En er zijn dan nog meerdere AED's die een IP44 hebben. Logisch ook voor apparaten die ook buiten in een kastje of in een zwembad hangen.
Ik had je gevraagd om 1 niet-spatwaterdicht, gangbaar merk/model AED als voorbeeld te geven. Alle AED's zijn spatwaterdicht.
Ik vind het nogal goedkoop als AED-boeren zelf een onderzoek uitvoeren waarbij ze grote problemen constateren en in een persbericht een voorbeeld noemen van een niet functionerende AED die schijnbaar hing in een ruimte met vochtoverlast. Vochtoverlast zou niet mogen uitmaken bij spatwaterdicht tenzij ze bedoelen een ondergelopen kelder.
Een AED buiten in een kastje hangt droog genoeg, hoe wil je een AED buiten op straat gebruiken tijdens een stevige regenbui?
Waarom moet IGZ zich er mee bemoeien? De rijksdienstwegverkeer zal ongetwijfeld ook vinden dat een auto betrouwbaarder zal zijn als je keurig volgens het onderhoudsboekje onderhoud laat plegen door een merkdealer die gebruikt maakt van orginele onderdelen. Ze sturen niet alle automobilisten het advies om je auto op tijd naar de garage te brengen voor onderhoud.
APK is wettelijk verplicht. Brandblussers laten keuren is niet verplicht. Als men brandblussers periodiek laat controleren komt het omdat het een eis is van bijv. verzekeraars.
Ik denk dat de gehele Nederlandse samenleving dolblij mag zijn als er ondernemers, particulieren of de lokale voetbalclubs bereid zijn een AED aan te schaffen. Al deze mensen mogen al opdraaien voor de kosten van gebruikte pads. Je moet dan helemaal niet proberen om het de kant op te masseren dat je ook nog eens bij een AED-boer een onderhoudscontract moet gaan afsluiten. Ik denk dat iedereen die een apparaat koopt van 1000 euro er zuinig op is. Laat het lekker aan de eigenaren zelf over om af en toe het ding een keer op te poetsen of eens in de zoveel jaar een batterij te vervangen.
Volgens mij is dit ook recycling van oud nieuws. Schijnbaar heeft het de eerste keer niet gezorgd voor genoeg ophef of druk op AED-eigenaren om onderhoudscontracten af te sluiten.