Is Nederland voorbereid op (terroristische) aanslagen?

Auteur Topic: Is Nederland voorbereid op (terroristische) aanslagen?  (gelezen 82935 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #150 Gepost op: 23 februari 2016, 16:06:36
Citaat van: AureliusM link=msg=1408283 date=1456238202
Snap het. Maar terug vechten met vuurwapens is prettiger dan met een brandblusser.  ;)

Ik ben het helemaal met je eens maar ik werk in een land waar vuurwapens dragen door burgers verboden is. Het is niet altijd mogelijk om een burger die oog in oog dreigt te komen met dit soort terroristen geholpen kan worden door de politieman of anti-terreureenheid omdat deze nog niet in de buurt zijn. Ik denk dat burgers onder deze omstandigheden zelf moeten beslissen of ze zich af willen laten schieten of besluiten poging te wagen om de schutter te verwonden/doden. Ik denk niet dat er veel politiemensen zijn die het een groot probleem zullen vinden. Een gewonde schutter is geen nadeel en een dode schutter ook niet.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #151 Gepost op: 28 februari 2016, 08:29:03
Citaat van: oma link=msg=1405962 date=1455271710
Ik vind zelf dat AED en tourniquets/hemostatische verbanden aan elkaar gelijk staan. Het is belangrijk dat deze middelen actief gepromoot worden en beschikbaar zijn omdat iedereen met deze middelen in staat is levens te redden.

Citaat van: René van der Helm link=msg=1406062 date=1455296435
En chest seals.

SWASFT Student Conf @BetterParaConf
It's all kicking off in the scenario, best get that tourniquet on! pic.twitter.com/tz11nIvauF

Chest dressing being used in the scenario pic.twitter.com/u5JdO4a06l

Tourniquet on- bleeding stopped, good job! Just got to get them to safety pic.twitter.com/mpm6Hb2vRo

helm

• Gast
Reactie #152 Gepost op: 28 februari 2016, 10:49:02
Wij werken bij NedCert in onze trainingen BHV, ERO en SEHSO nu 2 maanden met F-ABC waarbij de F staat voor Fatale wonden / Fatal wounds.
Zoals je in de plaatjes ziet; onmiddellijk chest seal, tourniquet hemostatisch gaas en dan ABC.
Het werkt uitstekend! Mensen snappen het en het lukt ze vrijwel altijd, binnen 1 minuut de F onder controle te krijgen.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #153 Gepost op: 22 maart 2016, 11:20:04
Dr Andreas Krieg @andreas_krieg
Backlash of #brusselsattack will b huge - political right in #Europe ll exploit it - #clashofcivilisations Europe is ill prepared for!

Wpie

• Forum gebruiker
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #154 Gepost op: 22 maart 2016, 16:42:33
samenvoeging topics

Dus kunnen we het binnenkort ook in Amsterdam verwachten?
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl

oma

• Senior gebruiker
Reactie #155 Gepost op: 22 maart 2016, 16:45:14
Citaat van: Wpie link=msg=1414516 date=1458661353

Ik vind het een vreemd bericht. Amaq is van de aan ISIS-gelinkte persbureaus/propagandakanalen. Er staat heel specifiek in dat Belgie deel uitmaakt van de internationale coalitie tegen IS. In tegenstelling tot Nederland voert Belgie geen bombardementen uit boven Syrie of Irak.

De hele tekst van Amaq;

Citaat
Brussels – Amaq Agency: Islamic State fighters carried out a series of bombings with explosive belts and devices on Tuesday, targeting an airport and a central metro station in the center of the Belgian capital Brussels, a country participating in the international coalition against the Islamic State.

Islamic State fighters opened fire inside Zaventem Airport, before several of them detonated their explosive belts, as a martyrdom bomber detonated his explosive belt in the Maalbeek metro station. The attacks resulted in more than 230 dead and wounded.

Loekie

• Forum gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #156 Gepost op: 22 maart 2016, 17:04:50
Citaat van: Wpie link=msg=1414516 date=1458661353
Neen, tuurlijk niet. Nederland is immuun voor terreur en aanslagen.  ::)

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Reactie #157 Gepost op: 22 maart 2016, 17:08:16
Citaat van: Loekie link=msg=1414519 date=1458662690
Neen, tuurlijk niet. Nederland is immuun voor terreur en aanslagen.  ::)

Doordat Nederland, met name Amsterdam, een rijk gevuld gebied is aangaande maffiabendes en andere hieraan gelijkende organisaties en met name de invloed van de heer Holleeder in het proces Amsterdam "schoon" te houden zal de kans minder groot zijn dat er in Amsterdam individueen en kleine groeperingen langere tijd in Amsterdam e.o. een aanslag voor kunnen bereiden zonder dat hier iemand (van deze organisaties) iets van merkt en daarop acteert.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #158 Gepost op: 22 maart 2016, 17:15:13
Citaat van: p2Elst link=msg=1414521 date=1458662896
Doordat Nederland, met name Amsterdam, een rijk gevuld gebied is aangaande maffiabendes en andere hieraan gelijkende organisaties en met name de invloed van de heer Holleeder in het proces Amsterdam "schoon" te houden zal de kans minder groot zijn dat er in Amsterdam individueen en kleine groeperingen langere tijd in Amsterdam e.o. een aanslag voor kunnen bereiden zonder dat hier iemand (van deze organisaties) iets van merkt en daarop acteert.

Duidelijk, misschien wel goed plan Holleeder vrij te laten. Ik denk dat hij dan veel meer invloed kan uitoefenen in het proces Amsterdam schoon te houden en te acteren zodra criminelen iets merken van terroristen die aanslagen voorbereiden in Amsterdam.

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Reactie #159 Gepost op: 22 maart 2016, 17:21:56
Citaat van: oma link=msg=1414523 date=1458663313
Duidelijk, misschien wel goed plan Holleeder vrij te laten. Ik denk dat hij dan veel meer invloed kan uitoefenen in het proces Amsterdam schoon te houden en te acteren zodra criminelen iets merken van terroristen die aanslagen voorbereiden in Amsterdam.

Dat zou inderdaad geen slecht idee zijn nee!