Plaats hier foto's van Willy's voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Willy's voertuigen  (gelezen 19131 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

louis van t

• Senior gebruiker
Gepost op: 11 september 2005, 21:13:08
een nieuwe topic. dit keer om Willy's hulpverleningswagens. ik hoop dat er wat materieel uit Noorwegen, Zweden en Zwitserland te voorschijn komt. zo als de meeste inmiddels weten heb ik iets met brandweerjeeps in het bijzonder. ik start met deze twee Willy's Jeep. de voorste is een Commando op basis van de Jeepster en de andere is een autospuit op basis van de CJ-3A.

[verwijderd door de admin]

Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 11 september 2005, 21:14:39
wat ik zelf een hele mooie vind is deze van Disneyland in Amerika. een Willy's Commando autospuit uit 1954. hij werd in 1981 pas vervangen door een nieuwe minipumper.

mad marv

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 11 september 2005, 21:37:01
wat apart zeg.
ben benieuwd wat er allemaal zal verschijnen.
leuke wagens! :D

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 11 september 2005, 21:43:17
Vroeger had de rijkspolitie ook willy's. Ze hebben deze van de Amerikanen overgekocht na de 2e wereldoorlog. De rijkspolitie kocht een x aantal in om te gebruiken en nog een aantal voor onderdelen. Het korps rijkspolitie moest toen weer opgebouwd worden, omdat de Duitsers alle politiediensten in die tijd hadden samengevoegd tot 1 grote politiedienst.
Nu zijn er dacht ik nog maar 2 over, 1 partikulier en 1 in het politiemuseum in Apeldoorn. De wagens waren donkerblauw.
Heeft iemand hier een foto van?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

mad marv

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 11 september 2005, 21:48:49
ik zal eens in mijn collectie duiken als ik wat heb dan zie je ze wel.de groeten. ;) :)

jwpots

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 12 september 2005, 11:39:03
Hierbij een WillysJeepMB van de brandweer Oisterwijk tbv voor de bosbrandbestrijding waar deze voertuigen uitermate geschikt voor waren. Zal eens verder neuzen in de collectie, want ik heb wel het e.e.a. aan foto's van Willys voertuigen.

Groet
Johan

jwpots

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 12 september 2005, 11:48:22
Een andere wagen van de brandweer Oisterwijk is de WillysJeep4-75-Stationwagon PM9 uit 1961. Deze wagen was in dienst als PM9.

Groet
Johan

Mini HV

• Forum gebruiker
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #7 Gepost op: 12 september 2005, 12:09:49
Vroeger had de rijkspolitie ook willy's. Ze hebben deze van de Amerikanen overgekocht na de 2e wereldoorlog. De rijkspolitie kocht een x aantal in om te gebruiken en nog een aantal voor onderdelen. Het korps rijkspolitie moest toen weer opgebouwd worden, omdat de Duitsers alle politiediensten in die tijd hadden samengevoegd tot 1 grote politiedienst.
Nu zijn er dacht ik nog maar 2 over, 1 partikulier en 1 in het politiemuseum in Apeldoorn. De wagens waren donkerblauw.
Heeft iemand hier een foto van?

Bedoel je het origineel van deze?

Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 12 september 2005, 18:21:25
Bedoel je het origineel van deze?

http://home.hetnet.nl/~vancalker/Foto's%20aangepaste%20resolutie/Politie/Willyjeep.jpg

Ja, die idd. :D
Volgens mij hoort ie donkerblauw te zijn trouwens...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 12 september 2005, 21:09:28
de rijkspolitie heeft maar kort met deze Willy's Jeep gereden. daaraan tegen heeft de politie Den Haag jarenlang met de Willy's Jeep gereden en heeft ze nu nog in dienst bij de ME. ook de landmacht heeft vele Willy's Jeep gehad, deze waren bij NEKAF in Rotterdam opgebouwd uit onderdelen. deze Jeeps werden gebruikt als brandweerwagen, ambulances en marechaussee maken er ook gebruik van. in de historische verzameling van het Rode kruis bevind zich nog een Willy's Jeepster Ambulance welk ooit geschonken is na aanleiding van de Watersnoodramp van 1953. wat betreft de twee nog bestaande Willy's Jeep van de Rijkspolitie, daarvan kan ik melden dat het exemplaar in Apeldoorn een replica is aangezien deze in Frankrijk is opgebouwd bij Hotchkiss en dat is pas na 1950. toen had de Rijkspolitie al nieuwere materieel in dienst. de andere wagen is een voormalige CJ3B van de Rotterdamse Politie.