Uit de media 2016

Auteur Topic: Uit de media 2016  (gelezen 80521 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #230 Gepost op: 4 juli 2016, 11:04:31
Ontsnapte pony’s aangereden door bus

Laatste update: 04-07-2016 | 09:38

Hoofddorp - Op de Zuidtangent, zijn in de nacht van zondag op maandag vier pony’s aangereden door een bus.

De pony’s waren tussen 3:00 en 3:30 uur ontsnapt van een nabijgelegen circusterrein. Bij het ongeval raakten geen mensen gewond maar de pony’s hebben het ongeval niet overleefd. De bus raakte flink beschadigd en moest worden afgesleept. Omdat niet duidelijk is hoe de dieren hebben kunnen ontsnappen, doet de politie onderzoek.



Hoofddorp: Pony’s van circus Renz aangereden door lijnbus (update)

Gepost op 4 juli 2016  van Eric

Hoofddorp, 4 juli 2016 – Afgelopen nacht tussen 3:00 en 3:30 uur zijn er vier pony’s van Circus Renz Berlin aangereden door een lijnbus op de Zuid Tangent. De pony’s hadden kans gezien om uit hun verblijf te ontsnappen en zijn op de Zuid Tangent busbaan terecht gekomen.

Het stuk busbaan is hier niet verlicht. Alle vier de pony’s hebben het niet overleeft. De chauffeur en zijn passagiers zijn met de schrik vrijgekomen.

De bus raakte flink beschadigd en moest worden afgesleept. Omdat niet duidelijk is hoe de dieren hebben kunnen ontsnappen, doet de politie onderzoek.


Foto: Politie Haarlemmermeer

Roelof Kleine Deters @RKleineDeters
Vannacht een aanrijding tussen een bus en 4 pony's op de busbaan. Helaas hebben de pony's het niet overleefd.



04:39 - 4 juli 2016

Foto('s) politie.nl

p2kflex
03:45:02 04-07-16-ALPHA-Ongeval Materieel Zuidtangent Hoofddorp
0127850Politie Kennemerland (PersInfo)
Samen sterk in de hulpverlening!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #231 Gepost op: 4 juli 2016, 12:15:59
Gevangene Scheveningen snijdt in zijn penis en eet ballen op

Peter Winterman 04-07-16, 06:39 Laatste update: 06:40

Een gevangene in Scheveningen heeft zichzelf vorig jaar gruwelijk verwond. Hij sneed de eikel van zijn penis af en verwijderde zijn testikels, die hij opat. Het incident staat in een rapport dat het ministerie van Veiligheid en Justitie openbaar maakte.

Lees verder op: http://www.ad.nl/den-haag/gevangene-scheveningen-snijdt-in-zijn-penis-en-eet-ballen-op~ab4e6437/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #232 Gepost op: 11 juli 2016, 18:08:39
Onschuldig in de cel gegooid: gearresteerd door 'Nederlandse smoothboys' met getrokken pistolen

https://www.youtube.com/watch?v=xOJ7MppB9yo
AT5
Gepubliceerd op 11 jul. 2016

Marc en Claire kwamen vorige week zaterdagavond plotseling in een slechte actiefilm terecht. Ze hadden net een familielid bezocht in het revalidatiecentrum op de Overtoom, toen ze buiten door een politiemacht met getrokken pistolen werden meegenomen.
'Ik zie uit mijn uithoek een 'Nederlandse smoothboy' staan, hij zat goed in zijn tenue', vertelt Marc. 'Maar hij kwam met een getrokken wapen op me af en riep: "Stilstaan!"'. Er bleek een hele groep politiemensen klaar te staan, met het pistool in de hand.

'Ik moest m'n bek houden'
Marc en Claire worden in een busje gezet en afgevoerd. Reden van de arrestatie? Marc zou een wapen op zak hebben en Claire was medeplichtig. In het busje ontploft Claire vervolgens van woede. 'Ik wist dat ik niets gedaan had en dus zei ik tegen die agente dat ik naar huis wilde. Toen begon ze bijdehand te doen, toen zei ik: "Val dood!"Zij zei vervolgens dat ik me bek moest houden. Dus ik zeg: "Ik voel me bedreigd, als je het niet wilt aanhoren, moet je uit die bus donderen!'"
De twee worden naar bureau Meer en Vaart gereden. Marc komt zelfs in beperking te zitten: hij mag met niemand praten, alleen met een advocaat. 'Die heb ik dus niet en ik heb er ook niet één gekregen. De Officier zei dat hij de beelden ging bekijken, maar hij is gewoon naar huis gegaan.' Het draait uiteindelijk uit op een nacht in de cel. De volgende dag wordt er pas geconcludeerd dat de twee onschuldig zijn.

'Alsof ik uit de rimboe kwam, met mijn borsten naar buiten'
Maar excuses voor alle overlast, volgen er nauwelijks. Claire: 'Dat vond ik echt verschrikkelijk. Sta je daar alsof je uit rimboe komt met je hangborsten buiten, want je hebt geen bh meer aan. En ze zeggen, sorry dat het is gebeurd en hoe hoe kom je nu thuis?' Voor Marc had de nacht ook vervelende gevolgen, hij is zzp'er en had die avond en ochtend moeten werken. Beiden hebben nu een advocaat in de arm genomen.

'Niet de schoonheidsprijs'
De politie heeft inmiddels al contact gezocht met Marc en Claire. Zij willen graag een gesprek aangaan. Tegen AT5 zegt een woordvoerder dat de aanhouding en de afwikkeling 'niet de schoonheidsprijs verdient'.
Samen sterk in de hulpverlening!


fotograaf_Maasmond

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #233 Gepost op: 13 juli 2016, 18:16:22
Autobrand in Maassluis

Woensdagochtend 13 juli kreeg de brandweer rond 10:35 een melding van een autobrand aan de Laan 1940-1945 in Maassluis. Ter plaatse stond een bedrijfswagen volledig in brand en de rookontwikkeling was enorm.

! No longer available


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #234 Gepost op: 20 juli 2016, 13:22:08
Vrouw komt om bij illegale parachutesprong

VANDAAG, 10:37

Een 28-jarige vrouw is gisteravond om het leven gekomen bij een parachutesprong uit een elektriciteitsmast in het Gelderse Afferden. Haar parachute was niet opengegaan. De vrouw was instructeur op het Nationaal Paracentrum Teuge, zegt het centrum tegenover Omroep Gelderland.

De vrouw uit Teuge maakte deel uit van een groep van vier die sprongen maakte uit de mast, het zogenoemde basejumpen. In de andere gevallen ging het wel goed.

De luchtvaartpolitie doet technisch onderzoek naar het ongeluk. Basejumpen is niet toegestaan, maar de politie begint gezien de dodelijke afloop geen zaak tegen de andere betrokkenen.

Dode Afferden was instructeur Paracentrum Teuge

AFFERDEN - De persoon die dinsdagavond om het leven kwam bij een val uit een elektriciteitsmast in Afferden in het Land van Maas en Waal, is een 28-jarige vrouw uit Teuge. Zij was instructeur op het Nationaal Paracentrum Teuge, zo bevestigt het centrum.

lees verder: http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2113676/Dode-Afferden-was-instructeur-Paracentrum-Teuge
Samen sterk in de hulpverlening!


kijker

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #235 Gepost op: 21 juli 2016, 11:19:20



Glazenwasser vast op negen hoog bij Stationsplein

Een glazenwasser zit sinds vanmorgen 10.30 uur vast in zijn bakje op de negende verdieping van de Zilveren Toren aan het Stationsplein.
...
http://www.at5.nl/artikelen/158548/glazenwasser-vast-op-negen-hoog-bij-stationsplein

p2kflex
10:51:58 21-07-16GROUP-1P 1 Ass. aan derden (Hoogte Reddingsteam, Werken op Hoogte) (+Inc.net: 4+) De Zilveren toren , Stationsplein 51 Amsterdam [ 13VVD ]
0102023BRW Amsterdam-Amstelland (Voorlichting)
p2kflex
10:49:19 21-07-16-ALPHA-P 1 Ass. aan derden (Hoogte Reddingsteam, Werken op Hoogte) (+Inc.net: 4+) De Zilveren toren , Stationsplein 51 Amsterdam [ 09576 ]
0102996BRW Amsterdam-Amstelland (Infocode Meldkamer Utrecht)
p2kflex
10:47:34 21-07-16GROUP-2P 2 Ass. aan derden (Werken op Hoogte) (Etage: 6) , Tugelaweg 117 D Amsterdam [ 13ASW ]
0101200BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Willem) (Bemanning TS)
0101219BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Willem) (Lichtkrant)
p2kflex
10:46:13 21-07-16GROUP-1P 2 Ass. aan derden (Werken op Hoogte) (Etage: 6) , Tugelaweg 117 D Amsterdam [ 13ALW ]
0101201BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Willem) (Bemanning AL)
0101219BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Willem) (Lichtkrant)
p2kflex
10:40:49 21-07-16-ALPHA-P 1 Ass. aan derden (+Inc.net: 4+) (Werken op Hoogte) De Zilveren toren , Stationsplein 51 Amsterdam [ 13NET04
0102998BRW Amsterdam-Amstelland (Monitorcode)
p2kflex
10:40:22 21-07-16GROUP-1P 1 Ass. aan derden (Werken op Hoogte) De Zilveren toren , Stationsplein 51 Amsterdam [ 13ASN ]
0100800BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Nico) (Bemanning TS)
0100819BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Nico) (Lichtkrant)
p2kflex
10:38:41 21-07-16GROUP-1Contact RAC met enige spoed Werken op Hoogte) De Zilveren toren , Stationsplein 51 Amsterdam [ 13OVDN ]
0102005BRW Amsterdam-Amstelland (OvD Noord Alarmcode)
p2kflex
10:36:21 21-07-16GROUP-1P 1 Ass. aan derden (Werken op Hoogte) De Zilveren toren , Stationsplein 51 Amsterdam [ 13ALN ]
0100801BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Nico) (Bemanning AL)
0100819BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Nico) (Lichtkrant)


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #236 Gepost op: 28 juli 2016, 14:50:16
Amsterdamse agent doet aangifte tegen politie Enschede na nacht in cel

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=249223&cat=1

Of hoort dit bericht in het topic Gweld tegen hulpverleners?  98uiye


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #237 Gepost op: 28 juli 2016, 21:36:38
Eigenlijk zou de hele tekst wel geplaatst mogen worden maar dan wel de volledige tekst uit het NRC.
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/07/27/jij-ziet-er-helemaal-niet-uit-als-een-politieman-3422838-a1513613


HBP

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #238 Gepost op: 31 juli 2016, 18:23:15
HOLLANDS KROON – Bij een zeer ernstig ongeval vanochtend vroeg op het Wagenpad in de Wieringermeer zijn 2 doden gevallen, de bestuurder van de auto en een passagier. Het gaat om een 24-jarige Poolse man en een 25-jarige Hongaarse man.

De auto is op zijn kop in het water beland na de bocht te hebben gemist. De massaal uitgerukte hulpdiensten waaronder een duikteam konden weinig meer voor de slachtoffers betekenen, de toegesnelde ambulances gingen ook weer rechtsomkeer even als de met spoed opgeroepen traumahelicopter.

Politie heeft het ongeval in onderzoek. Het rechterdeel van het Wagenpad is tot nader order voor al het verkeer gesloten.





http://www.hollandskroonactueel.nl/2016/07/31/zeer-ernstig-ongeval-wagenpad-wieringermeer/


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #239 Gepost op: 15 augustus 2016, 09:58:38
Citaat
Bij een vechtpartij in het Friese Drachten is afgelopen nacht een gewonde gevallen. Iemand haalde uit met een machete. De persoon die gewond raakte, miste na de mishandeling volgens de politie meerdere vingers.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2830747/2016/08/14/Dolle-Irakees-met-machete-hakt-vingers-af-van-man-in-Friesland.dhtml