GRIP 1 Zeer grote brand (bedrijfspand) Spoorstraat - IJsselmuiden 23-01-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (bedrijfspand) Spoorstraat - IJsselmuiden 23-01-2016  (gelezen 6204 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firefighternl

• Junior gebruiker
  • **
Citaat van: honderd link=msg=1401519 date=1453566118
Je hebt gelijk hoor, zie de posts van Fireball hierboven.... Maar: vergeet je de vultijd niet? Of reken jij dat ook onder opbouwen?

Dat zie ik als opbouw tijd  ;) neemt zeker tijd in beslag..

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: firefighternl link=msg=1401509 date=1453564872
Moet wel allemaal met het haakarmvoertuig te bereiken zijn.. Over het algemeen zijn fietspaden daar niet voor ingericht  ;D. Dit was volgens mij de kortste route, die in elk geval zekerheid geeft voor genoeg water en niet na een aantal uur zakt in het waterpeil. Of je nou 400 of 600 meter uitrijdt.. Dat verschilt hoogstens een minuut of 2. Het uitrijden zelf is zo gebeurd, het opbouwen neemt het meeste tijd in beslag.

De route via het fietspad (Kraton)was echt niet veel korter geweest dan via de Spoorstraat en zeker niet sneller.
Om met een haakarmvoertuig van Kraton op de Zwolseweg te komen moeten twee schrikhekken worden verwijderd en ik betwijfel of dat stukje bereikbaar is met een behoorlijk zware wagen.
Vervolgens zou je een stuk de Zwolseweg moeten afrijden om op hoogte te komen en daarna de dompelpomp met handkracht over de kop van de dijk.
De nu gekozen waterwinplaats lijkt gelet op de lokale situatie om water uit de IJssel te halen de meest geeigende.

Een alternatief zou zijn geweest de sloot langs de Oosterlandweg,die staat in open verbinding met de Trekvaart,n.b. er zat wel wat ijs in die sloot.

firefighternl

• Junior gebruiker
  • **
Citaat van: Thor link=msg=1401558 date=1453588660
De route via het fietspad (Kraton)was echt niet veel korter geweest dan via de Spoorstraat en zeker niet sneller.
Om met een haakarmvoertuig van Kraton op de Zwolseweg te komen moeten twee schrikhekken worden verwijderd en ik betwijfel of dat stukje bereikbaar is met een behoorlijk zware wagen.
Vervolgens zou je een stuk de Zwolseweg moeten afrijden om op hoogte te komen en daarna de dompelpomp met handkracht over de kop van de dijk.
De nu gekozen waterwinplaats lijkt gelet op de lokale situatie om water uit de IJssel te halen de meest geeigende.

Een alternatief zou zijn geweest de sloot langs de Oosterlandweg,die staat in open verbinding met de Trekvaart,n.b. er zat wel wat ijs in die sloot.

Precies wat we al zeiden  O0