Hazardous Area Response Team (HART)

Auteur Topic: Hazardous Area Response Team (HART)  (gelezen 108898 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #390 Gepost op: 9 januari 2017, 08:15:08
SCAS HART
@SCAS_HART
Always nice to see our @SCAS999 colleagues at our North EOC in Bicester #TeamSCAS

Chris Hewett
@HewettChris
Sad incident: @SWASFTHART #UKHART sent to fatal train collision at #Gloucestershire crossing http://www.gloucestershirelive.co.uk/update-hazardous-response-team-sent-to-fatal-train-collision-at-gloucestershire-crossing/story-30034507-detail/story.html

swasFT HART
@SWASFTHART
Yellow team back on duty at #UKHART Bristol. All shift checks complete and the team are ready to respond to any complex incident
#CBRN
#USAR

SCAS HART
@SCAS_HART
RTC #A3 Northbound nr #Liss - 3 patients extricated from vehicle down embankment. Great #teamwork from all agencies.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #391 Gepost op: 10 januari 2017, 06:00:17
swasFT HART
@SWASFTHART
Good morning from Green team at #UKHART Bristol who are your six-paramedic hazardous area response team today.

Jack Lewis
@wmasjacklewis
We've been refreshing our confined space skills today! The before and after shots sum it up nicely! #trainingweek

Jack Lewis
@wmasjacklewis
We had to locate, treat, package and extricate a patient lost in the tunnels with a leg injury #trainingweek

Jack Lewis
@wmasjacklewis
Couple of final shots from today! Needless to say we'll sleep well tonight! #UKHART #trainingweek

swasFT HART
@SWASFTHART
Good to see teamwork between @Glosfire, @Glos_Police, @Tri_Force, @GWAAC, @swasFT and #UKHART at an RTC on #A429 #Fosseway near #Cirencester

swasFT HART
@SWASFTHART
… And here's another view of @brunelsbridge from the passenger seat of a #UKHART #Bristol #ambulance.
@OfficialBRS @YorkieDavis

swasFT HART
@SWASFTHART
#UKHART paramedics from Exeter and Bristol have just finished a challenging night water rescue exercise at @cardiffintww.

#IWO
#SRT[/tweet]

oma

• Senior gebruiker
Reactie #392 Gepost op: 11 januari 2017, 08:51:33
SCAS HART
@SCAS_HART
USAR Course day 2 begins today. Paramedics from @WMASHART @SECAmbHart @LAS_HART @NEAS_HART @NWAmb_HART @WelshAmbulance @YorkshireHart here.

Jack Lewis
@wmasjacklewis
Today we're off to practice our rope and working at height skills. Heading to the venue now after scraping even more mud off our kit! #SWAH

SCAS HART
@SCAS_HART
Multiagency response to reports of a high rise fire on 23rd floor in #Southampton thankfully false alarm caused by insect repellent #JESIP

Jack Lewis
@wmasjacklewis
Some photos from our exercise this morning! Man electrocuted on roof requiring securing, treatment, packaging and extrication #trainingweek

Jack Lewis
@wmasjacklewis
Some bonus shots of G Team from our training today!

Jack Lewis
@wmasjacklewis
More practice this afternoon. This time lowering a patient from height safely to the ground! This tests a number of skills #trainingweek

Vigilant

• Senior gebruiker
Reactie #393 Gepost op: 11 januari 2017, 17:43:36
Ik heb het hier nog al gezegd, ik vind die HART teams zeker nuttig en uitermate professioneel. Hun uitrusting en personeel, mooie, jonge mensen leveren ook steeds kunstzinnige foto's op. Als ik dan de verhalen hoor over de besparingen in de Britse gezondheidszorg bekruipt me toch een dubbel gevoel. De kans dat je oma in het ziekenhuis belandt met een heupfractuur, op een onderbemande afdeling, is groter dan dat ze uit een afwateringspijp gepeuterd moet worden.

Overheden moeten in elke tak van de gezondheidszorg investeren.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #394 Gepost op: 11 januari 2017, 18:09:40
Citaat van: Vigilant link=msg=1473296 date=1484153016
Ik heb het hier nog al gezegd, ik vind die HART teams zeker nuttig en uitermate professioneel. Hun uitrusting en personeel, mooie, jonge mensen leveren ook steeds kunstzinnige foto's op. Als ik dan de verhalen hoor over de besparingen in de Britse gezondheidszorg bekruipt me toch een dubbel gevoel. De kans dat je oma in het ziekenhuis belandt met een heupfractuur, op een onderbemande afdeling, is groter dan dat ze uit een afwateringspijp gepeuterd moet worden.

Overheden moeten in elke tak van de gezondheidszorg investeren.

Inderdaad, echter zie je hier niet alleen HART teams uit de UK. Teams uit Canada, Dubai, Qatar, Australie, Boston zijn namelijk niet Brits.

Je reactie wekt ook de suggestie dat hoogwaardige, moderne hulpverlening een luxe product is. In de UK is HART ontstaan omdat het volk, media en politiek woest waren op de brandweer en ambulancedienst toen de stof van de aanslagen op het openbaar vervoer in Londen neer dwarrelde omdat steeds duidelijk werd dat brandweer en ambulancedienst faalden.

Ik zou als Nederlander of Belg ook niet te hard willen schreeuwen dat je beter met een heupfractuur in een Nederlands of Belgisch ziekenhuis kan liggen dan in een Brits ziekenhuis.

Iedereen weet dat de NHS in UK een speelbal is van politici, als een politicus roept dat zich een humanitaire crisis voltrekt in de Britse ziekenhuizen moet je het eerst even zelf gaan bekijken of het echt zo is of in ieder geval afwachten dat de politieke tegenstanders gaan inbrengen.

Het gezeur en geklaag over NHS is niet nieuw, het klagen over de NHS hoort net als regen en mist bij de UK. Ik heb zelf 17 jaar in UK gewerkt, in Nederland en Belgie gingen de spookverhalen over de Britse horrorziekenhuizen ook altijd rond maar Belgie en Nederland hadden wel luchtbruggen naar de UK voor Nederlandse en Belgische hartpatienten die een donorhart nodig hadden.

Vigilant

• Senior gebruiker
Reactie #395 Gepost op: 11 januari 2017, 19:03:58
Citaat van: oma link=msg=1473300 date=1484154580
Inderdaad, echter zie je hier niet alleen HART teams uit de UK. Teams uit Canada, Dubai, Qatar, Australie, Boston zijn namelijk niet Brits.

Je reactie wekt ook de suggestie dat hoogwaardige, moderne hulpverlening een luxe product is. In de UK is HART ontstaan omdat het volk, media en politiek woest waren op de brandweer en ambulancedienst toen de stof van de aanslagen op het openbaar vervoer in Londen neer dwarrelde omdat steeds duidelijk werd dat brandweer en ambulancedienst faalden.

Ik zou als Nederlander of Belg ook niet te hard willen schreeuwen dat je beter met een heupfractuur in een Nederlands of Belgisch ziekenhuis kan liggen dan in een Brits ziekenhuis.

Iedereen weet dat de NHS in UK een speelbal is van politici, als een politicus roept dat zich een humanitaire crisis voltrekt in de Britse ziekenhuizen moet je het eerst even zelf gaan bekijken of het echt zo is of in ieder geval afwachten dat de politieke tegenstanders gaan inbrengen.

Het gezeur en geklaag over NHS is niet nieuw, het klagen over de NHS hoort net als regen en mist bij de UK. Ik heb zelf 17 jaar in UK gewerkt, in Nederland en Belgie gingen de spookverhalen over de Britse horrorziekenhuizen ook altijd rond maar Belgie en Nederland hadden wel luchtbruggen naar de UK voor Nederlandse en Belgische hartpatienten die een donorhart nodig hadden.

Ik denk dat ik net als jij vind dat hoogstaande zorg en hulpverlening een absoluut basisproduct moet zijn. Naar mijn inziens moet een overheid zich vooral daar mee bezighouden, en niet met het subsidiëren van opera's en allerhande. Operaliefhebbers hebben doorgaans zakken die diep genoeg zijn, die moeten maar de volle pot betalen.

Gezondheidszorg en welzijn extreem hooghouden is voor mij de belangrijkste taak voor politici. Ik durf zelfs zeggen dat ik een voldoende grote dierenvriend ben om te zeggen dat zelfs streng geregulariseerde dierenambulance's daaronder vallen voor mij, veel meer dan allerhande dwazigheden waar overheden nu geld aan verspillen.

Ik ken gevallen waar de overheid ziekenhuizen verplicht om bij nieuwbouw te investeren in kunst. De enige kunst waar ziekenhuizen in zouden moeten investeren is een Da Vinci, en ik vermoed dat die wat zwaar en onhandig is om tegen de muur van je nieuw gebouwde gang te hangen.

Ik ben idd nuchter genoeg om te beseffen dat onze ziekenhuizen niet foutloos zijn en we niet moeten neerkijken op anderen.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #396 Gepost op: 12 januari 2017, 08:33:35
Jack Lewis
@wmasjacklewis
Today our #trainingweek session is all about PRPS, radiation and HAZMAT!

Jack Lewis
@wmasjacklewis
The PRPS or Powered Respiratory Protection Suit allows us to enter contaminated but respirable atmospheres #trainingweek #UKHART

Jack Lewis
@wmasjacklewis
Here's a short video of @HarryP_Biker and Dave providing initial treatment, decontamination and extrication of contaminated casualty #UKHART

https://twitter.com/wmasjacklewis/status/819162589678673921

Jack Lewis
@wmasjacklewis
Here the team practice safe decontamination and disrobe procedures #trainingweek #hazmat #UKHART

Jack Lewis
@wmasjacklewis
A glow in the dark patient is rarely a good sign...

NARU Education
@NARU_Education
USAR Course 1/17 welcome to the rubble pile  @SCAS_HART @SWASFTHART @SECAmbHart @NEAS_HART @NWAmb_HART @LAS_HART @WMASHART @EEAST_HART

SCAS HART
@SCAS_HART
Rescue from an excavation with @Wickham_22  @SCAS999 @jasavery @Cosham23 @HantsUSAR @SCAS_HART @Fareham17 #999family #USAR #UKHART

SECAmb HART
@SECAmbHart
Comms in #edba AND #gts is difficult enough,having discussions up close is ideal. Adapt and overcome #ukhart #gtcps #2HeadsAreBetterThanOne

SCAS HART
@SCAS_HART
4x4 vs Lorry this morning. Some great team work from all involved @SCAS999 @Wickham_22 @Basingstoke_01 @HIOWAA @HantsPolRoads #999family

SCAS HART
@SCAS_HART
Day 3 of USAR complete. Started in the classroom then off outside for an intro to Rubble piles and Tracey Island. #UKHART

Scottish Amb SORT
@ScotambSORT
@ScotambSORT colleagues on Breathing Apparatus cse-students learning pre-entry checks with a walk through talk through by SAS instructors

oma

• Senior gebruiker
Reactie #397 Gepost op: 13 januari 2017, 07:58:29
Scottish Amb SORT
@ScotambSORT
More pictures of @ScotambSORT Paramedics undertaking confined space and entanglement sessions and exercises. #takingcaretothepatient

NARU Education
@NARU_Education
USAR course day 4 @NARU_Education @SCAS_HART @SWASFTHART @NEAS_HART @YorkshireHart @WelshAmbulance @SECAmbHart @LAS_HART

SECAmb HART
@SECAmbHart
http://www.crawleyobserver.co.uk/news/couple-trapped-as-car-hangs-dangerously-over-river-after-crash-1-7766081

swasFT HART
@SWASFTHART
Good evening from #UKHART Bristol who are on standby ready to respond across the region for any incident, #uksnow or not!

swasFT HART
@SWASFTHART
#UKHART Exeter working with @DSFireUpdates at yesterday's #CombeFlorey thatch fire.

#team999

swasFT HART
@SWASFTHART
#UKHART Bristol's Black team have just returned from a night training exercise testing new #TMO procedures for #MTFA #terrorism scenarios.

Scottish Amb SORT
@ScotambSORT
Pic1 is a team receiving a brief from entry control Pic2 is a team entering a building for a routing & casualty ex #takingcaretothepatient

Scottish Amb SORT
@ScotambSORT
@ScotambSORT teams prepared 4 adverse weather with our off-road vehicles.ATV deployed today to support a 999call, a great patient outcome 😃

SCAS HART
@SCAS_HART
Some revision on paediatric care with Spotting the Sick Child on base tonight #Trainedtotreat

Chris Hewett
@HewettChris
A slight dusting of snow at @SWASFTHART #Bristol as Orange team prepare to take over from Green team.

#ambulance

Kountain

• Forum gebruiker
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #398 Gepost op: 28 januari 2018, 22:20:49
Manchester is een goed voorbeeld van goed optreden door de hulpdiensten. In zeer korte tijd waren er getrainde politie- en ambulancemensen (HART) in de MAN Arena met voldoende slagkracht en materialen om het aantal doden tot het minimum te beperken.

Er waren geen grote hoeveelheden tourniquets of hemostatische verbanden aanwezig in de MAN Arena.

Oma, in hoeverre is het denk je realistisch dat het idee van een club als deze in de UK wordt overgenomen door beleidsmakers in Nederland? Dan heb ik het over het praktische gedeelte, het gedeelte waarbij de beleidsmakers de beslissing over moeten maken slaan we voor het idee maar even over. Het gehele idee achter HART is naar mijn mening top, maar ik vraag mij af hoe dit ingericht kan worden in een land als Nederland, waarbij de ambulancezorg in handen is van de RAV's, de aanrijdtijd te wensen over laat en er structureel personeelstekort is waardoor er weinig tot geen ruimte over is om überhaupt te oefenen, laat staan hele opleidingen volgen. Daarnaast moeten werkwijzen van andere hulpdiensten er ook op worden aangepast lijkt mij?
Uitspraken op persoonlijke titel

oma

• Senior gebruiker
Reactie #399 Gepost op: 29 januari 2018, 08:45:34
Oma, in hoeverre is het denk je realistisch dat het idee van een club als deze in de UK wordt overgenomen door beleidsmakers in Nederland? Dan heb ik het over het praktische gedeelte, het gedeelte waarbij de beleidsmakers de beslissing over moeten maken slaan we voor het idee maar even over. Het gehele idee achter HART is naar mijn mening top, maar ik vraag mij af hoe dit ingericht kan worden in een land als Nederland, waarbij de ambulancezorg in handen is van de RAV's, de aanrijdtijd te wensen over laat en er structureel personeelstekort is waardoor er weinig tot geen ruimte over is om überhaupt te oefenen, laat staan hele opleidingen volgen. Daarnaast moeten werkwijzen van andere hulpdiensten er ook op worden aangepast lijkt mij?

Ik denk dat het in Nederland onmogelijk is.

a) In Nederland heb je 25 eilandjes binnen de ambulancezorg en er bestaat ook geen nationale brandweer. Het lukt geen ambulancedienst HART in te voeren zonder medewerking van de brandweer.

b) De brandweer bestaat ook weer uit 25 verschillende eilandjes waardoor de invoering nog complexer zal worden in Nederland.

c) De RAV-en zullen extra personeel moeten gaan aannemen omdat HART-paramedics een full time baan is. Het zegt dat je deze mensen niet meer op spoedambulances kan inroosteren.

d) HART kost geld. De HART-ploegen draaien 4 weken mee in de roosters van de uitrukdienst, de 5e week is een oefenweek om alle vaardigheden op peil te houden.

e) Hulpdiensten en individuele hulpverleners zijn allergisch voor verandering. Bij de brandweer hebben ze de brandweerdocterine uit 1980 nog hoog in het vaandel en bij de politie denken ze nog steeds dat het in 2018 acceptabel is een afzetlintje te spannen om ambulancepersoneel te beletten gewonden te verzorgen zodra een agent denkt dat het allemaal te gevaarlijk is voor de broeders.