De KNRM opent station in Huizen

Auteur Topic: De KNRM opent station in Huizen  (gelezen 51784 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #130 Gepost op: 15 oktober 2005, 13:55:25
We zullen wel zien hoe het gaat, een ding is zeker er blijft niets bij het oude!

Misschien krijgen we een uitnodiging van de KNRM om "eens om de tafel te gaan zitten" en te kijken wat nou het beste is en voor wie.

Henk
Het zou toch mooi zijn als de KNRM wel met jullie wil werken?  ;)

ajax

• Gast
Reactie #131 Gepost op: 15 oktober 2005, 15:13:17
We zullen wel zien hoe het gaat, een ding is zeker er blijft niets bij het oude!

Misschien krijgen we een uitnodiging van de KNRM om "eens om de tafel te gaan zitten" en te kijken wat nou het beste is en voor wie.

Henk

Tja hoop doet leven he  ;)

Xandor

• Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #132 Gepost op: 17 oktober 2005, 19:01:12
Maar Henk, 70 keer? Is dat dan redden? of sleep/berg/lostrek klusjes?

Waar het om gaat is dat een ieder zijn hobby uit kan voeren met zoveel mogelijk plezier en ook nog functioneel. Of dat nu is bij een KNBRD brigade, een KNRM of een HOGE

Zolang een ieder dat oprecht doet, met de beste bedoelingen, zit elkaar dan niet in de haren en probeer waar nodig samen te werken, daar is vooral de drenkeling bij gebaat.

Misschien een nieuw topic over andere onderwerpen om verder te discussieren over HOGE, alarmering of wat dan ook. Uiteindelijk moeten we hier wachten om meer info, zien wat er komt of......

Ik wens in ieder geval de Huizer reddingsbrigade veel suc6 in hun nieuwe gedaante. En een de mensen die gaan varen voor de KNRM veel steun en wijsheid.

En nog even dit, de brigades hebben het HOGE knap moeilijk gemaakt, het spel hier is niet altijd 'leuk' geweest. Zoals Henk al noemde, onderzoek. Maar ook valse meldingen als zou HOGE de marifoon op de wal (Post) gebruiken om zich alvast varende te melden. Wat weer leidde tot 'huiszoeking' (2 keer, 1 keer onder de noemer, vrijblijvend kennismaken en de 2e keer officieel)

Als al die negatieve energie nu eens in iets produktiefs/constructiefs zou worden gestoken....
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE

Rescue-Boy

• Forum gebruiker
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #133 Gepost op: 17 oktober 2005, 20:58:32
zucht !!!!  8)
NoordBorgh go's North again in 2009

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #134 Gepost op: 17 oktober 2005, 23:05:49
diepe zucht!

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #135 Gepost op: 17 oktober 2005, 23:12:08
Het kan er alleen maar beter op worden aan die kant van het meer met de KNRM daar als organisatie er bij..

ben erg benieuwd hoe dat zich zal al ontwikkelen..?

Rescue-Boy

• Forum gebruiker
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #136 Gepost op: 18 oktober 2005, 08:05:36
Nou daar heb ik wel een idéé over, het KWC doet daar waar aanwezig alleen zaken met de KNRM (confenant afspraak) en zal dus in Huizen een vaste keten partner hebben.
Op uitnodiging of eigen initiatief zal HOGE van harte welkom zijn tijdens (zoek)acties.
Primair alarm zal er alleen zijn voor KNRM station Huizen.

Res ( die blij is niet in een wespennest als de randmeren te moeten werken)   8)
NoordBorgh go's North again in 2009

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #137 Gepost op: 18 oktober 2005, 10:09:53
Nou daar heb ik wel een idéé over, het KWC doet daar waar aanwezig alleen zaken met de KNRM (confenant afspraak) en zal dus in Huizen een vaste keten partner hebben.
Op uitnodiging of eigen initiatief zal HOGE van harte welkom zijn tijdens (zoek)acties.
Primair alarm zal er alleen zijn voor KNRM station Huizen.

Res ( die blij is niet in een wespennest als de randmeren te moeten werken) 8)

Als wij wat horen dan bellen wij de kustwacht of ze weten wat er aan de hand is. Is het bekend dan krijgen vetellen ze dat meteen. Is het niet bekend, wordt het even geregeld met een telefoontje naar het RAC en horen we het alsnog. Enige manco is nog dat er wel eens "per ongeluk" posities niet helemaal goed doorgegeven worden of zoals gisteren een vastgelopen zeilboot voor Almere plotseling veranderd bij aankomst van de Gooijer in een jacht met motorpech. Maar dat zijn kinderziektes, de KNRM zal het verschil daartussen aan zijn bemanning wel leren en positie bepaling zal ook beter gaan worden.

Henk

PS Xander, de zuchten van de forumgangers komen voort uit het feit dat dit fenomeen zo nu en dan al eens ter sprake is geweest. Sterker nog veel van de discussies draaien uit op "wat wil HOGE nou, jullie zijn niet eens echt, dus hou je mond en de discussie die dan volgt (waarbij ik me weer in de verdediging laat drukken) gaat dan weer over of HOGE wel of niet bestaansrecht heeft, inplaats over het oorspronkelijke onderwerp. En daar moet ik ook wel eens van zuchten en van leren dat het eigenlijk niet meer nodig is me hier te verdedigen. De huiszoekingen (en al die andere jou bekende incidenten) heb ik met opzet nooit ter sprake gebracht...

Ik heb weer wat voornemens... ;D

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #138 Gepost op: 18 oktober 2005, 12:52:52
PS Xander, de zuchten van de forumgangers komen voort uit het feit dat dit fenomeen zo nu en dan al eens ter sprake is geweest. Sterker nog veel van de discussies draaien uit op "wat wil HOGE nou, jullie zijn niet eens echt, dus hou je mond en de discussie die dan volgt (waarbij ik me weer in de verdediging laat drukken) gaat dan weer over of HOGE wel of niet bestaansrecht heeft, inplaats over het oorspronkelijke onderwerp. En daar moet ik ook wel eens van zuchten en van leren dat het eigenlijk niet meer nodig is me hier te verdedigen. De huiszoekingen (en al die andere jou bekende incidenten) heb ik met opzet nooit ter sprake gebracht...

Ik heb weer wat voornemens... ;D

Henk,

je hoort mij niet zuchten over het bestaansrecht van HOGE, het is meer de jarenlange discussie/ruzie tussen de verschillende 'reddingsorganisaties' op de randmeren die mij een enorme zucht deed maken!

bAdemArk

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #139 Gepost op: 18 oktober 2005, 13:48:16
Henk,

je hoort mij niet zuchten over het bestaansrecht van HOGE, het is meer de jarenlange discussie/ruzie tussen de verschillende 'reddingsorganisaties' op de randmeren die mij een enorme zucht deed maken!

bAdemArk

Ja, dat begreep ik ook wel, ik kan niet anders dan het met je eens zijn..

Henk