Kijk eens in z'n handtekening
Geplaatst door: brw martijn geplaatst op: Vandaag om 18:48:17
Voeg citaat toe
Citaat van: SIGM*A*S*H op 18 september 2005, 21:34:35
Van mij mogen de rode strepen op de helm best blijven, het zou zelfs mooi zijn als de breedte en aantal ervan zou overeenstemmen met de balken van officiersrangen. En als aanvulling hierop om duidelijk te krijgen wie op dat moment welke rol heeft gekleurde vestjes. Bevelvoerders, OVD, CVD, AGS ieder hun eigen kleur en functie-opdruk. En dan aub wel een landelijk systeem....
Bevelvoerder rood is wel een mooie, doet mij een beetje denken aan de smurfen....
klein vraagje als het mag zit je bij de brandweer en wat is je rang?
Als ik off-topic even het klein vraagje mag beantwoorden want een handtekening is niet altijd even duidelijk: Ja, ik maak wel deel uit van de bedrijfsbrandweer maar heb geen brandwacht opleiding gehad. Onze bedrijfsbrandweer heeft een soort Amerikaanse Fire-Rescue-Paramedic structuur. Wij hebben 3 ploegen: de blus-ploegen A en B en de C-ploeg, de Calamiteiten-ploeg. Bij de calamiteitenploeg is berging/redding en verzorging van (grote aantallen) slachtoffers ondergebracht. Als SIGMA-lid zijnde maak ik bij de bedrijfsbrandweer natuurlijk deel uit van de C-ploeg want daar heb ik de meeste toegevoegde waarde.
Verder kom ik uit een echte brandweer-familie dus mag ik hier heus wel een mening hebben dat het vestjes systeem liefst in combinatie met het helmbanden systeem binnen de hele hulpverlening inclusief de brandweer een goede zaak is. (en dit is niet nijdig bedoeld, mocht dat zo overkomen
)
En wat die smurfen beterft: die met die rode muts is de baas. Wij noemen bevelvoerders dus wel eens grote smurf.