En als de brug open is of wordt het een hoge brug ?
Gezien de huidige situatie en de vrij grote tankers die erdoorheen varen denk ik toch dat het een brug blijft die open moet gaan voor bepaalde boten. Al zou je natuurlijk net zoals bij de ambulance een melding door kunnen sturen naar de brugwachter met brug vrijhouden voor brandweer. Er schijnt wel een noodbrug te komen tijdens de bouw waar de bussen en ook hulpverleningsverkeer overheen kan.
In dit artikel (hierboven ook al vermeld) worden er praktijkcijfers naar boven gehaald:
http://www.ouder-amstel.nl/basis/ip_dossier.nsf/luopdocunid/_XA14012701518AEF6983898F10D911B0/$file/weekblad.pdf?openelement Het is het artikel op de voorpagina waarin aangegeven wordt dat de 'baas' niet luistert naar de praktijkcijfers. Als buitenstaander ken ik Elie van Strien niet persoonlijk, maar ik kon mij meestal wel vinden in zijn gedachtegang.
dat er nu de keus ligt wel of niet sluiten is eigenlijk een beetje te danken aan dat beide kazernes zo dicht bij elkaar liggen... Ik denk persoonlijk dat de kazerne van Amstelveen veel beter in het midden van Amstelveen gebouwd had moeten worden destijds (ergens langs de beneluxbaan oid). Er zit nu toch een vrij groot gat tussen Aalsmeer en Amstelveen in waarvan ik mij afvraag of de 8 minuten norm gehaald wordt... (zeker met iets drukker verkeer wat in Amstelveen vrijwel de gehele dag is)
En nu willen ze een kazerne wegbezuinigen, dan gaan ze alleen wel een probleem krijgen met gelijktijdigheid van incidenten. Dat het CARE model daar niet zoveel rekening mee houd hoeft niet erg te zijn, in Amsterdam levert dit ook geen problemen op. Er is echter een wat slechtere verdeling van de kazernes in het gebied van Amstelveen (mijn redenatie) waardoor deze kazerne ook meer uitrukken krijgt terwijl er niet zoals in Amsterdam ergens anders een tankautospuit om de hoek staat. Zeker de uitruktijden in de Waver en Amstelveen lopen gestaag op als er sprake is van een gelijktijdig incident waarbij Ouderkerk niet meer beschikbaar zou zijn. Het niet meerekenen van gelijktijdigheid bij de keus over het sluiten van deze kazerne vind ik dan ook erg slap onderbouwd vanuit brandweer Amsterdam Amstelland.