Drie bloedige aanslagen deze week in Midden Oosten hebben amper de Westerse media gehaald, ik durf met zekerheid te zeggen dat veel forumleden het nieuws over Tunesie nu pas voor eerst lezen.
Er was ook een aanslag in Nigeria door Boko Haram in de week na Parijs, meer dan 30 doden... Maar de headlines bij de Westerse media gingen over de overleden politiehond.
Weet je zeker dat alle Landelijke Traumacentra in Nederland een auto beschikbaar hebben voor een MMT. Ik weet het niet maar verwacht dat het niet zo is.
Ik weet wel zeker dat niet alle landelijke traumacentra een MMT beschikbaar hebben, het is in ieder geval zeker niet 24/7 een direct inzetbaar MMT beschikbaar hebben. Ik denk dat het wel even een half uurtje of langer zal duren (zelfs overdag) voor deze MMT's daadwerkelijk kunnen uitrukken.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Maar jouw verwachtingen versterken mijn standpunt tegen forumlid rubenb in ieder geval wel. Een nu al veelgenoemd punt in het topic is dus het
gebrek van hulpdiensten. Maar waar zit dit gebrek exact?
Als we even kijken naar Parijs, en de cijfers afronden (klinkt cru, maar rekent nou eenmaal gemakkelijker): Zo'n 300 gewonden waarvan zo'n 25% zwaargewond, ongeveer 75. Dan heb je toch een hele bak professionele hulpverleners nodig. Zowel voor de T1's, als het vroegtijdig helpen van T2's om te voorkomen dat deze alsnog T1 worden.
Wat is in Nederland het gebrek van de hulpdiensten?