We hoeven er ook niet uit te komen. Er is geen enkel probleem als iedereen zich aan alle Nederlandse wetten houdt. Ik had al geschreven dat iedere gedetineerde zijn patientenrechten heeft, de rechter deelt de straffen uit. De rechter heeft hem/haar niet zijn patientenrechten ontnomen.
Het medisch beroepsgeheim is er niet om artsen te beschermen, het is er om patienten (dus ook de gedetineerde patient) te beschermen. Het is volkomen misplaatst als mensen in dienst van politie of justitie het afdoen als geneuzel.
Er zijn legio afspraken gemaakt door artsen (via KNMG) met justitie/politie, op lokaal niveau zijn meestal werkafspraken gemaakt. Al deze protcollen zijn in lijn met de wetgeving. Als iedereen zich daar aan houdt hoeven er geen artsen boos te worden en ontstaan er geen hoogoplopende meningsverschillen tussen de witte en blauwe beroepsgroep.
Niet vervelend bedoelt maar in mijn gehele carrière zijn er maar twee artens boos geworden en dat zijn er twee op internet. Wat ik met name naar vind is dat er schijnbaar zoiets ergs is voorgevallen in jullie behandelkamer dat jullie afkeer hebben gekregen tegen de gehele blauwe tak. Hierdoor wil je jezelf nu extreem autoritair neer zetten. Wat ik en anderen hier schrijven wordt extreem uit het verband gehaald. Ik vind dit niet prettig.
Geloof me, boos worden op een agent heeft geen zin. Is echt zonde van je gemoedrust, probeer gewoon samen een goed te overleggen. Werkt echt heel prettig geloof me.