Ik vind het vooral jammer dat iemand hier een aantal zaken/feiten poneert waarmee hij/zij de indruk wekt goed op de hoogte te zijn hoe USAR.nl opgezet is. Oma, een "leek", slaagt er vrij snel in een aantal van die stellingen te doorprikken. Dat leidt bij mij steevast tot een prangende vraag: wie is Heijnsbergen?
De vraag zou moeten zijn: wie heeft gelijk? Of nog beter: wat zijn de feiten over USAR.NL?
Wie ik ben doet er niet zoveel toe, ik vraag mij dat bij anderen, die menen 'het beter te weten', op dit forum ook niet af.
De instandhoudingskosten van USAR.NL bedragen dit jaar (afgerond) 1,75 miljoen. De leden van USAR zijn dagelijks als beroeps werkzaam in de veiligheidsregio's in Zuid-Holland (brandweer, ambulancediensten), de nationale politie (hondengeleiders, ICT'ers), defensie (voornamelijk landmacht voor logistieke functies) en het Medisch Centrum Haaglanden (traumatologen). Binnen Nederland is het team binnen 4 uur ter plaatse. Bij een buitenlandse inzet is de doelstelling om binnen 6 uur na alarmering op Vliegbasis Eindhoven voor vertrek gereed te staan.
Ik ben hier volgens mij geen reclamecampagne voor USAR gestart, maar dat daarover in de onderstroom wat badinerend en cynisch over wordt gedaan spijt mij en kan ik niet onweersproken houden. On topic dan maar weer forumgenoten?