Bewaking van patiënten door DV&O

Auteur Topic: Bewaking van patiënten door DV&O  (gelezen 40502 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #200 Gepost op: 11 februari 2016, 22:25:16
Citaat van: Fletwed link=msg=1405856 date=1455225616
Een ziekenhuis is meer dan alleen een IC ;)

Alsof Expert dat niet zou weten :-\
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Fletwed

• Senior gebruiker
Reactie #201 Gepost op: 11 februari 2016, 22:46:59
Citaat van: RemRoof link=msg=1405858 date=1455225916
Alsof Expert dat niet zou weten :-\

Najah dat hij het breder moet kijken dan alleen IC, dat hij zich ook beetje moet inleven in situaties op SEH, polikliniek etc.

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #202 Gepost op: 12 februari 2016, 01:24:53
Als Topicstarter heeft hij dit topic geopend met de IC in zijn vraagstelling.  e050
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #203 Gepost op: 12 februari 2016, 10:14:22
Citaat van: Fletwed link=msg=1405856 date=1455225616

Een ziekenhuis is meer dan alleen een IC.

Dat weet ik.

Citaat van: Fletwed link=msg=1405862 date=1455227219

Najah dat hij het breder moet kijken dan alleen IC, dat hij zich ook beetje moet inleven in situaties op SEH, polikliniek etc.

Ik moet helemaal niks en een discussie heeft een richting.

ES EL

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #204 Gepost op: 12 februari 2016, 10:39:45
Gaande weg kan een discussie door diverse input wat breder worden dan de initiële vraagstelling.
Ik sprak dus laatst met een medewerker van een IC die melde dat ze daar ook regelmatig mensen krijgen die agressief zijn (al of niet gerelateerd aan een delier). Klinkt als iemand die ook zomaar vanuit de psychiatrie afdeling van de gevangenis had kunnen komen. En volgens mij ook in staat zou zijn om iemand te trachten te gijzelen. Als iemand niet zelf kan vluchten is hij misschien wel in staat om iemand een schaar uit de borstzak te trekken en iemand te prikken. Of tegen de nek aan te duwen met het vriendelijke verzoek hem naar de dichtstbijzijnde uitgang te rollen alwaar hij door handlangers verder vervoerd wordt....
Lijkt mij een plausibel scenario, maar goed, ik werk voor justitie, niet op een IC

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Reactie #205 Gepost op: 12 februari 2016, 10:45:28
Citaat van: ES EL link=msg=1405950 date=1455269985
Gaande weg kan een discussie door diverse input wat breder worden dan de initiële vraagstelling.
Ik sprak dus laatst met een medewerker van een IC die melde dat ze daar ook regelmatig mensen krijgen die agressief zijn (al of niet gerelateerd aan een delier). Klinkt als iemand die ook zomaar vanuit de psychiatrie afdeling van de gevangenis had kunnen komen. En volgens mij ook in staat zou zijn om iemand te trachten te gijzelen. Als iemand niet zelf kan vluchten is hij misschien wel in staat om iemand een schaar uit de borstzak te trekken en iemand te prikken. Of tegen de nek aan te duwen met het vriendelijke verzoek hem naar de dichtstbijzijnde uitgang te rollen alwaar hij door handlangers verder vervoerd wordt....
Lijkt mij een plausibel scenario, maar goed, ik werk voor justitie, niet op een IC

Terugkomend op mijn eerdere reactie. Als jij als professional op de IC een schaar in je borstzak draagt, zal het zeer aan te bevelen zijn, deze bij behandeling e.d. van die persoon anders dan wel op een andere manier op te bergen. Het is niet zo dat een professional op de IC niet weet wie er in dat bed ligt en wat voor een gevaar die persoon vormt.

ES EL

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #206 Gepost op: 12 februari 2016, 10:54:15
Citaat van: p2Elst link=msg=1405953 date=1455270328
Terugkomend op mijn eerdere reactie. Als jij als professional op de IC een schaar in je borstzak draagt, zal het zeer aan te bevelen zijn, deze bij behandeling e.d. van die persoon anders dan wel op een andere manier op te bergen. Het is niet zo dat een professional op de IC niet weet wie er in dat bed ligt en wat voor een gevaar die persoon vormt.
Maar op een ic ontkom je er toch niet aan dat er bepaalde instrumenten bij een patiënt worden gebruikt die potentiële wapens kunnen zijn?
Wurgen met verband of stethoscoop, prikken met schaar of kocher, alcohol in de ogen spuiten, injectienaalden, etc.etc.
Het zou mij prettig lijken als de patiënt dusdanig gefixeerd is dat hij hier niet bij kan komen, of dat een bewaker dit deel in de gaten houdt juist zodat de behandelaar zijn werk kan doen zonder alles te moeten verstoppen.

En ik kan me niet voorstellen dat iedereen op een ic voortdurend in half comateuze toestand verkeerd, of heb ik dit mis?

oma

• Senior gebruiker
Reactie #207 Gepost op: 12 februari 2016, 10:57:40
Citaat van: p2Elst link=msg=1405953 date=1455270328

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #208 Gepost op: 12 februari 2016, 11:58:50
Citaat van: ES EL link=msg=1405957 date=1455270855

Maar op een ic ontkom je er toch niet aan dat er bepaalde instrumenten bij een patiënt worden gebruikt die potentiële wapens kunnen zijn? Wurgen met verband of stethoscoop, prikken met schaar of kocher, alcohol in de ogen spuiten, injectienaalden, etc.etc. Het zou mij prettig lijken als de patiënt dusdanig gefixeerd is dat hij hier niet bij kan komen, of dat een bewaker dit deel in de gaten houdt juist zodat de behandelaar zijn werk kan doen zonder alles te moeten verstoppen.

En ik kan me niet voorstellen dat iedereen op een ic voortdurend in half comateuze toestand verkeerd, of heb ik dit mis?

Ik neem aan dat je als verpleegkundige wel enig idee hebt van het toestandsbeeld van een IC patiënt en waartoe die in staat is.

ES EL

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #209 Gepost op: 12 februari 2016, 19:32:52
Zoals ik eerder schreef, ik hoorde van een ic medewerker dat ze regelmatig met agressie te maken hebben.
Ik heb zelf nooit op een ic gekeken, maar neem aan dat die info juist is.
Wat is jouw ervaring hierin Expert?