OM weigert snelheidsovertreding tijdens spoedtransport door ambulance en politie te seponeren

Auteur Topic: OM weigert snelheidsovertreding tijdens spoedtransport door ambulance en politie te seponeren  (gelezen 11693 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Citaat van: piet60 link=msg=1388725 date=1448917442
Idd daar heb je een punt. Ik vond het wel muggenzifterij dat OvJ daar geen begrip voor de situatie had en helemaal geen boete had opgelegd.
Heb je nu de illusie dat de bezwaren worden gelezen door een OVJ? Je moet wel een heel apart soort bezwaar indienen om op te vallen en door het automatische systeem eruit gepikt worden.

Dinges

• Senior gebruiker
Het is opgelost. Principieel kan men het boetebedrag van 0 euro nog aanvechten, maar goed, deze mensen hebben belangrijker dingen aan het hoofd.

En of een keurig beargumenteerd bezwaar, vergezeld van foto's en uitgebreid verslag nu in eerste instantie wel of niet is gezien door een justitiemedewerker, ook ik weet niet wat ik nu schokkender vind. Dat het bekeken is en afgewezen, of niet eens bekeken en zomaar afgewezen..

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Citaat van: Gijs link=msg=1388680 date=1448906818
Dino,is bekend, maar te gek voor woorden bij opvragen komt deze toch weer boven.

Sancties onder de WAHV worden niet geregistreerd in de zin van recidive etc. Dit verdwijnt in een archief en zal over een paar jaar vanzelf verdwijnen. Wat had de OVJ anders moeten doen volgens jou?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Gijs

• Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
Al eens meegekeken bij het uitreizen vanuit Nederland naar het buitenland via een luchthaven.
Bij instappen begint de inzet.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Oke nu ben ik je echt kwijt....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Bollie

• Forum gebruiker
Citaat van: Dinges link=msg=1388728 date=1448918032
Het is opgelost. Principieel kan men het boetebedrag van 0 euro nog aanvechten, maar goed, deze mensen hebben belangrijker dingen aan het hoofd.

En of een keurig beargumenteerd bezwaar, vergezeld van foto's en uitgebreid verslag nu in eerste instantie wel of niet is gezien door een justitiemedewerker, ook ik weet niet wat ik nu schokkender vind. Dat het bekeken is en afgewezen, of niet eens bekeken en zomaar afgewezen..
principieel zou ik het toch doen. Het is te gek voor worden dat er alleen maar naar de letter en niet de geest van de wet word gekeken.

@gijs ik begrijp niet wat je bedoelt met uitreizen....

Gijs

• Senior gebruiker
Bollie controle bij schiphol, staat werkelijk alles ook van CJIB en als er geen sepo op is, staat de hoofdregel nog steeds.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Nogmaals Gijs, waar heb je het over?!....

Gijs

• Senior gebruiker
Openstaand boetes staan geregistreerd bij de Kmar op de luchthavens, en bij een goede controle komt dit weer boven, daar deze niet als sepo is geregistreerd bij CJIB, dus is het een HIT, en dan moet er weer gepraat worden en gebeld etc.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Dat is alleen van toepassing als je je boetes niet betaald, en uiteindelijk gesignaleerd komt te staan. Daar is hier geen sprake van. De sanctie is 0 euro, en is dus afgedaan.

Oftewel, dat punt voegt niets toe aan deze discussie aangezien het hier niet opgaat.