Onzin over restdekking. Vergeet dat nu eens mensen. In het heets van de strijd gaan we geen voertuigen overslaan voor restdekking. Restdekking komt later wel en is een commandant van dienst o.i.d. voor.
Dit is geen TS maar een SB. Dus bediening door 2 personen maar met een enorme slagkracht. Als je de vrachtwagen en/of trailer wil blussen voordat er een BLEVE ontstaat heb je snel veel slagkracht nodig. Hier voor zijn SB's goed geschikt en ja dan moet je wat dichterbij komen ja.
Ik ga er vanuit dat dit een tankstation met LPG is. Dan ga ik er vanuit dat er ook een goede waterwinning is in verband met dit soort scenario's.
Koelen van een tank is niet zo moeilijk, het water loopt namelijk over de wand van de tank af totdat deze de onderkant of een ander obstakel bereikt.
duidelijk geen BR tank wel 'lef' voor die eerste ts om zo dichtbij te staan
Hopelijk zijn de waterbakken met blusplatformen snel ter plaatsen: aan beide kanten neerzetten met de kanonnen op de tankwagen en voor de rest met z'n allen een paar honderd meter verderop gaan staan...hele pittige inzet voor de collega's daar!
Het is slecht inschatten van een foto, maar het lijkt mij dat die TS vrij dichtbij staat. Als er dan een BLEVE plaatsvindt heb je nieuwe lak nodig op het dak...
Ik denk dat het niet echt lef was....die tankautospuit zie je later op de foto's in ieder geval niet meer zo prominent in beeld staan. Belangrijkst bij deze incidenten is om zo snel mogelijk een waterkanon op de tank te hebben. De problemen:
- Met één tankautospuit ben je zo door je water heen (kanon +- 2000 liter/minuut)
- Het brandde onder de volledige tank, zo te zien. Dat maakt de koeling een stuk complexer en daarbij is een brand onder de tankwagen van afstand wat moeilijker te blussen dan afschermen bij stralingshitte van een brand naast een tankwagen.