Gebruik van Naloxon door EHBO'ers

Auteur Topic: Gebruik van Naloxon door EHBO'ers  (gelezen 26430 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #100 Gepost op: 17 februari 2016, 11:29:13
Citaat
To tackle heroin abuse, law enforcement officers in reservations across the country will start carrying the medication

http://america.aljazeera.com/multimedia/2016/2/white-earth-reservation-naloxone.html

oma

• Senior gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 19 februari 2016, 05:39:10
Citaat van: oma link=msg=1405645 date=1455165202
Flumazenil is een competitieve, krachtige antagonist voor centrale effecten van benzodiazepinen (bijv. Rohypnol, lorazepam, dormicum, oxazepam, librium, enz). Bij TS zie je vaak dat er sprake is van combinatiegebruik van opiaten en benzodiazepinen. Je begint met bolus Naloxon en blijft het herhalen, als er na 10 mg geen effect waarneembaar kan je een bolus Flumazenil geven en het om de 2 minuten herhalen.

Citaat van: CM link=msg=1405670 date=1455176514
Flumazenil is sinds het verschijnen van LPA 8 geen middel meer in de ambulancezorg. Daarvoor wel.

Citaat
More than just an opioid crisis: Deaths from anti-anxiety drugs are on the rise, too

Deaths from opioids grab news headlines, government budgets, and the futures of troubled people. But these deadly drugs often have help. Benzodiazepines — underestimated and, some say, overprescribed — are killing people, too.

http://www.statnews.com/2016/02/18/benzodiazepines-overdose-deaths/

oma

• Senior gebruiker
Reactie #102 Gepost op: 4 maart 2016, 20:26:05
Citaat
Prehospital Naloxone Administration for Opioid-Related Emergencies

Wed, Mar 2, 2016  By Ian R. Drennan, ACP, BScHK, PhD(c) , Aaron M. Orkin, MD, MSc, MPH

An update from the 2015 American Heart Association Guidelines for CPR and ECC

http://www.jems.com/articles/print/volume-41/issue-3/special-focus-resuscitation-recommendations/prehospital-naloxone-administration-for-opioid-related-emergencies.html

oma

• Senior gebruiker
Reactie #103 Gepost op: 7 maart 2016, 11:53:31
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1406933 date=1455656607
Het gaat dus om het binnensmokkelen als ik het zo begrijp. Gewoon Tramadol op recept meenemen zou dus geen probleem zijn.   :)

Worden dit soort medicijnen dan als Drugs gebruikt oid in de Golfstaten?

Citaat
Qatar travelers with medication advised to carry prescriptions

31 MINS AGO   by LESLEY WALKER

Residents and visitors should avoid bringing banned substances or large quantities of medicines into Qatar without a prescription, Indian officials have warned after an engineer was detained at the airport and threatened with deportation for carrying undocumented drugs.

http://dohanews.co/qatar-travelers-with-medication-advised-to-carry-prescriptions/

Het recept moet van een geregistreerde arts uit het land van herkomst zijn. Veel internetmedicijnenboeren verkopen geneesmiddelen en voorzien het van een recept van een geregistreerde arts in Vanuatu. Deze recepten worden in Qatar niet meer geaccepteerd tenzij je inwoner bent van Vanuatu en kan aantonen dat je deze arts daadwerkelijk hebt bezocht.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #104 Gepost op: 7 maart 2016, 12:18:30
Citaat van: oma link=msg=1411260 date=1457348011
Het recept moet van een geregistreerde arts uit het land van herkomst zijn. Veel internetmedicijnenboeren verkopen geneesmiddelen en voorzien het van een recept van een geregistreerde arts in Vanuatu. Deze recepten worden in Qatar niet meer geaccepteerd tenzij je inwoner bent van Vanuatu en kan aantonen dat je deze arts daadwerkelijk hebt bezocht.

In feite is de handel in medicijnen via internet off-topic, echter is het ook relevant voor Nederland. Receptplichtige medicijnen komen via de post probleemloos Nederland binnen. Enkele maanden geleden vernam ik dat een Nederlandse jongen op de luchthaven was aangehouden omdat hij een forse hoeveelheid medicijnen bij zich had. Het ging om medicijnen die hij op eigen initiatief al langere tijd bestelde via een website op internet. Het was voor mij ook duidelijk zichtbaar dat hij deze medicatie al geruime tijd gebruikte. Bij iedere aflevering per post zat een recept, in dit geval ook van een staatje in Oceanie. Het gaat dan om een A4-tje waar de bestelde medicijnen in zijn getikt vermoedelijk door het internetbedrijf met de naam en voorgedrukte handtekening van een arts.

Bij deze jongen ging het om androcur 50 mg en progynova 2mg. In Nederland heeft hij een poging gedaan via zijn eigen huisarts en later via VUmc om deze medicijnen te krijgen. De huisarts en VUmc hebben hem deze medicatie niet willen voorschrijven. Na de weigering heeft hij besloten het zelf te bestellen via internet. Hij heeft ook zelf de dosering bepaalt; 3 maal daags progynova 2mg en 2 maal daags androcur 50 mg. Beide medicijnen geen opiaten of sedativa.

In Qatar en Nederland zijn beide medicijnen receptplichting. Na een gesprek met mensen van de politie, een medewerker van de Nederlandse ambassade en de jongen heb ik besloten om een recept uit te schrijven voor progynova 1 mg ipv 2mg (2 maal daags ipv 3 maal daags) en geweigerd hem een recept te geven voor androcur. Ik heb hem een hoeveelheid voorgeschreven voor de periode van voorgenomen verblijf in Qatar en de terugreis naar Nederland. De politie heeft besloten hem vervolgens vrij te laten.

Hij is er niet mee akkoord gegaan omdat hij van mening was niet zonder deze medicatie te kunnen. Hij heeft besloten om de luchthaven niet te verlaten om zo spoedig weer terug te keren naar Nederland waar hij deze medicatie wel 'mocht en kan' gebruiken.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 28 april 2016, 21:32:44
Fallon Ambulance @FallonAm
Join the #Dedham Coalition for Drug and Alcohol Awareness at this community forum tonight, April 27 pic.twitter.com/4FZiS5Mgub

Fallon Ambulance @FallonAmb
Demonstrating the administration of #Narcan at the #Dedham Coalition for Drug and Alcohol Awareness Community Forum pic.twitter.com/MxhjhaFORM

oma

• Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 11 mei 2016, 18:35:49
Citaat
Sacramento, California (CNN)America's addiction to opioid-based painkillers and heroin just got exponentially more dangerous. The most potent painkiller on the market, prescribed by doctors for cancer treatment, is being made illicitly and sold on the streets, delivering a super high and, far too often, death.

http://edition.cnn.com/2016/05/10/health/fentanyl-new-heroin-deadlier/index.html

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #108 Gepost op: 30 juni 2016, 18:43:47
Citaat van: oma link=msg=1400376 date=1453103476
Het is wel relevant om in eigen land eerst goed in kaart te brengen of er een groot probleem is veroorzaakt door opiatenoverdosering. Ik heb een vermoeden dat in Nederland XTC, alcohol en cocaine de grote boosdoeners zijn. Narcan toedienen zal niets toevoegen maar zal de situatie ook niet verslechteren voor de patient.

De door opiaten veroorzaakte ademhalingsdepressie kan acuut pulmonaal oedeem maskeren als je met Narcan de ademhalingsdepressie opheft zegt het niet per definitie dat Narcan acuut pulmonaal oedeem heeft veroorzaakt. Aritmie hoeft ook niet door Narcan IN geinduceerd te zijn, het is logischer om hypoxie of de opiatenoverdosis aan te wijzen als de boosdoeners.

Weinig evidence-based maar in 7,5 jaar ambu in de hoofdstad met pak hem beet 9 tot 10k ritten heb ik volgens mij 4 keer narcan opgetrokken en bij 3 had het effect, incidentie is gewoon laag dus.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

oma

• Senior gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 30 juni 2016, 19:03:37
Citaat van: jvo link=msg=1433383 date=1467305027
Weinig evidence-based maar in 7,5 jaar ambu in de hoofdstad met pak hem beet 9 tot 10k ritten heb ik volgens mij 4 keer narcan opgetrokken en bij 3 had het effect, incidentie is gewoon laag dus.

In mijn jaren op de SEH in onze hoofdstad hadden we Narcan minstens 4 keer per week nodig. In die jaren kwam de Amsterdamse ambulancechauffeur nog in witte jas met de sigaar aan een patient op de SEH afleveren en was naloxon nog een splinternieuw medicijn in Nederland.

De patienten die Narcan nodig hadden kwamen meestal niet via de ambulancedienst maar werden door de Hermandad op de SEH neergekwakt.