Weet je wat verstandig is? Het geciteerde deel van het door mij geplaatste vonnis te bestuderen voor je gaat posten dat ik naar Wet BIG moet verwijzen.
Ik post hier geen dreigementen. Ik schrijf dat het niet goed is voor de onderlinge verstandhouding als politiemensen op deze wijze om willen gaan met ambulancemensen.
Ik begrijp ook niet waarom jij je er zo druk over maakt. Elders op forum zie je brandweermannen en politiemensen posten over reanimaties; ze weten het beter dan alle artsen en ambulanceverpleegkundigen bij elkaar. Niemand die er iets van zegt want het zijn professionals.
Ik begrijp niet waar jij je zo druk over maakt. Als (lees goed: ALS) ik het nodig vind de identiteit van de ambulanceverpleegkundige vast te stellen kan elke agent een identiteitsbewijs vorderen. Daar heeft de ambulanceverpleegkundige ook aan te voldoen. Die verplichting rust op iedereen: ook op agenten onderling. Daar gaat geen BIG-registratie of verschoningsrecht iets aan veranderen.
Op het moment dat er vragen gesteld worden, dus een verhoor aanvangt, dan heeft de ambulanceverpleegkundige het recht om zich te beroepen op het verschoningsrecht.
De soep wordt niet zo heet gegeten als jij deze hier opdient. De samenwerking tussen ambulance en politie verloopt prima en met wederzijds respect. Ik zou het niet zo snel in mijn hoofd halen een verpleegkundige aan te houden maar daar komen we onderling heus wel uit.