Je kan het niet beter krijgen als korpsleiding van brandweer of ambulancedienst, goedkoper en makkelijker kan je niet van ongemotiveerd personeel afkomen. De restauranthouder vraagt zijn kok ook niet hoe hij er tegen aan kijkt om aardappelen te koken en de chef gemeentereiniging vraagt de vuilnismannen ook niet hoe zij er tegen aan kijken om een vuilniszak op te halen.
je moet toch kijken of het de hulpverlening niet ernstig bemoeilijkt als je extra mensen in gevaar brengt. Ja je moet je niet willen verstoppen maar stel, je hebt een slachtoffer en je stuurt daar iemand (meestal 2 personen) op af die ook slachtoffer worden. Hot zone en cold zone is mij te zwart wit... Hot zone is in mijn ogen helemaal vooraan waar de actie (nog ) gaande is, dat is voor de AT/DSI medics. Maar wij moeten niet willen wachten tot alles cold zone is, we mogen best bereid zijn om in de "lukewarm" zone op te treden, hoe ver, dat hangt wel af van de opleidingen die we nu nog niet hebben hier.
Klopt, dit is het gedeelte 'care under fire'. Het gaat niet om eigen veiligheid eerst maar om belang van de missie. Deze medics, ongeacht van welke dienst ze afkomstig zijn, zijn er in de eerste plaats om leven van de teamleden te redden als ze gewond raken, het verlenen van hulp aan gewonde burgers kan alleen als ze de missie niet in gevaar brengen, het verlenen van hulp aan de terrorist is de laagste prioriteit.
De terrorist "ondervraagbaar" houden lijkt me toch ook van belang, zeker als die bij de missie gewond raakt, zeker als de uiteindelijke ontknoping van de missie niet in de directe nabijheid van de slachtoffers plaats heeft.