De KNRM opent station in Huizen

Auteur Topic: De KNRM opent station in Huizen  (gelezen 51791 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #90 Gepost op: 10 oktober 2005, 23:02:48
krijg dat gevoel ook zin's ik dit gedeelte op het forum volg ,
weet niet waar de pijn zit of bij wie maar het zit wel diep.

groeten duif
Even voor de duidelijkheid, langs de kust speelt dit dus niet 8)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #91 Gepost op: 11 oktober 2005, 08:19:38
Waarschijnlijk is er sprake van een wedstrijd omdat er weinig punten te verderlen zijn en je bestaanrecht moet er wel blijven. Langs de kust is het mogelijk om een brigade in iedere gemeente te hebben en deze hebben een duidelijke taak, daarom hebben we langs de kust minder een wedstrijd. Een beetje gezonde compentitie is wel goed zolang als het nodig is je elkaar wel blijft helpen.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #92 Gepost op: 11 oktober 2005, 08:48:12
Waarschijnlijk is er sprake van een wedstrijd omdat er weinig punten te verderlen zijn en je bestaanrecht moet er wel blijven. Langs de kust is het mogelijk om een brigade in iedere gemeente te hebben en deze hebben een duidelijke taak, daarom hebben we langs de kust minder een wedstrijd. Een beetje gezonde compentitie is wel goed zolang als het nodig is je elkaar wel blijft helpen.

9910001

precies. In de dagen dat RB Blaricum en Almere er nog niet waren kon de RB Huizen zich permiteren om de Prinses Margriet te kiezen (max 10 knopen) om naar een Surfer in problemen te stomen 15 km verderop bij Bunschoten. Een absoluut monopolie spoort niet aan tot het gaan van je uiterste kunnen. Sinds de oprichting van RB Blaricum en RB Almere is de uitruktijd- en zijn de boten een stuk stuk sneller geworden.

Werd bij de oprichting van Blaricum achter de Blaricum 1 een twintig pk geadviseerd door de RB Huizen (meer was niet nodig) waarmee het ding niet eens in planee kwam, is de huidige Blaricum 1 uitgerust met een motor van boven de 100 PK, ik geloof 115 of zo en vaart de RB Almere met 250 pk, zo een beetje het maximum wat je kan krijgen op het gebied van buitenboord motoren. Ook een gevolg van de onderlinge competitie, waar de watersporter toch maar mooi van profiteert als je het hebt over snelle vaartijden.
Ook de KNRM is als antwoord op de bergers met snelle boten over gestapt op grotere motoren. Als alleen de eerste telt en de rest naar huis kan wil je graag de eerste zijn. Dus probeer je je uitruktijd en je boot sneller te maken. Wij zijn wat uitgelachen als we onderweg waren met de oude Seeker met 40 pk door de ons inhalende reddingsbrigade. Dat is niet leuk dus daar ga je wat aan doen.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #93 Gepost op: 11 oktober 2005, 16:20:02
De knrm heeft zijn motervermogen aangepast aan de snelheids van de golven om zo de golven in te kunnen halen. Dit in ieder geval op zee of hierop de keuze op het binnenwater ook door gemaakt wordt weet ik niet maar aangezien de boten meestal overeen komen met de zeeboten zal dit wel zo zijn.

9910001
9910001


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #94 Gepost op: 11 oktober 2005, 16:24:33
precies. In de dagen dat RB Blaricum en Almere er nog niet waren kon de RB Huizen zich permiteren om de Prinses Margriet te kiezen (max 10 knopen) om naar een Surfer in problemen te stomen 15 km verderop bij Bunschoten. Een absoluut monopolie spoort niet aan tot het gaan van je uiterste kunnen. Sinds de oprichting van RB Blaricum en RB Almere is de uitruktijd- en zijn de boten een stuk stuk sneller geworden.

Werd bij de oprichting van Blaricum achter de Blaricum 1 een twintig pk geadviseerd door de RB Huizen (meer was niet nodig) waarmee het ding niet eens in planee kwam, is de huidige Blaricum 1 uitgerust met een motor van boven de 100 PK, ik geloof 115 of zo en vaart de RB Almere met 250 pk, zo een beetje het maximum wat je kan krijgen op het gebied van buitenboord motoren. Ook een gevolg van de onderlinge competitie, waar de watersporter toch maar mooi van profiteert als je het hebt over snelle vaartijden.
Ook de KNRM is als antwoord op de bergers met snelle boten over gestapt op grotere motoren. Als alleen de eerste telt en de rest naar huis kan wil je graag de eerste zijn. Dus probeer je je uitruktijd en je boot sneller te maken. Wij zijn wat uitgelachen als we onderweg waren met de oude Seeker met 40 pk door de ons inhalende reddingsbrigade. Dat is niet leuk dus daar ga je wat aan doen.

Henk

Wat een verhaal ikke ben lekker sneller dan jij......

Heeft dit nog iets met profecioneel zijn te maken ????


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #95 Gepost op: 11 oktober 2005, 17:21:10
Wat een verhaal ikke ben lekker sneller dan jij......

Heeft dit nog iets met profecioneel zijn te maken ????


neuu,is de "Hoe maken we elkaar gek methode"En het lukt ook nog  :-X


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #96 Gepost op: 11 oktober 2005, 18:50:14
Ja en alle zich professioneel noemende clubs doen er gewoon lekker aan mee...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #97 Gepost op: 11 oktober 2005, 19:52:02
De knrm heeft zijn motervermogen aangepast aan de snelheids van de golven om zo de golven in te kunnen halen. Dit in ieder geval op zee of hierop de keuze op het binnenwater ook door gemaakt wordt weet ik niet maar aangezien de boten meestal overeen komen met de zeeboten zal dit wel zo zijn.

9910001

Welke golven, die op het Veluwemeer? Het "snelle jongens"verhaal is begonnen bij de wadden eilanden, daar werden ze links en rechts voorbij gevaren door de bergingsjongens met dikke motoren. Vd Zweep was geen voorstander van snelle boten, maar wat moet je. Als je steeds als mosterd na de maaltijd komt, is het dan professioneel als je met een 20 pk blijft varen? Jazeker heel professioneel misschien, je doet alleen niet meer mee.

Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #98 Gepost op: 11 oktober 2005, 20:01:39
maar vergeten we nu dat snelheid ook levens kan redden? jullie hebben het nu wel over het eerder ter plaatse zijn, maar als de mogelijkheden er zijn, het geld is er, dan wil je toch ook zo snel mogelijk ter plaatse zijn?

het blijft wel een kinderachtig spelletje natuurlijk
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #99 Gepost op: 11 oktober 2005, 22:07:36

het blijft wel een kinderachtig spelletje natuurlijk

Maar wel mens-eigen. Het gebeurt overal van hoog naar laag. Als je van huis gaat, helemaal opgeladen voor je taak na een alarm voel je je goed als je de handen uit de mouwen kan steken. De eerste vraag als je thuis komt is dan ook altijd "en nog wat te doen gehad?"

Soms gaan mensen daarin te ver, dat vind ik ook. Zoals de in de buurt wonende brandweerman die mij in vol ornaat tegenhield om een auto te proberen te blussen met een flinke poederblusser. De motivatie, letterlijk: "anders komt straks de brandweerauto voor niets".

Henk