2006 alle openbare gebouwen AED

Auteur Topic: 2006 alle openbare gebouwen AED  (gelezen 8160 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #20 Gepost op: 13 september 2005, 16:16:40
Wat je vergeet is dat de reductie van de aanrijtijd veel meer positieve effecten oplevert. Denk aan alle traumaslachtoffers die minuten eerder behandeld kunnen worden. Bovendien is komt dit de gehele regio ten goede, terwijl elke AED binnen een zeer beperkte straal inzetbaar is. 4 AED's in het winkelcentrum komt alleen de bezoekers in dat winkelcetrum ten goede.

voor slachtoffers vij straten verder op is het voordeel nul.

dat is inderdaat wel zo maar in een klein dorp net als koewacht is het als het goed is wel haalbaar..
maar niet in alle gevallen zal een aed minder tijd kosten..


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #21 Gepost op: 13 september 2005, 23:34:15
mischien zal het helpen als er een wet komt die zegt dat er in alle openbare ruimtes waar mensen aanwezig zijn een aed moet zijn.

Nu is het ook al zo dat kleine zelfstandige ondernemers  bhv dienen te hebben, het is een kleine stap ze te verplichten een aed aan te schaffen en een cursus te volgen


Ridder Pim

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 14 september 2005, 01:09:49
Ik heb me eens door een vertegenwoordiger laten vertellen dat het idee was om mensen die een AED cursus hebben gevolgd, naast het certificaat, ook een pas te geven.
Met deze pas met magneetstrip zou een AED uit een kast kunnen worden gehaald.

Op zich een mooi systeem. Maar dan moet er nèt toevallig iemand met zo'n pas in de buurt zijn.
Uiteraard zou de politie en brandweer standaard over zo'n pas (en cursus) moeten kunnen beschikken.


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 14 september 2005, 07:57:00
Nu is het ook al zo dat kleine zelfstandige ondernemers  bhv dienen te hebben, het is een kleine stap ze te verplichten een aed aan te schaffen en een cursus te volgen

Aardige investering voor zo'n kleine ondernemer; praten al gauw over 2-3000 euro...


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #24 Gepost op: 14 september 2005, 09:33:29
Zegmaar voor sommige ondernemers de winst van een maandje of drie. AED's op openbare plekken, OK, kostbaar, maar er is blijkbaar belangrijke tijdswinst uit te halen. Maar waar gaat het heen als je iedere eenmanszaak verplicht een AED van een paar duizend euro op te hangen? Van dat geld kun je beter een goede 'healthy lifestyle'-campagne starten. Haal je, zeker in de westerse landen, veeeeel meer winst uit, naar mijn bescheiden mening.
Arts  www.alphalog.nl


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #25 Gepost op: 14 september 2005, 11:28:58
het zijn pittige investeringen maar wat heeft een eenmanszaak nu aan een bhv cursus dat is ook gewoon geldklopperij.


helm

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 14 september 2005, 14:07:43
het zijn pittige investeringen maar wat heeft een eenmanszaak nu aan een bhv cursus dat is ook gewoon geldklopperij.

Was dat maar waar! Een éénmanszaak is een rechtsvorm en wil niet zeggen dat er geen personeel in dienst is.


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 14 september 2005, 15:55:39
Was dat maar waar! Een éénmanszaak is een rechtsvorm en wil niet zeggen dat er geen personeel in dienst is.
Inderdaad, een éénmanszaak kan rustig 200 man personeel in dienst hebben. Ook voor de kleinere zaken is BHV geen slecht iets, misschien inderdaad kostbaar, maar overal op de werkplek kan een ongeval gebeuren...


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #28 Gepost op: 14 september 2005, 19:18:16
Als de man maar enkele werknemers heeft, dan geldt een aangepaste regeling met veel minder strenge eisen.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #29 Gepost op: 16 september 2005, 00:02:06
Ik begrijp uit jouw woorden dat je dat hele AEDverhaal een commercieel verhaal vindt,wat alleen maar de fabrikanten van AEDaparatuur goed doen  ??? ???
Je bent met een AED goedkoper uit,dan die paar extra ambu,s waar jij het over hebt.En waarom?Een ambulance heeft zijn afschrijving,brandstofkosten,onderhoud et etc etc.

En wat denk jij te bereiken met die extra ambulances in het huidige verkeersbeeld in Nederland

Ik kan niet echt goeie loguca in je redenering ontdekken hoor, AED goedkoper dan een ambu? das wel erg kort door de bocht, alsof elke patient een AED nodig zou hebben..
En inderdaad is de AED verkoop een zeer winstgevende sector.....die behoorlijk op allerlei emotionele golven vaart  :-\ :-\ :-X
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod