OM weigert snelheidsovertreding tijdens spoedtransport door ambulance en politie te seponeren

Auteur Topic: OM weigert snelheidsovertreding tijdens spoedtransport door ambulance en politie te seponeren  (gelezen 11529 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Zou het anders zijn gegaan als politie voorop zou rijden en ambu als sluitend voertuig?
Zo dat de status begeleiding duidelijker was voor het OM?
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998

Kentekenhouder is niet de bestuurder op dat moment:

1 ambulancechauffeur heeft op de bestuurdersstoel plaats genomen en heeft met de bus gereden.
En? De kentekenhouder krijgt de post thuis en niet de pleeg. Als de kentekenhouder dit niet aangeeft bij het bezwaar, komt dit op conto van de kentekenhouder en niet bij de ambulancedienst.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Citaat van: Red link=msg=1388383 date=1448821249
Boete technisch was het beter geweest om een politieman achter het stuur te zetten. Die kan in een (letterlijke) burgerauto gebruik maken van zijn ontheffingen. Dat zal niet opgaan voor de ambulance verpleegkundige denk ik.

Neemt niet weg dat het erg onhandig is van het OM. De boete zal morgen vast en zeker geseponeerd worden.

Maar de ambulance chauffeur is beter getraind om de rit comfortabel te maken voor een patiënt liggende en veilig voor verpleegkundige die achter in aan het werk zijn. Waar een politieagent getraind is in spoedritten met gezonde mensen die op een stoel in de veiligheidsgordel zitten.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ik ben als politieman geneigd om in dit soort gevallen een stuk zwarte tape te gaan plakken hoewel dit natuurlijk not done is... man man man...


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Citaat van: CopVR3 link=msg=1388404 date=1448823288
Ik ben als politieman geneigd om in dit soort gevallen een stuk zwarte tape te gaan plakken hoewel dit natuurlijk not done is... man man man...

Over het kenteken of over het OM plakken?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Overigens vind ik de motivering van het OM aanvechtbaar. Hoe kun je in dit scenario spreken dat het leven van overige weggebruikers boven het leven van de patiënt gaat?

Als dat overeind blijft, kun je een hele discussie starten over de brancherichtlijn rijden met OGS voor ALLE hulpdiensten.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1388400 date=1448823007
Maar de ambulance chauffeur is beter getraind om de rit comfortabel te maken voor een patiënt liggende en veilig voor verpleegkundige die achter in aan het werk zijn. Waar een politieagent getraind is in spoedritten met gezonde mensen die op een stoel in de veiligheidsgordel zitten.
Ik zat op dat argument te wachten. ;) Dat is logisch, daarom zei ik al: boete technisch gezien.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Bij een politieman achter het stuur gaat seponering makkelijker. De vrijstelling voor RVV is namelijk niet gebonden aan een bepaald voertuig.


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Citaat van: CopVR3 link=msg=1388422 date=1448825902
Bij een politieman achter het stuur gaat seponering makkelijker. De vrijstelling voor RVV is namelijk niet gebonden aan een bepaald voertuig.
Wat als de chauffeur een aanwijzing van een politieambtenaar aan het opvolgen was?


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Het is gewoon belachelijk. Het schijnt dat er al aardig wat mensen via twitter en facebook de bon willen betalen!

Heb het zelf in de familie mee gemaakt dat familieleden in hun eigen auto achter de ambu aanreden, zijn ook geflitst en die bon werd na bezwaar netjes geseponeerd.
Groeten,  Tazbrw