Maar dáár gaat dit topic wel over. Het gaat mij de IC en de afspraken die daar gelden. Wat ze voor de rest uitspoken in het ziekenhuis interesseert mij niets. Dus alle berichten die je aanhaalt doen er dus niets toe.
Dan is het nu in ieder geval duidelijk hoe jij dit topic bedoeld, puur en alleen gespitst op immobiele IC patiënten.
Als ik de meeste reacties hier zo lees, dan word de discussie al enkele pagina's veel breder getrokken. Misschien had je dan eerder aan kunnen geven dat je alleen in je eigen afdeling geïnteresseerd bent.
Misschien kan je dan ook even toelichten of de door jou aangehaalde afspraken alleen gelden voor de IC in jou ziekenhuis? Of zijn dat regels die wel in het hele ziekenhuis van toepassing zijn.
Overigens, ook op een IC afdeling heb je verschillende soorten patiënten. Jullie richten een behandeling in op de aandoening van een patiënt, maar voor bewaking is dat niet anders, afhankelijk van het soort gedetineerde zal men voor intensievere of minder intensieve bewaking kiezen.
Natuurlijk hoef je iemand die beademd moet worden niet vast te ketenen aan bed. Maar (gelukkig) niet iedere IC patiënt ligt gesedeerd aan de beademing.