Wie gebruikt de Infostream al?

Auteur Topic: Wie gebruikt de Infostream al?  (gelezen 60289 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Target77

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 19 september 2005, 23:10:46
Slaap jij wel es dan  ;D

Zzzzzzzzzzzzzz


Lamper

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
    • Brandweer Yerseke
Reactie #41 Gepost op: 21 september 2005, 10:09:52
Wij hebben ook zo'n ding aan onze broeksriem hangen.

Over wat beteft de leesbaarheid van de berichten die doorgestuurd worden ook het volgende, het is bij ons al eens een paar keer voor gekomen dat er staat:
BR 1 "adres" en dan buitenbrand. Terwijl er dan op de analoge pieper nog "brandalarm buitenbrand prio 2" wordt gezegd. Meld je je dan in bij de AC voor het uitrukken krijg je ook prio 2 te horen. Van mij mag daar wel eens beter naar gekeken worden zodat je weet hoe snel je naar de kazerne gaat.....

Trouwens ik hoorde van de ambulancedienst hierover ook al klachten over de standaard codes die ze meesturen. Zoals "overige gezondheid" dat kan vanalles zijn, maar als ze dan analoog kontact opnamen bleek bijvoorbeeld het een gebroken hand te zijn na een val of reanimatie te zijn. Dit vonden zij zelf ook nog niet zo handig, aangezien zij dan een inschatting konden maken tijdens het aanrijden.

Vanaf vandaag (21 september 2005) is de brandweer Zeeland ook over op het inmelden via de C2000 porto's. De mobilifoon worden in de loop van okotber in de voertuigen geplaatst/ingebouwd.

gr
Adryan


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #42 Gepost op: 21 september 2005, 10:13:46
@ Lamper:

Gisteravond melding voor Goes: Br1, Zusterstraat Goes, Brand.
Bleek bij inmelden een ongeval met beknelling te zijn, bestelbus op z'n kant.

Meldingen kloppen nog heel vaak niet. Prioriteiten niet, maar ook de aard van de incidenten niet. Autoladderbemanning krijgt bij een afhijsing patient ook de medische melding, dus bijvoorbeeld CVA < 3 uur oid.

Meldingen komen rechtstreeks uit GMS en kunnen gewoon door de centralist aangepast worden, maar dat gebeurt vrijwel nooit.

Gr
Erik


Lamper

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
    • Brandweer Yerseke
Reactie #43 Gepost op: 21 september 2005, 10:17:23
Klopt, k'zag het gisteren ook.

PS wil je de foto's van gisteren nog doorsturen naar ons, vond ze wel mooi!!

gr
Adryan


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #44 Gepost op: 21 september 2005, 10:31:51
Trouwens ik hoorde van de ambulancedienst hierover ook al klachten over de standaard codes die ze meesturen. Zoals "overige gezondheid" dat kan vanalles zijn, maar als ze dan analoog kontact opnamen bleek bijvoorbeeld het een gebroken hand te zijn na een val of reanimatie te zijn. Dit vonden zij zelf ook nog niet zo handig, aangezien zij dan een inschatting konden maken tijdens het aanrijden.

Het is natuurlijk van belang dat de codes via p2000 zo goed mogelijk verzonden moeten worden.
Maar het is en blijft van belang dat je niet alleen op je p2000 melding af moet gaan. Het is altijd zaak om bij uitrukken van brandweer en ambu altijd contact op te nemen met de meldkamer voor aanvullende info.

Blijkbaar hebben de centralisten in Zeeland het GMS nog niet helemaal onder de knie.  ;D


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #45 Gepost op: 21 september 2005, 13:55:20
Het is natuurlijk van belang dat de codes via p2000 zo goed mogelijk verzonden moeten worden.
Maar het is en blijft van belang dat je niet alleen op je p2000 melding af moet gaan. Het is altijd zaak om bij uitrukken van brandweer en ambu altijd contact op te nemen met de meldkamer voor aanvullende info.

Blijkbaar hebben de centralisten in Zeeland het GMS nog niet helemaal onder de knie.  ;D

dat je kontakt op moet nemen met de meldkamer voordat je uitrukt is logisch, maar dat bedoeld lamper volgens mij niet, het is zaak dat de melding op P2000 zo duidelijk mogelijk is, zodat voor je van huis weg rijdt al duidelijk is of spoed of geen spoed gewenst is, daar kunnen vreemde capriolen tijdens het aanrijden naar de kazerne/post mee voorkomen worden.

er zal nog heel veel geleerd moeten worden (door de centralisten) voor het oude communicatie niveau bereikt is, laat staan beter dan voorheen wordt!
Nemo me impune lacessit


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #46 Gepost op: 21 september 2005, 16:01:18
Lamper heeft het over ambulances die aanrijden en dat doen ze niet van huis.  ;)

Trouwens ik hoorde van de ambulancedienst hierover ook al klachten over de standaard codes die ze meesturen. Zoals "overige gezondheid" dat kan vanalles zijn, maar als ze dan analoog kontact opnamen bleek bijvoorbeeld het een gebroken hand te zijn na een val of reanimatie te zijn. Dit vonden zij zelf ook nog niet zo handig, aangezien zij dan een inschatting konden maken tijdens het aanrijden.


Gast48368

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 21 september 2005, 19:56:15
Hellup, ik ben mijn dekseltje van de batterij kwiet  :'( :-\ :-X :o ;D


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #48 Gepost op: 21 september 2005, 21:07:56
Ook al hoor je op de kazerne de nadere info, ik moet toch een kleine moeite zijn om op de pager alvast de basisinfo correct door te geven zodat je weet wat je kunt verwachten.

Maar voor brand alarmeren terwijl er een ongeval met beknelling is vind ik nogal krom moet ik zeggen......

Gr
Erik


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #49 Gepost op: 21 september 2005, 21:09:16
Blijkbaar hebben de centralisten in Zeeland het GMS nog niet helemaal onder de knie.  ;D

Dat hoor je mij niet zeggen :-)
Denk eerder dat het een kwestie is van niet aanpassen of toevoegen.

Gr
Erik