Wat mij opvalt is dat de collegae die hier gereageerd hebben afwijken van het protocol. Voor mij niet gelaten - ik stel me er ook vragen bij - maar wat als het "fout" gaat en iemand het nodig vindt om een VIM/klacht neer te leggen?
Reden dat ik mij vragen stel bij het huidige protocol (en dat al een tijd doe maar er niet achter kom wat de achterliggende reden is) is enerzijds de (forse) discrepantie tussen het vorige en het huidige LPA en anderzijds de discrepantie met het buitenlandse beleid met betrekking tot opiaten-OD en toediening Naloxon. Gebruiken we in Nederland dan andere opiaten of zo?
Expert, even voor mijn beeldvorming, wat is jouw exposure aan opiaten OD? Die van mij mag je gerust weten: op de ambu = 0
Je vragen zijn terecht en ik heb er eerlijk gezegd geen pasklaar antwoord op.
In antwoord op je vraag zie ik het nogal eens als MMT arts. Meestal betreft het secundaire inzetten, wanneer de ambulanceverpleegkundige zich niet confortabel voelt met de situatie. Dat kan natuurlijk, want ik denk dat het gewoon zelden voorkomt in de ambulancepraktijk. Tijdens de diensten zie ik het met enige regelmaat op de spoedeisende hulp en op de OK dien ik Naloxon met grote regelmaat toe.