Hoe staan jullie tegenover uniformen die in tv series en in films worden gebruikt. Ik kan begrijpen dat sommige burgers een vertekend beeld kunnen krijgen hoe politiewerk er in het echt aan toe gaat. Voorbeeld is bijvoorbeeld dat het nieuwe uniform is te zien in Flikken Maastricht. Zelf ben ik gemeente boa en nu ook wij een landelijk uniform krijgen stel ik mij de vraag hier ik er tegenover zou staan als dit in bijvoorbeeld een negatief perspectief zou worden gebruikt (al moet ik zelf eerlijk toegeven dat een serie over handhavers erg klein is hahah maar dat terzijde) Een oude serie als flodder waar de agenten een bij elkaar geraapt allegaartje dragen (Rijkspolitie pet, gemeentepolitie jas en rangstrepen van de regio) nemen we denk ik niet al te serieus maar het nieuwe opu denk ik tocht wel wat meer.
Tja hoe kwam ik zo op dit topic, nou door iets heel aparts, ik zit na een leuke kerstavond nog even wat jeugdsentiment te kijken op comedy central in de vorm van The A-Team, de helden zijn in 1986 in Oost Duitsland waar het mij opvalt dat de politie daar wel erg bekende mouw patches hebben, even de digitale decoder terug draaien, ik zag het goed de zogenaamde Oost Duitse agenten dragen een Duits uniform met een patch van de Nederlandse gemeente politie.