Wie gebruikt de Infostream al?

Auteur Topic: Wie gebruikt de Infostream al?  (gelezen 61507 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #210 Gepost op: 9 december 2005, 16:30:43
Maar voor het oproepen van een blusgroep moeten dus een x-aantal capcodes gealarmeerd worden.
P2000 werkt toch niet met alarmeringsgroepen. ???

Ik heb 3 codes

Persoonlijk
Zeeland Nood
Heel Zeeland
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #211 Gepost op: 9 december 2005, 16:31:02
Als iedere brandweerman/vrouw een persoonlijke code heeft  dan moeten en er 10 man in een blusgroep zit. Moeten er 10 capcodes gealarmeerd worden. Dat is niet werkbaar.

Met de maxxers die wij van het RK hebben. Heeft iedere maxxer een eigen nummer. Al die nummers zitten weer in een groepsnummer. Dat groepsnummer wordt door de CPA gealarmeerd.
Maar zo werkt p2000 niet volgens mij.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #212 Gepost op: 9 december 2005, 16:34:59
Als iedere brandweerman/vrouw een persoonlijke code heeft  dan moeten en er 10 man in een blusgroep zit. Moeten er 10 capcodes gealarmeerd worden. Dat is niet werkbaar.

Met de maxxers die wij van het RK hebben. Heeft iedere maxxer een eigen nummer. Al die nummers zitten weer in een groepsnummer. Dat groepsnummer wordt door de CPA gealarmeerd.
Maar zo werkt p2000 niet volgens mij.

Heel eenvoudig, je zet in elke P2000 de zelfde cap code waarmee je dus een groep kunt oproepen, 1 code waarop dus iedere pieper reageert. Dan kun je er nog een code voor de persoon zelf in doen waar alleen de betreffende pieper dus op reageert.

Vergelijk het met je adres, iedereen heeft in Nederland code NL, alle amsterdammers hebben ook cap code Amsterdam en iedereen heeft ook nog zijn eigen prive code.
je kunt dus in 1 keer heel nederland, heel amsterdam of een persoon oppiepen.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #213 Gepost op: 9 december 2005, 16:37:15
Duidelijk.
De levering van onze piepers is uitgesteld tot maart 2006  :-\
Kan je dus nog niet vertellen of dat bij ons ook zo geregeld wordt.


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #214 Gepost op: 9 december 2005, 16:40:10
Als iedere brandweerman/vrouw een persoonlijke code heeft  dan moeten en er 10 man in een blusgroep zit. Moeten er 10 capcodes gealarmeerd worden.

Je moet er niet van uit gaan dat er alleen maar persoonlijk codes zijn. Je kunt ook gebruik maken van een combinatie van groeps- en persoonlijke codes.

Dat is niet werkbaar.

De brandweer in Gorinchem werkt al jaren zo...   :P
En het maakt voor een centralist in principe ook niet zo heel veel uit, hij hoeft al die codes niet zelf in te kloppen. De centralist geeft aan (of beter; GMS maakt een uitrukvoorstel, aan de hand van de aard en grootte van het incident) welke groepen nodig zijn. Het systeem 'erachter' zorgt dat de juiste codes er uit gaan.
Dat zou op P2000 ook prima kunnen.

Met de maxxers die wij van het RK hebben. Heeft iedere maxxer een eigen nummer. Al die nummers zitten weer in een groepsnummer. Dat groepsnummer wordt door de CPA gealarmeerd.
Maar zo werkt p2000 niet volgens mij.

Dat heeft op zich niets met de werking van P2000, FLEX, het Callmax-netwerk of POCSAG te maken. Het is maar net hoe je nummerplan in deelt. De CPA kan via GMS ook een groep alarmeren, waarbij in werkelijkheid een aantal persoonlijke codes gealarmeerd worden.

Gegroet,
Franc


firemanr

  • Gast
Reactie #215 Gepost op: 9 december 2005, 18:26:16
Heel eenvoudig, je zet in elke P2000 de zelfde cap code waarmee je dus een groep kunt oproepen, 1 code waarop dus iedere pieper reageert. Dan kun je er nog een code voor de persoon zelf in doen waar alleen de betreffende pieper dus op reageert.

Vergelijk het met je adres, iedereen heeft in Nederland code NL, alle amsterdammers hebben ook cap code Amsterdam en iedereen heeft ook nog zijn eigen prive code.
je kunt dus in 1 keer heel nederland, heel amsterdam of een persoon oppiepen.

Zo is dat hier in Zeeuws-Vlaanderen ook geregeld. ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #216 Gepost op: 9 december 2005, 18:51:50
Kan me niet voorstellen dat ieder korplid of GE-lid een aparte cap-code krijgt. Daar is nummersysteem te klein voor.

Ik denk dat je schrikt van het aantal beschikbare codes. Dat ze niet kiezen voor het uitgeven van persoonlijke codes dat zal wel een reden hebben, maar te weinig codes dat vind ik geen argument. Als je je codeplan te ruim opzet dan kun je misschien in de problemen komen, maar als ik naar Hollands-Midden kijk dan hebben zij 2 'loze' blokken waar ik af en toe enkele losse codes tevoorschijn zie komen. Dat zijn 2 blokken van 1000 = 2000 codes. Codes genoeg dacht ik dus zo...

Overigens, in elke regio worden persoonlijke codes gebruikt, al is het maar voor de commandanten, officieren etc. Sommige personen moet je soms kunnen bereiken zonder dat ze op dat moment piketdienst hebben. Maarja, dan hebben we natuurlijk ook nog de GSM he :)

Groeten, Peter.


brw_sluis

  • Gast
Reactie #217 Gepost op: 9 december 2005, 23:05:15
gewoon de ac bellen en je op je persoonlijke code laten piepen

Die kan de brandweer zelf ook instellen hoor, want ik weet toevallig de testcode die om de 5 min
gaat van de regio zeeland: 0005000 ;)


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #218 Gepost op: 10 december 2005, 11:00:28
Die kan de brandweer zelf ook instellen hoor, want ik weet toevallig de testcode die om de 5 min
gaat van de regio zeeland: 0005000 ;)
Dat is inderdaad ook nog mogelijk. Maar deze code is niet expliciet van Zeeland hoor, dit is een testcode van het NMC te Driebergen......


ajax

  • Gast
Reactie #219 Gepost op: 10 december 2005, 14:42:03
Als iedere brandweerman/vrouw een persoonlijke code heeft  dan moeten en er 10 man in een blusgroep zit. Moeten er 10 capcodes gealarmeerd worden. Dat is niet werkbaar.

Met de maxxers die wij van het RK hebben. Heeft iedere maxxer een eigen nummer. Al die nummers zitten weer in een groepsnummer. Dat groepsnummer wordt door de CPA gealarmeerd.
Maar zo werkt p2000 niet volgens mij.

Nee dat klopt niet je kan meerdere code's in een pager zetten zo heb ik

Blusgroep 3
Korpsalarm
Persoonlijk
Chaufeurs
Haakarm bezetting
Regioalarm