Uiteraard niet, maar ik vind wel dat de brandverspreiding erg vlug ging. Dan is het uiteraard wel goed dat iedereen weet wat doen.
Het valt wel mee. Ik heb zelf al meerdere branden meegemaakt aan buitenkant of bovenop wolkenkrabbers. De snelheid is niet zo bijzonder omdat je op die hoogte sterke luchtstromen hebt die ook nog eens onvoorspelbare richtingen hebben door andere hoogbouw in de omgeving.
Als in de gevelplaten een brandbaar kunststof zit (bij deze brand hing er een enorm zware stank van kunststofbrand) gaat het vrij snel. Ik heb in Doha ook al een aantal keren dit soort felle branden meegemaakt terwijl de beplating onbrandbaar was maar de verf of gebruikte kit in brand vloog.
In Doha is het niet zo dat de brandweer alles doet om de schade aan een gebouw te beperken. Als mensen uit het pand zijn zorgen ze dat de brand niet kan overslaan naar andere gebouwen. De schade aan het gebouw is probleem voor de eigenaar en verzekeraars. De hoogste hoogwerkers en ladderwagens van brandweer in Doha zijn ongeveer 70 meter, de gebouwen minstens 3 x keer hoger.