Er wordt toch nergens specifiek over een IC gesproken, je zoekt altijd wel naar de moeilijkste weg heb ik het idee. Hier wordt gewoon over de ruimste zin van het woord gesproken. Een ziekenhuis heeft niet alleen een IC maar daarnaast veel meer afdelingen. Denk dat er altijd wel op een volwassen manier een oplossing wordt gevonden tussen verpleegkundige/arts en beveiliger.
Hoezo.., de moeilijkste weg? Ik ben dit topic begonnen, waarbij ik het vraagstuk heb gesteld juist vanuit de IC situatie. Het aangevoerde protocol betreft misschien een richtlijn die in algemene zin van toepassing is bij een opname in een ziekenhuis, echter een dergelijk protocol kan niet worden geprojecteerd op een IC afdeling. Daarom heeft de IC van ons ziekenhuis 'maatwerk' afspraken gemaakt. Die betreffen niet alleen de opname als zodanig, maar ook de aanwezigheid van bewakers en de begeleiding tijdens diverse onderzoeken en procedures.
Ik heb niets met die zogenaamde volwassen manier om tot een oplossing te komen. Dat wekt de suggestie dat er ruimte is voor onderhandeling. Die is er niet. Ik heb te maken met een IC afdeling van een Academisch Ziekenhuis waar continue hoog complexe zorg wordt geleverd. Ik heb al diverse keren uitgelegd dat er daarom afspraken zijn gemaakt tussen de concernstaf Juridische Zaken en de OVJ. Dat is leidend. Met de persoonlijke wensen van de bewaking heb ik niets te maken. Ik heb ook al diverse keren toegelicht waarom dat zo is.