Ja. De aanwijzing snelheidsovertredingen en snelheidsbegrenzers is nog niet aangepast. Onder 2.2 kun je meer vinden.
De afstanden gelden enkel voor na het snelheidsverlagende of verhogende bebording.
Dat is niet logisch, en dat staat er ook niet. De genoemde afstanden gelden alleen bij snelheids
verlagende bebording:
"De snelheid van voertuigen moet zijn aangepast direct op de plaats waar een lagere maximumsnelheid gaat gelden. Om discussies of beroepschriften / brieven te voorkomen over een te korte afstand tussen de plaats waarop de lagere maximumsnelheid ingaat en de snelheidsmeting wordt een minimumafstand in acht genomen tussen de plaats van inwerkingtreding van de lagere maximumsnelheid tot de meetlocatie."In dit geval gaat de snelheid omhoog van 50 naar 80, dus direct achter het 80km bord kan er op 80 km/u gecontroleerd worden.
Dus tot een meter voor het bord 80 mag er op 50km/u gecontroleerd worden.
Nee, er staat namelijk:
"Dezelfde afstanden moeten worden gebruikt tussen de meetplaats en de plaats waarop het gebod dat door middel van de snelheidsmeter wordt gehandhaafd eindigt. Bij kruisingen en in bijzondere omstandigheden kan hier van worden afgeweken."Dus 140 meter voor het bord 80 mag er niet meer op 50km/u gecontroleerd worden. Overigens staat hier niet dat dit alleen geldt voor snelheids
verhogende bebording, want als de snelheid verlaagd wordt, zie ik niet in waarom je niet tot het eind van het gebied zou kunnen controleren?
Na het bord 80 ,let 220 meter gewacht worden.
Niet dus!