Das waar...maar heb je al weleens gezocht naar iemand in de omgeving van...laat ik zeggen Tussenmeer in Amsterdam....100.000 manieren om weg te komen, en ze lijken allemaal op elkaar...dat is niet bedoeld als belediging of racistisch, maar meer als een gebrek aan observatievermogen van ondergetekende... Ik zie het verschil niet tussen de ene lammycoat met een spijkerbroek eronder en de andere....
Plus als je een verdachte hebt van een beroving is diegene dus al bereid geweest om geweld te gebruiken, dan is het niet meer dan logisch dat je iig een postje in de buurt hebt als je hem/haar gaat staandehouden...
In mijn oude buurt liep het volledig uit de kauwen, grote groepen jongeren die ruiten van de winkels ingooiden, met bierflesjes gooien naar voorbijgangers en het leek net of de politie het wel prima vond, mooi uit het oude centrum weg in een verlaten winkelcentrum.
Zijn wij daar met een videocmera opnamen van gaan maken, jongens aanhouden, daarna de politie bellen en vragen of ze hen op kwamen halen of dat we ze in de haven moesten donderen.
Kwamen ze hen toch maar ophalen (zucht!!)
Een had een fiest open gebroken (ook op camera vast gelegd) achtervolgt één van ons het jong een steegje in. Staat ie daar z'n jas en z'n pet binnenstebuiten te weer aan te trekken: wordt een blauwe jas een rode en z'n petje zwart ipv wit.
Dus ze maken het je af en toe wel moeilijk JVO, je hebt gelijk. Laat ze daar nou eens wat aan doen, aan herkenbaarheid. Een kenteken op de rug ofzo...
Henk