Oproep via de app van Hartslag.nu

Auteur Topic: Oproep via de app van Hartslag.nu  (gelezen 10006 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Gepost op: 24 december 2015, 12:26:04
Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met de (nieuwe) app van Hartslag.nu aangezien deze er nu circa 3 maanden is. Zijn er al mensen die een oproep hebben ontvangen op basis van de GPS locatie? (dus niet op een geregistreerde locatie)

Ik heb zelf sinds de app er is 1 reanimatie oproep gehad vanaf mijn thuisadres en deze kreeg ik zoals voorheen via SMS.

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 24 december 2015, 16:54:40
Ik kan alleen melden dat ik een reanimatie oproep niet gehad heb omdat ik niet thuis was. Dus het niet alarmeren op je thuisadres werkt wel denk ik, als je ergens anders bent.

hansheesbeen

• EHBO / SIGMA
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #2 Gepost op: 24 december 2015, 21:24:49
Wij hadden een oproep via de app pas 10 min nadat de pieper afging... Was al gaan rijden op de pieper. Vond het een vreemde gewaarwording. Hoop dat dit incidenteel was...

hout

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 24 december 2015, 21:31:51
Ik ken twee gevallen van mensen die allebei een melding via de app hebben gehad, De een was al ruim 4 uur niet meer in de buurt van de oproep en de ander was op ruim 15 minuten rijden afstand van de oproep en het kaartje klopte niet.
Beide toevallig een Iphone, alles valt of staat bij de accuraatheid van de GPS.

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #4 Gepost op: 24 december 2015, 22:03:27
Citaat van: hansheesbeen link=msg=1394048 date=1450988689
Wij hadden een oproep via de app pas 10 min nadat de pieper afging... Was al gaan rijden op de pieper. Vond het een vreemde gewaarwording. Hoop dat dit incidenteel was...
Het is ook een vreemde gewaarwording dat een ehbo-er gaat rijden op een melding bestemd voor de ambulance via de pieper.
Er zijn situaties dat het inderdaad een reanimatie betreft maar dat de meldkamer er geen burgerhulpverleners bij wil hebben. Bijvoorbeeld kinderreanimaties of traumatische reanimaties.
Krijg je geen oproep via de officiële app of sms, niet zomaar gaan rijden omdat je het wel op P2000 ziet. Dit wordt niet gewaardeerd weet ik uit ervaring als je wel bij het incident gaat rondlopen.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 25 december 2015, 00:49:53
Ik heb ook al wel meegemaakt dat ik al 1 a 2 minuten de sirenes hoorde voordat ik het smsje kreeg.
De sms en app hebben dus nogal vertraging en dan gaan mensen proberen om het de volgende keer sneller te wezen. Dan zal net zien dat ze die volgende keer om een reden niet gewenst zijn.
Waarom wordt er niet gealarmeerd bij een kinderanimatie? Er zijn best vrijwilligers die daar ook voor opgeleid zijn en er zelf voor kunnen kiezen. Is dat omdat er bij een kinderen er vaak wat anders aan de hand is dan hartfalen of dat het een te grote emotionele belasting is voor de leek.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #6 Gepost op: 25 december 2015, 06:01:07
Citaat van: jelte link=msg=1394070 date=1451000993
Ik heb ook al wel meegemaakt dat ik al 1 a 2 minuten de sirenes hoorde voordat ik het smsje kreeg.
De sms en app hebben dus nogal vertraging en dan gaan mensen proberen om het de volgende keer sneller te wezen. Dan zal net zien dat ze die volgende keer om een reden niet gewenst zijn.
Waarom wordt er niet gealarmeerd bij een kinderanimatie? Er zijn best vrijwilligers die daar ook voor opgeleid zijn en er zelf voor kunnen kiezen. Is dat omdat er bij een kinderen er vaak wat anders aan de hand is dan hartfalen of dat het een te grote emotionele belasting is voor de leek.
Als iemand last heeft van hartfalen moet je ze helemaal niet reanimeren. Dat kan ook een reden zijn waarom je geen leken alarmeert voor hartfalen...

Verder zijn er nog heel veel meer redenen om voor kinderreanimaties geen aed alert uit te sturen dan alleen de psychologische impact op de burgerhulpverleners.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #7 Gepost op: 25 december 2015, 06:02:42
Citaat van: hansheesbeen link=msg=1394048 date=1450988689
Waarom wordt jij via een pieper voor reanimaties opgeroepen en wie zijn wij?

hansheesbeen

• EHBO / SIGMA
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #8 Gepost op: 25 december 2015, 12:17:35
Wat zijn mensen weer snel op hun *** tenen getrapt... mischien ben ik wel frb of mischien wel pleeg in vrije tijd of mischien nieuwsgierig of mischien wel cardioloog of mischien wel ehbo.... zucht niks veranderd hier de afgelopen jaren...

Zo dat was de frustratie...

de pieper is om daadwerkelijk de app te "controleren" of de alarmering goed gaat. Mijn ervaring is namelijk dat gps based melden van locaties via een app vaak mis gaat.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 25 december 2015, 12:24:47
Even langs alle tenentrappers heen:
Krijg je als je de app hebt ook nog een sms? Ik heb de app zelf niet (nokia).
Collega van mij heeft wel de app maar niet altijd internet. Dan zou je dus ook geen melding kunnen ontvangen...