Wie gebruikt de Infostream al?

Auteur Topic: Wie gebruikt de Infostream al?  (gelezen 61544 keer)

0 gebruikers (en 32 gasten bekijken dit topic.

Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #170 Gepost op: 18 november 2005, 13:16:50

Ik heb mij laten vertellen dat ze met een pager NIET kunnen garanderen dat een oproep aankomt................een smsje komt altijd aan, maar dit dus niet............ik heb het ook eens gehad, en met mij vele collega's...............hulde aan het moderne C2000  :-X :-X :-X :-\

Nee dat klopt wel, de pager is alleen een ontvanger (net zoals de oude semafoons) en die kan dusgeen ontvangstbevestiging geven zoals je gsm dat wel kan.
De GSM kan de zender vragen of er nog berichten klaar staan om op te halen, (bijvoorbeeld na een tijdje uitgestaan te hebben) de infostream kan dat inderdaad niet.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #171 Gepost op: 18 november 2005, 13:35:44
Nee dat klopt wel, de pager is alleen een ontvanger (net zoals de oude semafoons) en die kan dusgeen ontvangstbevestiging geven zoals je gsm dat wel kan.
De GSM kan de zender vragen of er nog berichten klaar staan om op te halen, (bijvoorbeeld na een tijdje uitgestaan te hebben) de infostream kan dat inderdaad niet.

Er is blijkbaar meer mogelijk dan er nu is. Of dit binnen het gebruikte protocol past is de vraag? (ik heb er totaal geen verstand van!!)  ;D

http://www.aardbaan.com/phreak/doc_artikelen_flex.php

Er is nog meer op het internet te vinden onder reFLEX (zal trouwens wel aardig wat hits opleveren dus ik zou wat meer woorden gebruiken  ;)) Bijvoorbeeld http://www.frequentieland.nl/semafonie/index.php?file=toekomst.htm


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #172 Gepost op: 18 november 2005, 17:00:42
vorige week 40 nieuwe infostreams.

kwa gebruik vind ik hem prima, de toontjes zijn alleen waardeloos

nu reeds 10% buiten werking  :(
ontvangen geheel niet , of soms wel een piep maar geen tekst

gelukkig dat we nog enkele jupiters als reserve hebben ;D
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


brw_sluis

  • Gast
Reactie #173 Gepost op: 23 november 2005, 21:08:59
ik heb nu 2 infostreams voor mijn neus liggen ::) 8) ;D


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #174 Gepost op: 25 november 2005, 06:54:55
Ik denk dat het voor de dorpen een groter probleem wordt/is. Daar zijn er geen beroeps en die mensen zitten vaak ook niet op kantoor als hoofdbaan (tenminste hier niet) ze zijn boomkweker, schilder, metselaar, boer, weet ik 't. Allemaal dingen waar je toch altijd hard aan 't werk bent. En waarbij je 'm dus vrij snel stoot. De bravo's zijn gewoon veel sterker volgens mij, hij is al 4 x heel hard gevallen toen ik op de fiets zat en alles is nog heel en vaak genoeg gestoten ook. Opzich zijn het van binnen wel mooie dingen die info's maar ik zou toch liever een bravo hebben!  ;)
343, never forget.


sigmash

  • Gast
Reactie #175 Gepost op: 26 november 2005, 09:15:55
Ik heb hem donderdagavond gekregen voor de SIGMA, netjes met 2 oplaadbare batterijen en een oplader erbij. De Infostream zelf ziet er best degelijk uit, de software is wel even wennen: de menu's hebben erg veel laagjes waardoor sommige functies goed verstopt zitten. Een gemiddeld mobieltje is gebruiksvriendelijker.

Wat betreft gebruik veranderd er niet veel voor me, ik had al een digitate tekstpieper (motorola scriptor) voordeel de Infostreem kan wel pieper, trillen en lampje knipper tegelijkertijd en het display is fors groter. Nadeel hij is met tasje flink groter dan de scriptor, dus meer aan je riem hangen. Van de scriptor het ik nooit last gehad, met deze moet ik rekening houden, maar ook dat went.

Bij vrienden van de brandweer, die hem sinds 3 weken hebben, was er eerst wat gemopper over dat ze de gesproken melding gingen missen, maar nu ze de Infostream eenmaal hebben blijkt dat toch wel mee te vallen. Voorals nog geen beschadigingen.

m.v.g

Robin


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #176 Gepost op: 26 november 2005, 11:09:18
Hé oplaadbare batterijen, dat zie je volgens mij niet zo vaak bij de infostream. Bij ons sigmateam hebben ze dat tenminste afgeraden i.v.m. de lagere spanning t.o.v normale batterijen. Wij hebben gelijk voor een heel jaar batterijen erbij gekregen.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #177 Gepost op: 26 november 2005, 11:11:42
Hé oplaadbare batterijen, dat zie je volgens mij niet zo vaak bij de infostream. Bij ons sigmateam hebben ze dat tenminste afgeraden i.v.m. de lagere spanning t.o.v normale batterijen. Wij hebben gelijk voor een heel jaar batterijen erbij gekregen.

Eric
Als wij de infostream gaan krijgen zitten daar 2 oplaadbare baterijen bij.1 erin en de ander om op te laden,en er zit een lader bij  ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #178 Gepost op: 26 november 2005, 11:26:22
Als wij de infostream gaan krijgen zitten daar 2 oplaadbare baterijen bij.1 erin en de ander om op te laden,en er zit een lader bij  ;)

Wij hebben de Infostream gekregen met 2 oplaadbare batterijen.....Is van 1 kant nogal een verkwisting, gewone batterijen.... :-\
Elke week een nieuwe batterij....52 weken, is 52 batterijen per persoon!
Zoals Terneuzen alleen: Ong. 50 personen = 50 x 52 = 2600 batterijen per jaar! :-X :-X


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #179 Gepost op: 26 november 2005, 11:31:40
Wij hebben de Infostream gekregen met 2 oplaadbare batterijen.....Is van 1 kant nogal een verkwisting, gewone batterijen.... :-\
Elke week een nieuwe batterij....52 weken, is 52 batterijen per persoon!
Zoals Terneuzen alleen: Ong. 50 personen = 50 x 52 = 2600 batterijen per jaar! :-X :-X

Lijkt me nogal veel ja  ::) ::)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen