De KNRM opent station in Huizen

Auteur Topic: De KNRM opent station in Huizen  (gelezen 51845 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #170 Gepost op: 2 november 2005, 17:26:46
Een ovd met marifoon is niet van groot belang zolang deze op de kant staat. Als de ovd op een schip aanwezig is dan zal deze een marifoon moeten hebben. Zelf zie ik meer in een osc dan een OVD. Maar je kan de ovd in het gebied een hand marifoon mee geven en de werkwijze hierop is niet zo gek veel moeilijker als een normale portofoon.

9910001

Die discussie wordt nu juist hier wel gevoerd. Daarbij is ook de brandweer van mening dat je -zolang je niet een gegarandeerde aankomst van 8 minuten hebt op het water- je je met de overige scheepvaart dient te verstaan omdat daar de eerte hulp vandaan moet komen.En de TAS staat al binnen enkele minuten op de dijk. Behalve dat dan snel 1 op 1 gecommuniceerd kan worden met de kustwacht kan de OVD in bezit van een marifoon zich ook vast op de hoogte stellen van de laatste ontwikkelingen en kontakt op nemen -over een ander kanaal- met de hulpvrager en daar zijn PVA op aanpassen. Een portofoon daar krijg je hier geen verbinding met de kustwacht mee, de dichtsbijzijnde bruikbare antenne opstelling is in Hoorn, 25 km verderop.

Henk volgens mij moet je er gewoon boven staan.
Laat profesionaliteit niet 'varen' vanwege een persoonlijke opmerking van iemand die geen positieve bijdrage kan leveren aan de discussie.

En Xander, het raakt me niet ik ben er aan gewend.

Henk

sjon

• Gast
Reactie #171 Gepost op: 2 november 2005, 18:23:49
Ja Rob, het is jou niet aan te rekenen dat anderen de opbouwende suggesties gebruiken voor minder constructieve akties.

Ook hier is men er van doordrongen dat er wat moet gebeuren, maar er zijn zoveel neuzen :( . En die marifoon is er vaak ook wel, maar wordt niet altijd gebruikt door gebrek aan oefenen. Daar wordt in ieder geval wat aan gedaan.

En even om de indruk weg te nemen dat ik maar wat aan het spelen ben en het voor mij nodig is om een krantenwijk te lopen even twee fotootjes van waar ik de afgelopen week in het Koningshof in veldhoven mee bezig ben geweest, ik haal het er straks weer af maar even omdat ik behoefte voel de kleinering van mijn andere trots, mijn bedrijfje te niet te doen:

groeten,
Henk

He, Jeffrey, oftewel de volledige bemanning van de reddingsboot Seeker was er ff niet...Handige hoor HOGE!  ;)

Prachtig werk Audio tent. Je truss hangt alleen door.  :laugh:

firemanr

• Gast
Reactie #172 Gepost op: 2 november 2005, 19:00:38
He, Jeffrey, oftewel de volledige bemanning van de reddingsboot Seeker was er ff niet...Handige hoor HOGE!  ;)

Prachtig werk Audio tent. Je truss hangt alleen door.  :laugh:

Je was gewaarschuwd....ik hoop dat je van het forum genoten hebt, want het was je laatste keer..... >:(

Sjon

• Gast
Reactie #173 Gepost op: 2 november 2005, 19:23:47
Je was gewaarschuwd....ik hoop dat je van het forum genoten hebt, want het was je laatste keer..... >:(

Poe.... :'(

Sjon

• Gast
Reactie #174 Gepost op: 2 november 2005, 19:29:46
En Xander, het raakt me niet ik ben er aan gewend.

Henk

Henk

Als je slechte apparatuur hebt ben je dat inderdaad wel gewend.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #175 Gepost op: 2 november 2005, 19:41:01
Als je slechte apparatuur hebt ben je dat inderdaad wel gewend.
Sjon,wat denk jij te bereiken door dit soort denigrerende opmerkingen te maken?
Het enige wat je hier mee zult gaan bereiken dat je daadwerkelijk een ban van dit forum tegemoet kan zien,aangezien je nu al diverse malen bent gewaarschuwt en je daar weinig of niets van aan wenst te trekken.

Voor de forumleden graag ontopic verder,en de opmerkingen van Sjon graag negeren

Sjon

• Gast
Reactie #176 Gepost op: 2 november 2005, 19:48:52
Sjon,wat denk jij te bereiken door dit soort denigrerende opmerkingen te maken?
Het enige wat je hier mee zult gaan bereiken dat je daadwerkelijk een ban van dit forum tegemoet kan zien,aangezien je nu al diverse malen bent gewaarschuwt en je daar weinig of niets van aan wenst te trekken.

Voor de forumleden graag ontopic verder,en de opmerkingen van Sjon graag negeren

Ik ben niet zo bang voor een forum ban.
Ik maak inderdaad opmerkingen. En ja, of die nou denigrerend zijn... het is maar hoe je ze ervaart. Ik vind het meevallen. Henk...uhhh..HOGE zegt ook het nodige, en omdat hij zogenaamd de gebeten hond is, is het zielig als iemand anders wat over hem zegt.

Kijk wat betreft dat ze niet altijd inzetbaar zijn en hij z'n krantjes loopt is er geen woord van gelogen....

Wat betreft ze "bedrijfs" activiteiten verschillen de meningen, niet altijd onderbouwd.

duif

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #177 Gepost op: 2 november 2005, 20:03:58
toch leuk dat huizen een knrm station krijgt maar is nog niet duidelijk hoe en wat deze gaat doen.
zijn er nu drie groepen van uit huizen (knrm redding en hogo)
of gaan ze samen.
komt er nog een boot bij op dat stukje water ?
werkt de knrm samen met brandweer.
oefenen met elkaar ?
knrm brandweer , hogo doet dit al blijkbaar gezien de gesprekken op het forum.

groetjes duif

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #178 Gepost op: 2 november 2005, 20:08:52
toch leuk dat huizen een knrm station krijgt maar is nog niet duidelijk hoe en wat deze gaat doen.
of gaan ze samen.
oefenen met elkaar ?

groetjes duif

dat vraag ik me dus ook af, maar door al dat verschrikkelijke stomme geouwe PIEP is het bijna onleesbaar hier  >:(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Sjon

• Gast
Reactie #179 Gepost op: 2 november 2005, 20:16:31
of gaan ze samen.
oefenen met elkaar ?

groetjes duif

Duif:

De reddingsbrigade Huizen gaat personeel leveren voor het nieuwe KNRM station Huizen. Hoe dat precies in elkaar zit, wat er overblijft van RB Huizen en welk materiaal wordt overgezet is nog niet duidelijk.

Hoge is in deze zaak geen partij van betekenis. HOGE bestaat uit Henk & zijn "jongens" die varen wanneer ze kunnen en willen. Je moet ook geen beroep op ze willen doen als ze ff een weekje op een "klus" zijn in Italië met de volledige bemanning. Of neemt de Cobra dat waar met schipper Menno en zichzelf?
Ze doen allerlei dingen, zoals mensen een beetje losslepen van de bekende plekken, en af en toe dringt HOGE zichzelf op bij de echte klussen. Hij kijkt dan graag toe hoe het echt moet.
Voor het echte mensen redden hebben ze wel gelukkig een opleiding! En spullen weten ze ook te verkrijgen. Op welke manier dat gaat..... Ik zal het je besparen...