0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Brandweer AA @BrandweerAAMelding brand Oude Kerk, Amsterdam betreft geen brand in de kerk maar in bijgebouw. Brand is uit en woedde op zolder.11:08pm · 31 Dec 2015 ·
Brandweer AA @BrandweerAA 1 min.Door hard werken en snel ingrijpen van diverse kazernes is brand beperkt gebleven tot aangrenzend gebouw #oudekerk
Lijkt mij meer een woningbrand op het Oudekerksplein.
Blijkbaar niet zo bekend in Amsterdam? Dit is een (onder-)deel van de Oude Kerk.
Ik had bij de foto van reactie#5 ook eerst het idee dat de brand woedde in het achterliggende rijtje huizen, maar naderhand goed te zien / te interpreteren op die zelfde foto, dat het een uitbouwtje in het dak is van het bewuste bijgebouw.
Op oudejaarsavond woedde een uitslaande brand in een bijgebouw van de Oude Kerk. Hier brak rond 22.30u brand uit op zolder van het aangrenzende gebouw. Door snel en adequaat handelen van de brandweer bleef de brand beperkt tot het bijgebouw en sloeg de brand niet over naar de 800 jaar oude Oude Kerk, het oudste gebouw van Amsterdam.
Het bijschrift van een buurtbewoner reactie 3 was: Oh jezus de Oude Kerk staat in de fik.Gelukkig stond de kerk zelf niet in de fik ,vandaar mijn reactie woningbrand.