0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.
Mag hopen dat niemand nu rekening houdt met regiodekking! Volgens mij is een eventueel komend incident nooit belangrijker dan een huidig incident wat snelle hulp verlangt. Dit zal eerder te maken hebben met programmering in GMS en de KVT, de vraag uit het veld, beschikbaarheid, etc.
In Nederland mag LPG alleen vervoerd worden in de nieuwste BLEVE Resistent tanks. Er moeten dus witte borden met zwarte rand zichtbaar zijn met BR erop. Hierdoor heeft de brandweer een langere inzet tijd om de tank te kunnen koelen. Volgens mij iets van 90 minuten......
VID @vid 6 minuten geledenUPDATE: rook van brandende tankwagen trekt van de #A58 af richting Zegge. Snelweg voorlopig DICHT.
@AdtestersPolitieheli blijft op flinke afstand rondhangen. #Zegge #Vrachtwagen https://t.co/oWn1mMkK7d
Ondertussen materieel en personeel zat ter plaatse lijkt mij,Brand aardig minder dus een kwestie van verstandig koelen van de tank
SB Moerdijk/Bergen op Zoom niet dichterbij/bruikbaarder dan een TW uit Baarle Nassau?
Volgens mij dient de SB in Moerdijk haven te blijven. Ik had eerder verwacht dat de TW van Zundert gealarmeerd zou worden. Dit is later ook gebeurd.
Veiligheidsregio MWB @VRMWB 2 minuten geledenGeen gewonden bij brand in vrachtwagen #zegge. Oorzaak is waarschijnlijk het warm lopen van de remmen