Gister na mijn werk wil ik wegrijden van de parkeer plaats, een stukje verder zie ik een fietser aankomen, even later valt de man.
Ik zie hem bewegen en op een gegeven moment gaat hij met zijn hand naar zijn borstkas en daarna naar zijn hoofd. In eerste instantie twijfel ik om even te gaan kijken wat er aan de hand is, maar als ik zijn hand naar zijn borst zie gaan zet ik mijn auto aan de kant en loop naar hem toe.
Als ik hem aanspreek komt de man verward over en weet niet waar hij is, ik moet hem overeind helpen.
Ik vraag of hij pijn op de borst of ernstige hoofdpijn heeft maar dat is niet zo. Ik vraag of hij medicatie gebruikt, mogelijk heeft hij daar iets door gekregen, maar dat is ook niet zo. Ik zeg hem dat hij rustig in en uit moet ademen, hij was overigens niet aan het hyperventileren.
Naar mate dat ik even met de man praat lijkt hij weer wat bij te komen, en verteld hij dat hij bier op heeft maar normaal nooit drinkt. Volgens zijn verhaal heeft hij 4 biertjes op, en dan is het natuurlijk de vraag hoe groot de glazen waren.
Ik vraag of ik iemand kan bellen voor hem maar dat is niet nodig, daarna raad ik hem nog wel aan om te gaan lopen en niet verder te fietsen.
De man bedankt me, en ik besluit weg te gaan.
Nu zit het me alleen niet zo lekker, had ik die man moeten laten fietsen of had ik de politie moeten bellen. De persoon stond niet stabiel, en hij zou daarna een drukke weg op moeten.
112 bellen leek me niet nodig, en een ambulance was niet nodig.
Had de politie iets gedaan als ik 0900-pliesie gebeld zou hebben?
(mijn zus beweert dus van niet)
Geen idee of het hier goed staat, maar dat zie ik vanzelf.