De KNRM opent station in Huizen

Auteur Topic: De KNRM opent station in Huizen  (gelezen 52079 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #310 Gepost op: 13 april 2006, 23:28:12
Wel een mooi ontwerp van het boothuis en gebouw..

En ik hoorde net dat het er zomaar op een dag zou kunnen staan: het is zo'n prefab.

Henk

Jeff

• Forum gebruiker
Reactie #311 Gepost op: 14 april 2006, 10:02:36
In een dag zal je niet redden denk ik, maar in een weekend staat het ineens heel snel :P

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #312 Gepost op: 14 april 2006, 10:18:17
Ziet er zeer fraai uit!

Krijgt het station trouwens ook nog (een) nieuwe bo(o)t(en)? De Gooier en de Huizer zijn Tornado's, de enige binnen de KNRM voor zover ik weet.

Ik denk dat de gooier, net als de Orca nog een verbouwing krijgt om dat deze niet geheel voldoet aan de eisen van de KNRM.   De meeste boten die de KNRM type altantic krijgen, is de romp van en tubes van een ander merk. zoals een tornado.  De werf van d RNLI bouwd dit vaak zo om dat ze er de klant er een andere naam aan kan geven..

Maar de Gooijer heeft nu nog een, een enkele brandstof toevoer, Enkele Motor , geen keerinrichting, ?  Dus of enkele heilige huisjes bij de KNRM gaan om, of de Gooijer word verbouwd..

Maar uit de tekening kan ik niet halen wat de fundering van het gebouw wordt ?,  maar dit word wel een erg mooi station..

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #313 Gepost op: 14 april 2006, 12:23:42
Ik denk dat de gooier, net als de Orca nog een verbouwing krijgt om dat deze niet geheel voldoet aan de eisen van de KNRM.   De meeste boten die de KNRM type altantic krijgen, is de romp van en tubes van een ander merk. zoals een tornado.  De werf van d RNLI bouwd dit vaak zo om dat ze er de klant er een andere naam aan kan geven..

Maar de Gooijer heeft nu nog een, een enkele brandstof toevoer, Enkele Motor , geen keerinrichting, ?  Dus of enkele heilige huisjes bij de KNRM gaan om, of de Gooijer word verbouwd..

Maar uit de tekening kan ik niet halen wat de fundering van het gebouw wordt ?,  maar dit word wel een erg mooi station..

De Gooijer is al verbouwd, net terug van Post watersport.

WYSIWYG!

Henk

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #314 Gepost op: 14 april 2006, 14:21:08
De Gooijer is al verbouwd, net terug van Post watersport.

WYSIWYG!

Henk

Zijn er al foto's van de verbouwde Gooijer ?

dexter79

• Gast
Reactie #315 Gepost op: 21 april 2006, 17:36:28
Maar de Gooijer heeft nu nog een, een enkele brandstof toevoer, Enkele Motor , geen keerinrichting, ?  Dus of enkele heilige huisjes bij de KNRM gaan om, of de Gooijer word verbouwd..
Zag hem van de week varen, maar behalve de tekst 'KNRM' zag ik geen verschillen eigenlijk. Er zit nog steeds maar 1 motor achter, en ik kon ook geen keerinrichting ontdekken... Dus het lijkt me dat hij dan toch nog naar de RNLI moet. Maar misschien stelt de KNRM het uit tot na afloop van het seizoen? Ze hebben nu al volop werk, dus ik kan me voorstellen dat ze de boot nu even niet langdurig kunnen missen.

Stamper

• Forum gebruiker
Reactie #316 Gepost op: 21 april 2006, 20:08:36
Denk dat er op lang termijn gewoon een echt atlantic komt. Want de atlantic is wel degelijk en eigen ontwerp van de RNLI. Alleen de tube komt bij Avon vandaan. Het is niet zo dat de RNLI bestaande rubberboten om bouw. De Tornade van Elburg is gewoon een boot gebouwt door Tornado. Dus er zal wel gewoon een echt atlantic. komen.

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #317 Gepost op: 23 april 2006, 18:18:50
Weet niet of de boot snel zal worden vervangen omdatr de boot denk ik redelijk voldoet aan de eisen, echter is een tweede motor niet vreemd en een kantelinrichting gezine het beleid ook niet. Weet niet of een kantelinrichting echt meerwaarde heeft op de randmeren maar dat is een andere vraag.

9910001
9910001

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #318 Gepost op: 23 april 2006, 20:03:46
Weet niet of de boot snel zal worden vervangen omdatr de boot denk ik redelijk voldoet aan de eisen, echter is een tweede motor niet vreemd en een kantelinrichting gezine het beleid ook niet. Weet niet of een kantelinrichting echt meerwaarde heeft op de randmeren maar dat is een andere vraag.

9910001
Tot nu toe is de enige gekantelde boot in de buurt de Kuil geweest bij leliestad. (Gered door BTS, de foto's hangen nog in de keet.) Dus...

Henk

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #319 Gepost op: 24 april 2006, 14:56:23
Dan kan een kantelzak wel van pas komen of wat meer instructie over varen. Maar dit wijkt af van het onderwerp.

9910001
9910001