De KNRM opent station in Huizen

Auteur Topic: De KNRM opent station in Huizen  (gelezen 52167 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 24 september 2005, 18:26:57
Daarom zal de kustwacht ook beslissingen kunnen nemen van laat ze maar aan boord ivm gevaarlijke stoffen. Het probleem is dat je op het water moeilijk een overleg kan voeren, dit zal ook minder snel noodzakelijk zijn, de  moeilijke gebieden zijn de grensgebieden waar er overlap is in organisaties en aansturing. Voorbeelden hiervan zijn dan de stranden langs de nederlandse kust maar de randmeren zijn hier denk ik ook een voorbeeld van.

9910001
9910001

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #61 Gepost op: 25 september 2005, 10:27:23
Daarom zal de kustwacht ook beslissingen kunnen nemen van laat ze maar aan boord ivm gevaarlijke stoffen. Het probleem is dat je op het water moeilijk een overleg kan voeren, dit zal ook minder snel noodzakelijk zijn, de  moeilijke gebieden zijn de grensgebieden waar er overlap is in organisaties en aansturing. Voorbeelden hiervan zijn dan de stranden langs de nederlandse kust maar de randmeren zijn hier denk ik ook een voorbeeld van.

9910001
het probleem van de randmeren is,dat je al zeer snel met regiogrens overschrijdende inzetten bezig bent,je hebt hier de regio Gooi&vechtstreek,Flevoland en utrechts-land.En voordat je er erg in hebt zit je op elkaars regiogebied,en dan zie je in ene dat de onderlinge afspraken niet zo heel erg stabiel zijn...als die er al zijn ;)

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 26 september 2005, 21:41:52
Dan is het probleem alleen maar groter regio overschreidend en de kustwacht, wat een feest. mooie gelegenheid om afspraken te maken.

9910001
9910001

Xandor

• Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #63 Gepost op: 29 september 2005, 10:18:34
Met een glimlach rond mijn mond lees ik dit bericht :)

Als dit werkelijkheid wordt zal idd de 'Huizer Reddingsbrigade' slechts met een strandpost overblijven of verdwijnen.

Grappig, omdat de 'HR' nooit een strandpost wilde. De gemeente heeft dit moeten pushen en met het oog op de subsidies 'erdoor' gedrukt.

Grappig, omdat de 'HR' niemand op zijn 'grondgebied' dulde. niet de Almeerse brigade en niet de Blaricumse brigade. Alles ging toch goed zonder die extra bootjes.

Grappig omdat de 'HR' niet met de buurt brigades wilde samenwerken. En toen men realiseerde dat het niet anders kon...... Regeltjes, bedacht (RADAC) door de 'HR' waar iedereen zich aan moest houden, behalve..... de 'HR'

Grappig omdat binnen de 'HR' men zich niet werkelijk wilde bezig houden met opleidingen, (reddend)zwemmen, men zelfs hardnekkig probeerde om onder de vaarbewijs regelingen uit te komen. 

en toch ook jammer, omdat de 'HR' een leuke club was,
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE

Vincent

• Forum gebruiker
    • Reddingshop.nl
Reactie #64 Gepost op: 29 september 2005, 12:58:15
Veel oud zeer?

Xandor

• Forum gebruiker
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #65 Gepost op: 29 september 2005, 13:17:49
:D
Nee, juist niet, ben jarenlang met plezier lid geweest.

Helaas stond een 'starre' houding van het bestuur samenwerking in de weg met vooral nieuwkomers.
Anders had het nog veel leuker kunnen zijn. :laugh:

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #66 Gepost op: 29 september 2005, 15:46:16
Citaat
Helaas stond een 'starre' houding van het bestuur samenwerking in de weg

Zo'n houding loopt uiteindelijk vanzelf tegen zijn eigen grenzen op.

Overigens vrij stevige uitspraken, niks mis mee, die zijn juist wekom hier. Wel is het dan zaak dat niet anoniem te doen, misschien kan je iets meer over jezelf vertellen?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 29 september 2005, 17:12:16
Zo'n houding loopt uiteindelijk vanzelf tegen zijn eigen grenzen op.

Overigens vrij stevige uitspraken, niks mis mee, die zijn juist wekom hier. Wel is het dan zaak dat niet anoniem te doen, misschien kan je iets meer over jezelf vertellen?

Anoniem?? Iedereen die er iets mee te maken heeft gehad in de afgelopen 25 jaar op de Randmeren weet wie dit is, wat leuk je hier tegen te komen!! Het is al weer 10 jaar geleden dat ik je voor het laatst gezien heb... Let wel, als hij z'n uitspraken moet toelichten met al z'n verhalen dan springt de server van het HF op tilt!

De achtergrond is inderdaad dat er in den beginne alleen maar de RB Huizen was. Het is moeilijk dan stukje bij beetje je grondgebied af te moeten staan aan nieuwkomers waarbij jou eerst uitgestrekte gebied tot een stukje van een paar kilometers gereduceerd wordt. En dan moet je zeker ook nog met die gasten gaan samenwerken, nou dan moet je je even verbijten. Huizen heeft de gewoonte op vanuit PR overwegingen voor haar voorzitter steeds te kiezen uit "hoge"  kringen die goed liggen bij de politiek en niet uit eigen gelederen. Liefst ook nog hoog in het bestuur bij de watersport vereniging, de Surfclub enz. Het tegengestelde van RB Almere zeg maar. Dat garandeert geen 100% soepele houding tov verwezelijking van het doel van de vereniging.  Dat botst dan wel eens...

Xander, blijf nog even, gezellig! 8)  :D  ;D  ;)

En lees ook even dat stukje over het "dodemanskoordje"eens.
Koen: Xander heeft eens vanuit een reddingsboot aanboord van een verlaten, op hol geslagen speedboot moeten springen om te voorkomen dat ie op het strand zou vliegen

Henk

Xandor

• Forum gebruiker
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #68 Gepost op: 29 september 2005, 17:40:07
7 jaar om precies te zijn Henk  ;)

Om kort te gaan, 22 jaar geleden kwam ik regelmatig bij de 'HR' besloot toen echter lid te worden bij Blaricum. (mede omdat mijn zusje al lid was bij Huizen) Daar een aantal jaren lid geweest. Toen op een dag mede oprichter van HOGE geweest. En daarna ook nog lid van de 'HR' geworden.  ??? (En nog contact met HOGE   ;D  :o )

Verder zal ik de server hier niet platleggen hoor Henk ;)

Overigens werken ze hier in Italie (Lazio, Rome) met concessies, de 'Salvataggio' wordt betaald door de 'uitbater' op het strand. De uitbater is verplicht om per een x aantal meters strand (Ik dacht 500) 1 man aanwezig te hebben.

duif

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #69 Gepost op: 29 september 2005, 19:10:44
brandweer heeft toch contact via c2000 met de brigades dit zal dan ook wel met de knrm gebeuren op de randmeren lijkt mij ?

lijkt mij dat de rb huizen toch wel goed doet anders was de knrm wel naar almere gegaan was ook een lobby vanuit almere heb ik wel eens begrepen.

groetjes duif