2006 alle openbare gebouwen AED

Auteur Topic: 2006 alle openbare gebouwen AED  (gelezen 8177 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

billy

  • Gast
Gepost op: 9 september 2005, 16:05:00
klopt het dat in 2006 in alle openbare gebouwen een AED moet hangen? ik heb dit in de krant gelezen maar dat betwijfel ik. :D




Lukas074

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 9 september 2005, 16:07:08
is geen gek idee op zich, alleen zijn er ook mensen die er mee omkunnen gaan??


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #2 Gepost op: 9 september 2005, 18:19:53
Tuurlijk kan iedereen daar mee omgaan.  :-\
AED van de muur pakken, mee nemen naar het slachtoffer en dan hulpzoekend om zich heen kijken of er niet toevallig iemand is die dit kan overnemen. Als er niemand is die dit overneemt wordt het al moeilijker. Tenslotte heeft die persoon ooit eens gehoord op tv of in de krant hoe zoiets werkt. Dus het is altijd het proberen waard. goed op de plaatjes letten, plakkers op plakken en dan doen wat het apparaat zegt.
"Start reanimatie". oei, nu wordt het moeilijk, dit had hij niet gelezen of gezien. tja en dan ?
Afijn, ik hoef niet verder te gaan. Een AED is een prima hulpmiddel voor diegene die daar een cursus voor gevolgd heeft, maar een volslagen leek ? Ik denk niet dat die er iets mee kan.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #3 Gepost op: 9 september 2005, 18:45:37
Reanimatie is toch gewoon drukken op het borstbeen en blazen op de mond... (andersom gaat het niet....) ;D ;D ;D  Hebben ze vast ook wel op tv gezien... ;D ;D ;D


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #4 Gepost op: 9 september 2005, 21:24:32
Reanimatie is toch gewoon drukken op het borstbeen en blazen op de mond... (andersom gaat het niet....) ;D ;D ;D  Hebben ze vast ook wel op tv gezien... ;D ;D ;D

De techniek is niet het probleem, het moment bepalen wanneer er begonnen moet worden blijkt erg lastig te zijn  :'(


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #5 Gepost op: 9 september 2005, 22:12:39
en opde tv leven ze vaak nog lang en gelukkig.
En ontmoeten de slachtoffers de redders.En worden het vrienden voor het leven

AED cursus zou standaard bij je EHBO  of BHV diploma moeten zitten zo worden veel meer mensen bekwaam met de aed.

Dan pas zou het nuttig zijn om meer AED`s te plaatsen in openbare gebouwen


Lukas074

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 9 september 2005, 22:28:46
Citaat
AED cursus zou standaard bij je EHBO  of BHV diploma moeten zitten zo worden veel meer mensen bekwaam met de aed.

Dan pas zou het nuttig zijn om meer AED`s te plaatsen in openbare gebouwen

Heb je wel een gekeken wat een AED kost, nou ik koop er liever geen 1 voor in de auto. Je heb wel gelijk, dat het eigenlijk bij je ehbo moet zitten,maar heb jee papiertje gehaald, moet je als het nodig is gaan zoeken naar een AED. En doet ie het nog als deze in een openbaar gebouw hangt?


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #7 Gepost op: 10 september 2005, 10:56:10
Een aed hoeft niet in iedere auto maar in overheidsgebouwen zou hij best kunnen hangen en in winkelcentra.
Als er jaarlijks onderhoud aan wordt gepleegd (batterij).dan kan er niks fout gaan . Laat ze keuren door de mensen die ook de brandblussers elk jaar keuren. Ben je ook daar van af.

Je hebt er mooie kasten voor die met een zegel worden afgesloten dus ze hangen best veilig.

Hoe meer aeds er komen hoe lager de prijs zal zijn. En mijn leven is toch wel een €2000 waard . jouwe ook ?

En de overheid moet ook gewoon wat geld er in pompen. maar dat zullen ze niet willen denk ik


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #8 Gepost op: 10 september 2005, 11:04:46
bij ons is het zo dat je aed les moet volgen en dan krijg je een pasje en een sleutel van de kast waar de aed bij ons op het dorp instaat.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #9 Gepost op: 11 september 2005, 00:01:46
Vraagje: wat kost dat geintje en hoeveel levens redden we ermee?
Arts  www.alphalog.nl