden. Zoals in het nieuwsartikel al genoemd wordt, zal er een dedicated perron moeten komen incl. afgesloten beveiligde en 'schone' wachtruimtes.
Misschien, en eigenlijk zelfs hopelijk, wordt het onmogelijk gemaakt om 'eventjes' van AMS naar RTM te reizen om juist tegen te gaan dat men dan blijft zitten.