Negeer dit gewoon, sommigen hier voelen zich nogal verheven boven de rest en denken dat ze toch met respect en fatsoen hun verhaal verwoorden.
Ik zou in dit geval zeggen. Hou je aan het protocol die er ligt. Als dat de afspraak is dan moet je je in principe daar gewoon aan houden.
Gaat het mis dan niet wijzen naar DVenO maar op de protocol-makers
Wat jij doet is opruien, niemand heeft hier op forum jouw advies nodig op wie of wat ze wel of niet op willen reageren.
Een chirurg die geen vreemden op de operatiekamer wil hebben voelt zich niet verheven. Iedereen verwacht dat de chirurg optimaal kan presteren. Een chirurg die zich stoort aan geluiden of aanwezigheid van personen loopt risico dat hij fouten gaat maken.
Het is in een operatiekamer heel normaal dat een chirurg kan bepalen wie er wel of geen toegang heeft tot zijn/haar operatiekamer. Het is niet meer dan normaal dat je als chirurg achter de anesthesioloog gaat staan en niet achter de beveiligers. De chirurg heeft namelijk de aneshesioloog hard nodig om de operatie te kunnen uitvoeren terwijl de beveiligers in de OK niet nodig zijn.
Een ziekenhuis kan wel een protocol maken of afspraken, het zegt niet dat bijvoorbeeld IGZ het automatisch eens is met dergelijke afspraken. Een chirurg die vanuit patientenbelang/patientveiligheid besluit dat de bewakers dienen te vertrekken zal kunnen rekenen op steun van de toezichthouders ondanks alle afspraken/protocollen van een ziekenhuisorganisatie.
Ik ben chirurg om het belang te dienen van mijn patient, ik maak dat niet ondergeschikt aan de belangen van justitie of de maatschappij. Het maakt voor mij niet uit of mijn patient verdachte is of een veroordeelde crimineel.