Je hebt gelijk, HOGE is niet zo oud als ik dacht, excuses.Het stroomlijnen van de alarmering en de uitruk dmv de RADAC was juist het antwoord van de reddingsbrigades op de oprichting van HOGE. Ze hebben mij daar niet bij betrokken
.
Ik heb het even nagekeken en de oprichtingsdatum is 4 juli 1986, newbey is anders, maar het is dus "slechts" twintig jaar. En we hebben het niet eens gevierd. Nouja over 5 jaar dan maar het 25 jarig jubileum.
Ik ben er, dat zeg ik zo vaak niet op uit om iemand te kwetsen, nog om iemand naar beneden te halen, zwart te maken ofzo. Maar ik ben het niet met alles eens wat collega's doen. Of dat nu collega reddingsbrigades zijn of collega bergers. Ook naar Jachtservice Huizen (de berger) heb ik mijn kanttekeningen kenbaar gemaakt, zowel in het overleg dat wij regelmatig met Menno hebben als hier op het forum. En bij ons loopt ook niet alles ideaal en ook daaraan wordt gewerkt.
Dat je elkaar een spiegel voor houdt kan alleen maar de hulpverlening ten goede komen lijkt me en dwingt je om nog eens goed over de dingen na te denken.
Als wij bv een zee brigade aanspreken op het niet dragen van een dodemanskoordje en in de discussiue die daarop volgt blijkt dat het geen gemakszucht is maar een wel overwogen keuze en de verdediging en onderbouwing van dat standpunt houdt stand is dat goed. Wij worden met een andere zienswijze geconfronteerd en de zee brigades evalueren deze beslissing nog eens extra.
Het valt niet mee voor mij iets zo te brengen dat het niet als een persoonlijke aanval wordt gezien en dat is dan een leerpunt voor mij.
Maar het moge duidelijk zijn dat na (ook al is het slechts) 20 jaar proberen die samenwerking er niet in zit en daar leggen we ons bij neer en vervolgen dan ook onze eigen weg op het water.
Wat betreft het KNBRD lidmaatschap dat verwoordde Rolf een tijdje geleden heel goed: daarvoor zijn de verschillen in insteek te groot vrees ik.
Henk