Lotus verhalen

Auteur Topic: Lotus verhalen  (gelezen 64649 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #80 Gepost op: 26 oktober 2006, 23:29:39
Was errrrrug leuk! En bont? Ach, wat is jouw definitie van "bont"? ;D We hebben lol gehad. Dat wel. 8)



Mijn verhaal staat HIER: http://eeuwigtijdgebrek.web-log.nl/eeuwigtijdgebrek/2006/10/komt_ie.html


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #81 Gepost op: 5 november 2006, 02:57:40
Vandaag een oefening gehad in veenendaal.
Heb nachtdienst, nog 3 kwartier en dan zit de dienst erop. Dan gaat mijn telefoon. Een sigma chauffeur meld dat hij door omstandigheden niet kan rijden.  :-\ Oeps dat wordt wat regelen. Na een paar telefoontjes is dit probleem opgelost. Om 8.00 uur gauw naar huis, even een paar uurtjes slapen om dan vervolgens op weg te gaan voor de oefening. Politie, brandweer en ambulance zijn ook aanwezig.

Een vliegtuig ongeluk. Ik heb een thorax verwonding, een open pneu, met een bovenbeenfraktuur.
Ik kom samen met een andere lotus bij de vrachtwagen te liggen. Het duurd lang voordat het eerste brandweer voertuig arriveert. En maar wachten en maar wachten. Ha, eindelijk daar is hij. Maar ineens krijgen wij de melding dat er een No-Play situatie is. Er is een reanimatie gaande   :-[ vlakbij de brandweer kazerne waar de ambulance's en sigma bussen staan te wachten. Na ongeveer een half uur, mogen wij weer op de plaats gaan liggen.
Eindelijk daar komt de hulpverlening, ik wordt door twee brandweer mensen meegenomen naar de sigma tent. Maarja met een femur fraktuur loopt dit niet echt lekker, heb veel pijn, heel veel pijn.  :'(
De twee brandweer mensen doen goed hun best en blijven op mij inpraten en zorgzaam sjouwen zij mij het laatste stukje naar de tent.
Bij de tent aangekomen wordt ik door het ambu team onderzocht. Bij het luisteren naar mijn longen krijgt de pleeg gewoon ademgeruis te horen. Tot mijn verbazing hoor ik hem zeggen dat ik een thorax naald krijg.  :o  :-X  Maar ik heb toch echt geen spanningspneu  :-\  :-X
Goed ik heb niets te willen, die naald gaat erin, ik niet blij. Ik maar zeggen dat ik het nog steeds benauwd heb. Een infuus naald wordt geplaatst en ik krijg een pijn medicatie. Ik voel mij niet echt lekker worden, die bovenbeen doet ook zo'n pijn. Krijg ik geen infuus ? nee heb nog geen infuus, dus mijn tensie daald. Helaas vraagt de pleeg niet naar mijn waarde's. Zelf zegt hij dat met de zuurstof die ik krijg mijn saturatie omhoog gaat, maar dat is niet zo. En vragen naar de juiste saturatie waarde ? ???  Volgens mij heeft hij daar niet veel van gehoord.

Goed lig ik eindelijk in de tent, de pleeg doet toch echt wel zijn best, maar helaas hij vergeet nog steeds naar de waardes te vragen. Dan komt er iemand anders van het ambu team eraan, hij vindt dat ik een infuus moet krijgen, ha eindelijk denk ik dan. Maar wat schetst mijn verbazing  ??? hij sluit de infuus aan op de naald die in mijn thorax is gezet.  :-X Ik weet niet wat ik hiervan moet denken, maar dat gaat niet goed. Zodra hij zich heeft ongedraaid, haal ik het infuus eraf, wil tenslotte toch wel blijven leven, die naald zit eral in, maar dan nog een infuus erop ? ? ? ? ?  Nee dat kan toch echt niet.
Als de sigma lid mijn bloeddruk meet en vraagt naar de juiste waarde (kijk zo hoort het  :) ) krijg hij een lage tensie te horen. Snel geeft hij dit door aan de pleeg, die komt weer kijken, maar helaas die infuus hč, dat heb ik nog steeds niet.

Hierna is mijn spel afgelopen, ik wordt afgevoerd naar het ziekenhuis. Of ik dit in werkelijk overleefd zou hebben ? ik weet het niet. Ik ga er maar vanuit dat het ambu personeel dan wel de juiste waardes krijgen en dat het dan echt is en geen spel.
Maar al met al, was het een leuke oefening.
Na afloop had ik gehoopt snel naar huis te kunnen gaan, mis .............. helemaal mis, ik moet een sigma bus terug brengen, tja chauffeur te weining. :-[ Dus het was uiteindelijk toch nog laat voordat ik thuis was.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #82 Gepost op: 5 november 2006, 15:49:44
Hmm ik lees alweer dat je het moeilijk hebt gehad.
Het is ook altijd wat met die waardes. :-\
Leuk verslag en gelukkig was het maar een oefening :)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


apje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
  • he jij hier
Reactie #83 Gepost op: 18 maart 2007, 18:24:19
een halfjaar geleden ging ik mee met mijn pa en een vriendin van me naar wageningen om daar getuige te zijn van een ramp in een bioscoop, moest meteen slachtofftertje spelen en was gewond aan 4 vingers door een deur een een geneuze knieschijf. Ik heb heel wagening bij mekaar gejankt ( van de lach en dat omgezet in janken) had meteen de aandach van de plaatselijke basis jeugd, de dachten dat er echt wat aan de hand was, eerst maar een knip oog en uitgelegd wat er aan de hand was. Na een minuut of 10 werd ik naar het noodhosptaal gebracht en werd afgevoerd naar het ziekenhuis.


off topick leg maar eens uit wat je met de vriendin van de hulpverlender in de bios doet


Ook ik ben geen lotus maar het is wel heel gaaf om slachtoffer te spelen en zeker voor de herhaling vatbaar,
kent u mij dat u mij nog kent zodat u weet wie ik ben?


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #84 Gepost op: 19 maart 2007, 23:18:21
Misschien een idee om een lotus opleiding te gaan doen.  ::)  ;D


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #85 Gepost op: 11 april 2007, 22:41:07
Leuke lotus verhalen zijn nu ook te lezen op de weblog van mijn kring.

www.LotusGTG.web-log.nl


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #86 Gepost op: 14 april 2007, 20:24:31
Vandaag was het zover. De grote oefening in utrecht. Om 7.00 was het verzamelen op het werk bij de HAP.
De grote sporthal was snel gevonden. Met drie vrouwen in de auto die konden vertellen welke weg de enigste man in de auto moest nemen,   ::) kwamen we al snel op de plaats van bestemming.  In de sport hal is het een reünie van lotussen. Vele bekende gezichten kwam ik tegen.
Als het eindelijk zover is, gaan we naar het ramp terrein toe. Vol verbazing kijk ik wat de oefenleiding in elkaar gezet heeft. Een trein heeft een bus geramd en deze in twee delen doen scheuren. Ik kom in de bus te zitten en dan is het wachten. Onderling met de andere lotussen hebben wij het gezellig. Dan wordt er verteld dat er niet te veel mensen helemaal achterin moeten gaan zitten, want anders is de kans dat de bussen naar achteren gaat kantelen aanwezig.
Eindelijk zie ik daar de eerste hulpverleners aankomen. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor dat ik de bus uit bent.
Ik heb een fladderthorax en een miltruptuur, dus veel schreeuwen zit er voor mij niet in.  :-X

Mijn buurvrouw lotus H. heeft een hoofdletsel en wij staan verbaasd over het feit hoe lang het duurt voordat wij eindelijk geholpen worden. Buiten is het een zooitje, veel mensen liggen op de grond of lopen rond.
Maar ineens wordt het druk met de hulpverlening. Alle T3 slachtoffers worden verzocht om naar de sigma tent te lopen, daar worden ze verder geholpen.
Ik zit nog steeds in de bus en wacht op de hulp die gaat komen. Daar komt de ambupleeg aan. Hij sommeert alle T3 slachtoffers naar buiten. De één gaat vlot naar buiten en de ander strubbelt nog een beetje tegen. Maar als zij eruit zijn, kan hij een overzicht maken. Hierna zijn de T2 slachtoffers aan de beurt en als laatste de T1’tjes. Ben benieuwd hoelang dit nog gaat duren. Er is nog geen enkele controle gedaan, laat staan dat de pleeg weet om welk letsel het gaat.  :-\
Eindelijk ik ben aan de beurt, moeizaam kom ik op een brancard te zitten. Van de veiligheid functionaris hoor ik ineens dat ik mijn armen binnen moet houden, deze gaan vlak langs scherpe uitstekende delen.   :-X Bij de sigma tent aangekomen wordt ik op de grond gezet, hoezo buiten de tent ? ik heb het benauwd en wil geholpen worden. Ha, eindelijk ik ga de tent in.
De verpleegkundige komt bij me, bekijkt wat ik heb en verbaasd zegt ze, “nog een fladderthorax ? de zoveelste al”. Ik ben verbaasd, als het goed is zijn er maar twee lotussen die een fladderthorax spelen, dus zoveel is dat niet.   :-\ Maar goed, ik heb ook nog pijn in mijn buik en wil zo snel mogelijk naar het ziekenhuis toe.
Nu weet ik naar welk ziekenhuis ik gebracht gaat worden, dus ik ben heel verbaasd als ik ineens twee defensie medewerkers zie met een brancard. Ho dit is niet de bedoeling.  :-X Vlug de verpleegkundige aanspreken en zeggen dat dit niet de bedoeling is. Nou hier wordt keurig op gereageerd. Maar wat duurt het lang, of ligt dit aan mij? Ik zie het alweer helemaal voor me, krijgen we te horen dat de oefening afgelopen is en ik heb dan nog geen ziekenhuis gezien.
Maar het komt goed, ineens staat er een brancard naast me en kom ik daar op te liggen. Dan is het volgende probleem, welk ziekenhuis ? nou gewoon die in amersfoort, daar moet ik heen.  :D

In de ambu wordt volgens het nieuwe slachtoffer volg systeem gewerkt. Op het scherm krijgt de pleeg een andere naam, nee zo heet ik niet.  ??? Hoe dit op te lossen ? hij vraagt om hulp. Eindelijk wij kunnen gaan rijden. Onderweg voert de pleeg mijn gegevens in en is daar geruime tijd mee bezig. Vlakbij amersfoort is het klaar en vraagt hoe het met mij gaat. Tja een sociaal praatje hoort er toch bij ? of niet soms. Ik moet lachen. Als we bij het ziekenhuis aankomen is het achteraan aan sluiten. Er staan nog een aantal ambu’s die net voor ons zijn.
Binnen aangekomen worden wij direct naar de afdeling gestuurd. Daar aangekomen krijgt het ambu personeel te horen dat we naar de tweede verdieping moeten gaan. Dus de lift in. Ik moet zeggen, ik lig best wel lekker op die brancard, dus mij hoor je niet klagen.  O0 Op de tweede verdieping aangekomen krijgen wij weer te horen dat we naar de eerste verdieping moeten gaan. Nu begint de pleeg toch echt te mopperen, we worden van het kastje naar de muur gestuurd. In de lift probeer ik hun op te beuren door te zeggen, dat zo’n flinke wandeling wel goed voor hun is.  ;) Nu moeten zij ook wel lachen, ik heb makkelijk kletsen, ik lig lekker op die brancard en  zij moeten mij maar weer kwijt zien te raken. Maar bij de derde poging zitten we goed. Eindelijk lig ik in bed. Keurig word ik aangesloten op de apparatuur, wordt mijn bloeddruk gemeten en dan begint dat apparaat te piepen. De verpleegkundige kijkt of er soms een plakker los zit. Ik kijk onschuldig, ik doe echt helemaal niets hoor.  :-X Nee de plakkers zitten toch goed, maar er blijft een storing op dat ding komen. Hoe kan dit nu ?  ??? Er wordt een ander snoertje gepakt, maar die storing blijft. Hoe dit komt ? ik weet het echt niet. Dan maar alleen de bloeddruk meten. Na een poosje komt de arts eraan en wordt een beleid afgesproken. Na wat overleg, komt de heugelijke mededeling, dat ik geďntubeerd gaat worden. Dus ik wordt onder narcose gebracht.  O0 Heerlijk zoiets, kan ik mijn ogen even lekker dicht doen. Nou daar lig ik dan in bed, moet zeggen wel een lekkere bed trouwens. Ik lig lekker ontspannen en voel mij lekker wegdoezelen. Kijk dit zijn nog eens tijden om als lotus te spelen. Om 12.00 uur komt het seintje dat de oefening is afgelopen. Met een busje van defensie worden wij terug gebracht naar utrecht, waar ik mij om kan kleden. Op de terug weg in de auto komen de verhalen van de andere ook los. Leuk om dit te horen. Ik moet zeggen, ik heb een schitterende dag gehad, mooi weer ook, dus wat wil een mens nog meer.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #87 Gepost op: 25 april 2007, 18:33:31
Voor het eerst spelen voor de ziekenverzorging op de kazerne. Wat het inhoud en wat ik moet doen, weet ik nog niet. De andere lotussen komen ook binnen en het wordt gezellig druk. Er duikt zich gelijk een probleem op voor morgen,  :-\ dus dit wordt bellen en iets regelen, gelukkig lukt dit ook nog. Als de instructeur binnen komt om 8.45 uur verteld hij waar de casussen liggen, dus niet in het juiste vakje voor vandaag. Om 9.15 uur moeten we klaar staan, dus het wordt snel grimeren. Maar wat gaan we doen dan ? Er komt een ontruimings oefening in een gebouw, maar niemand weet ervan af, zelfs de brandweer niet, dus dit wordt leuk.  O0
Keurig op tijd zijn bram, jannie en ik aanwezig, nog even een bespreking en dan naar het gebouw waar wij moeten zijn. Als eindelijk het sein komt dat wij naar binnen kunnen gaan, is het nog even wachten op het alarmsignaal dat af zal gaan.
Ik speel een fladderthorax met daarna een spanningspneu en later bewusteloos gaan. Daar gaat het alarm af. Vlug ga ik onderaan de trap liggen en hoop maar dat er geen kantoor personeel juist via deze trap naar beneden wilt lopen. Als ik mij net goed en wel geďnstalleerd heb op de grond, komen er 4 mensen aan. Ik duik een beetje in elkaar, wil niet naar ze kijken, maar weet eigenlijk al, dit gaat niet goed.  :-\ Een militair komt bij mij zitten en vraagt wat er gebeurd is. O,O, dit gaat niet goed……..  :-X Afijn ik mompel dat ik veel pijn heb en graag wilt blijven zitten. De man denkt er anders over, ik moet mee naar buiten. Hij probeert heel zorgzaam om mij overeind te krijgen, maar ja, dat is nu net niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat de brandweer mij mee naar buiten neemt. Ik doe heel voorzichtig een poging om te zeggen, dat hij mij maar moet laten zitten. Mijn hersenen werken op volle toeren, O jee, hoe krijg ik die mensen hier nu weg.  ??? Gelukkig lopen er twee verder en zit ik met de militair alleen op de grond. Hij is zorgzaam en wilt graag dat ik mee gaat naar buiten, maar………..ik wil niet, ik moet blijven zitten. Hij begint een poging te doen om mij overeind te helpen, maar ik blijf zitten waar ik zit. Mijn lachen probeer ik in te houden, het is ook eigenlijk wel komisch zo. Als zijn collega zegt, dat ze mij maar moeten laten zitten, ben ik blij. Gelukkig is er een oefenleiding die dit tegen hen verteld. Ik allang weer blij, zij naar buiten en ik blijf binnen.  ^-^
Dan is het nog even wachten op de brandweer. Door het ruitje in de deur zie ik de brandweer arriveren. Nu is het nog de vraag, aan welke kant beginnen zij met zoeken. Zeer snel komen ze bij mij aan. De deur gaat open, en er wordt mij gevraagd of ik op kan staan. Ik reageer niet snel, ben ook een beetje versuft. Ineens wordt ik bij mijn jasje gepakt,  :o de brandweerman rukt mij ophoog pakt mij beet en sjouwt mij met z’n collega naar buiten. Daar aangekomen wordt ik op de grond naast de brandweer auto gezet. De pompbediende moet mij verder helpen, hij vraagt om een ambulance. Maar waar blijft die nu ? Dan komen de twee zau’s eraan en moeten zij mij verder gaan helpen. Hoe het met de andere twee lotussen gaat weet ik niet, heb geen flauw benul, waar zij gebleven zijn. Zeer snel wordt ik de ziekenbak ingedragen en gaan wij op weg naar ander gebouw waar een hulppost is ingericht.
Daar krijg ik de spanningspneu en deze wordt deskundig ontlast en wordt er een thorax drain aangelegd. Hier lig ik dan ongeveer een half uur, ondertussen raak ik bewusteloos en lig lekker op de brancard. Wonder boven wonder wordt mijn kleding niet geknipt. Als ik klaar bent met mijn spel, kan ik mij gaan omkleden. De andere twee komen even later ook aan lopen en ik moet lachen, zie dat hun kleding helemaal kapot is geknipt.  ;D Ik heb dus massel gehad.
Ik vraag mij eigenlijk nog af, wat die man wel niet gedacht zal hebben die mij wilde helpen bij de trap, afijn hij weet nu wel dat dit om een oefening ging.
Het was een leuke oefening, iets wat wij van te voren niet wisten dat dit zou gaan gebeuren, dus dit is voor herhaling vatbaar.


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #88 Gepost op: 30 april 2007, 10:22:23
En het nieuwste verhaal van mijn oefening in Schaarsbergen is weer op mijn weblog te vinden... ;)


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #89 Gepost op: 30 april 2007, 18:44:55
En het nieuwste verhaal van mijn oefening in Schaarsbergen is weer op mijn weblog te vinden... ;)

Heb hem ook al gelezen, tjonge, kon het niet een ietsie pietsie korter  ??? 14 kantjes nog wel.  :-\
Nou ja, ik heb in ieder geval weer een leuk verhaal kunnen lezen.  O0