Begrijp me niet verkeerd maar ik ben ook voor "gegokt mar verloren". Toch ben ik het niet eens met je insteek. Ik vind dit zelfs een vorm van bedrog.
Een BOA of een vkr is geen agent. Voor elk groepje zijn aparte regeltjes waar ze zich aan dienen te houden. Als ze die regeltjes niet hadden gehad, waren ze ook agent geweest. Stel, ik heb rijbewijs B. Geen probleem om een vrachtwagen mee te besturen toch? Ik heb tenslotte rijlessen gehad en mij in regeltjes verdiept? Volgens jou mag dit want . Ik vind het verwerpelijk dat een BOA iemand een bon aan kan smeren terwijl hij/zij daar niet bevoegd voor is. Blijkbaar gebeurt dit en is het hard nodig dat de persoon die de bon heeft gehad in verweer gaat en met de hulp van een WOB kan achterhalen of alles juist is verlopen.
Je geeft hier dus alleen maar redenen om onder een
overtreding uit te komen. Een
overtreding die is gemaakt door de
overtreder en zoals ik al aangaf is de verbalisant ook in overtreding, maar het maakt het feit waar hij/zij voor schreef niet ineens een onschuld.
Jouw verweer over rijbewijs B en C geeft aan dat je het dus geen probleem vind om maar een misdrijf te begaan, je vergelijkt het met een overtreding. Daarmee gaat het dus al fout in Nederland, omdat de een iets doet mag ik het ook.
"iemand iets aansmeren", onder welke steen kom je vandaan als je dat denkt. Sorry het is niet mijn gewoonte om op de persoon te spelen en dat wil ik nu ook niet. Maar de overtreding is al begaan, dan wordt er niets aangesmeerd er wordt iets bevonden. Het is niet dat de BOA de situatie zo heeft beïnvloed dat er ineens een overtreding is die er daarvoor niet was.
Is het hard nodig om te achterhalen wie/wat een boete heeft uitgeschreven? Nee, niet als de overtreding is begaan en hij is geconstateerd. Eigenlijk is het een vreemde zaak dat we allemaal veiliger willen zijn op straat maar owee als we er zelf de dupe van worden.