Vanuit de humanitaire gedachte wordt er weinig gedacht...
Je helpt hen die als eerste hulp nodig hebben als eerste, zonder aanziens des persoons, en dus ook de vermoedelijke terrorist als die eerder dood gaat dan de ander. Wie ben ik om te besluiten of een persoon wel of niet dood mag gaan, de vermoedelijke terrorist krijgt zijn straf echt wel als hij het overleeft, daar hoef ik niet voor te zorgen. Ik ben geen Judge, jury and executioner, dat zou de hulpverlener in mijn ogen net zo strafbaar maken als de vermoedelijke dader. We hebben een rechtssysteem dat verdachten kan veroordelen bij afdoende bewijs. Ik zou overigens helemaal niet kunnen zien of die "draadjes" een bom zijn, en of die wonde komt van de bom op de huid van de gordeldrager, en kan dat oordeel dus ook helemaal niet trekken, en al zou ik dat kunnen, dan nog help je de verdachte zodat er recht gesproken kan worden op de manier zoals wij in NL/FR/EU hebben afgesproken. Dat is beschaving!
Veiligheid moet uiteraard in acht genomen worden, bij explosiegevaar probeer je zo veel mogelijk mensen te evacueren.