13-09; auto onder de trein - Leersum

Auteur Topic: 13-09; auto onder de trein - Leersum  (gelezen 3942 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Gepost op: 13 september 2005, 23:02:53
Vanavond om 18:00 wordt de brandweer van Leersum gealarmeerd voor een ongeval beknelling, auto onder de trein, bij de spoorwegovergang op de Ouderhorsterpad/laan.
Op de eerste melding gelijk gaan rijden omdat dit eigenlijk tot het verzorgingsgebied van Woudenberg zou moeten behoren ivm de veel korte aanrijdtijd.

Enkele minuten later ook de HV_676 van Woudenberg meegealarmeerd.

Tot bij aankomst van de voertuig is de locatie onduidelijk. het ouderhorsterpad wordt namelijk gescheiden door 2 grote betonnen pilaren waar je met een auto niet doorheen kunt. Omrijden kost zo'n 5minuten!! En ja, de hulpdiensten stonden dus aan de verkeerde kant. hier stonden alleen de volle trein en de zijkant van wat ooit een auto geweest was.

Als ik al enkele minuten ter plaatse ben arriveren ook alle diensten en de traumaheli vliegt ook. Deze vliegt ook door omdat al snel blijkt dat de 2 passagier het ongeval niet overleeft hebben. Op een onbewaakte overweg gepakt door een 140km/h rijdende Intercity.... :-\

brandweer en GGD schalen al snel af en het zal wachten zijn op de juiste instanties. Ook wordt de NS ongevallen dienst gealarmeerd om bijstand te verlenen bij het vrijmaken van het spoor en de trein te ontdoen van het stuk auto.

Dit was overigens mijn eerste incident waarbij doden vielen te betreuren, hangt dan toch een bepaalde sfeer en als dan ook al op het PI bekent wordt dat het mensen uit de buurt betreft...

(En voor de fotografen, de politie was vandaag weer eens niet te volgen in hun beleid en handelde niet altijd even consequent  :-X :-X :-X)




Voor meer foto's zie www.dekok.brandweer.net




112Owolde

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 13 september 2005, 23:43:43
(En voor de fotografen, de politie was vandaag weer eens niet te volgen in hun beleid en handelde niet altijd even consequent  :-X :-X :-X)
??? ???


paul_hartog

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 14 september 2005, 01:33:49
ben in die buurt wel redelijk bekend maar als het mensen uit de buurt waren dan ken je die overweg toch goed lijkt me want die weg die daar loopt komt uit bij een woonhuis.
maar denk dat het aan de zon lag want die was erg fel en laag.
maar vreselijke gebeurtenis en sterkte aan nabestaande en kennissen :( :-[ :-[ :-[ :-[


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 14 september 2005, 16:02:49
LEERSUM- Op dinsdagavond vond er een aanrijding plaats tussen een auto en een trein. Omstreeks 18.15 uur reed een 18-jarige automobiliste uit Overberg over de Rumelaarseweg en stak hier spoorwegovergang over. Hierbij kwam zij in botsing met een trein vanuit de richting van Utrecht. De vrouw en haar 18-jarige passgiere uit Driebergen kwamen hierbij om het leven.

De politie heeft de aanrijding in onderzoek.

(Bron: Politie Utrecht)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #4 Gepost op: 14 september 2005, 18:01:11
LEERSUM- Op dinsdagavond vond er een aanrijding plaats tussen een auto en een trein. Omstreeks 18.15 uur reed een 18-jarige automobiliste uit Overberg over de Rumelaarseweg en stak hier spoorwegovergang over. Hierbij kwam zij in botsing met een trein vanuit de richting van Utrecht. De vrouw en haar 18-jarige passgiere uit Driebergen kwamen hierbij om het leven.

De politie heeft de aanrijding in onderzoek.
(Bron: Politie Utrecht)

Even de politie verbeteren.... :-\

Rumelaarseweg = Ouderhorsterlaan
18.15 = 18.00
trein vanuit richting Utrecht = Trein vanuit richting Arnhem


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #5 Gepost op: 14 september 2005, 18:10:44
Hier zijn verders geen woorden meer voor. Ik wens de nabestaanden veel sterkte toe met dit verlies.


paul_hartog

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 15 september 2005, 02:11:25
ja inderdaad het was de trein vanaf arnhem richting den helder.
vreselijk zeg als je zo jong overlijd :-X


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #7 Gepost op: 15 september 2005, 17:34:12
Even de politie verbeteren.... :-\

Rumelaarseweg = Ouderhorsterlaan
18.15 = 18.00
trein vanuit richting Utrecht = Trein vanuit richting Arnhem



Even verbeteren melding was om 18:05 voor leersum en om 18:06 voor woudenberg. (zie http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=9292.730  )

En het is zeker triest dat zhet 2 jonge mensen betrof, ik las vandaag een stukje op rtv-utrecht dat ze nu zo snel mogelijk die overgang willen gaan beveiligen ook was het zo dat er een paar honderd meter verder op een bewaakte overgang is, maar die was afgesloten ivm werkzaam heden!


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #8 Gepost op: 15 september 2005, 18:13:09
tragisch


ja als het kalf verdronken is dempt men de put


wij hebben het hier ook gehad  op het traject hoorn- purmerend

daar was het soms wel 3 keer per jaar raak

ongelukken maar ook veel zelfmoord

sinds een jaar of 2 staan er nu wel spoorbomen   en gebeurt het niet meer


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #9 Gepost op: 15 september 2005, 19:26:56
...ik las vandaag een stukje op rtv-utrecht dat ze nu zo snel mogelijk die overgang willen gaan beveiligen ook was het zo dat er een paar honderd meter verder op een bewaakte overgang is, maar die was afgesloten ivm werkzaam heden!

Ik weet niet precies hoe ik het een en ander uit moet leggen maar dit bericht klopt niet echt. Het betreft hier zo dat er de lijn Utrecht-Arnhem ligt, hierachter een paar boerderijen met elk hun eigen ONBEWAAKTE OVERWEG en zandpad en daarachter ligt de snelweg A12. Zelfs als je niet bekend zou zijn is de kans dat je een van deze overwegen pakt omdat die andere afgesloten zijn zeer gering. (en het is zeker 10 minuten rijden!! van elkaar vandaan)

(voor de bekende bij de overweg Rumelaarseweg zijn ze aan het werk)

ondanks dit mogen ze natuurlijk ook van mij zo snel mogelijk die overwegen beveiligen!!!