hmm brandveiligheid moeten collega's van brw maar even beantwoorden, maar voor de ehbo denk ik dat ik wel wat leuke tips heb:
100 personen, maar worden er nog bepaalde activiteiten gedaan vb sport of wedstrijdjes, etc?? studentenkamp, ik weet niet of het wel of niet van toepassing is, maar alcohol/drugs
en wordt er savonds, en snachts geslapen, of zijn er dan ook activiteiten, en is daarbij eendeel van de aanwezigen op de been of ligt iedereen dan te slapen?? en is er alleen overdag een verhoogde risico? daarnaast zou ik even op een lijstje zetten welke verwondingen/aandoenigen etc. je kunt verwachten. ook zou je eventueel na kunnen gaan of er mensen zijn bij wie je in bepaalde situaties extra alert moet zijn, of anders moet handelen. dit is altijd handig om van te voren te weten, en dit is mogelijk bij het invullen van de aanmeldingsforumulieren. maar is niet noodzakelijk je kan ervoor kiezen of niet. een afweging die je moet maken. want meestal zie je dit wel als men met school op kamp gaat dat ditsoort dingen gevraagd wordt.
in eerste instantie zou ik kiezen voor minimaal 2 ehbo-ers, met 1 of eventueel 2 ehbo tassen/koffers. daarnaast eventueel portofoons indien mogelijk, of gewenst. ook mag er een brancard aanwezig zijn indien gewenst. de 2 ehbo-ers, met uitrusting zou ik op een vaste post neerzetten welke strategisch gelegen is. d.w.z. dat het centraal gelegen is, en je alle punten van het terrein binnen maximaal 2 tot 4 minuten kunt bereiken, en daarnaast zou ik de ehpost ook zodanig neerzetten dat er indien nodig een ambu bij kan komen zonder al te veel moeite.
maar als er savonds en snachts ook activiteiten zijn dan zou ik het liefst kiezen voor 4 ehbo-ers: 2 dag, en 2 nacht. maar anders kun je ook wel met 2 maar dat is wat lastiger, want dan zou de een moeten slapen terwijl de andere werkt, en als er assistentie nodig is zou je nr 2 uit bed moeten halen, of dat de ehbo-ers snachts slapen en om de haverklap uitbed moeten. en dit kan in sommige gevallen onpraktisch, of zelf gevaarlijk worden! dus geniet het geen voorkeur.
indien wenselijk zou je ook beveiliging, of docenten kunnen regelen welke eenbeetje voor de veiligheid kunnen zorgen. dan zou ik in de avond, en de nacht zeker bij de eh post 1 of 2 docenten of beveiligers neerzetten. maar dit komt weer in het werkgebied van beveiliging, en dit is niet mijn vakgebied.
wat betreft alcohol, of andere (fris)dranken zou ik absoluut geen glazen gebruiken of flessen mee geven het veld in, maar schenken in plastic of iets. i.v.m. verwondingen als iemand anders op achtergelaten glas trapt.
owja en een lijst met belangrijke telefoonnummers vb hap, 112, en andere belangrijke tel nrs is altijd handig.
in mijn bovenstaande tekst ga ik uit van het meest simpele geval, dus mss kun je in mijn eerste alinea opgesomde vragen
beantwooden voor een duidelijker beeldvorming? zodat tips misschien gedetailleerder kunnen.
beste collega's hebben julie aanvullingen, op/aanmerkingen, hoor ik dit graag..
byebye