De KNRM opent station in Huizen

Auteur Topic: De KNRM opent station in Huizen  (gelezen 52180 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #210 Gepost op: 3 november 2005, 10:30:05
ik vind het wel jammer dat sjon (wie het ook moge zijn)geband word .
hij brengt feiten over alle groepen uit huizen en weet er dus wel het een en ander vanaf als hij belooft dat hij niet gaat schelden op henk (ik heb het gevoel dat het niet uitmaakt of je henk of hoge neerzet in je bericht)
al zijn beweringen worden ook niet tegen gesproken door h/h (HENK/HOGE) maar een beetje verdraait .
is h/h nu de enige (paticuliere organisatie, helpende passant,goedwillende burger, berger of dwarsliggende ex lid van een reddingsbrigade)op de wateren.

groeten duif

ps h/h ik heb je alle namen gegeven die ik tot nu toe gelezen heb ,de nette tenminste .

hoop ook dat sjon terug komt want alle info over de randmeren komt alleen bij h/h vandaan en die is ook niet helemaal onpartijdig denk ik
als hij zich maar netjes houd h/h levert critiek op alles wat er bestaat dus mag een ander dat ook op hen.

Er zijn hier op het forum meerdere partijen, die zich op de randmeren c.q. IJsselmeer gebied ophouden.. en geven Henk en z'n team ook van repliek..  En die doen dat hier al jaren, maar op een nette en constructieve manier..
Het is hier eenvoudig om iemand af te branden, waardoor iemand zich alleen in de verdediging drukt.
Henk z'n nevenactiviteiten hebben niets te maken met de doelen van dit forum..

Hoge is een vereniging met een bestuur en met meerdere leden. Dus niet alleen Henk Wijga.. Als je de gegevens van de Kamer van Koophandel respecteert. Kunnen we het hebben over de organisatie vereniging HOGE, Hier vertegenwoordigd door Henk, en sommige andere leden, ipv Henk als prive persoon.

Henk zou misschien slim zijn omdat ook duidelijker neer te zetten..

Ik stel voor dat je hier vragen stelt over in dit geval "Hoe Hoge zijn zaakjes regelt ?" "Waarom de KNRM de reddingsbrigade in Huizen overneemt ?"
Dan stel je kritische vragen die nog constructief zijn ook..
Want wie heeft hier zijn "service parameters helder op papier "
zijn, een heldere opdrachtgever en opdrachtnemers rol.  Welke Reddingsbrigade heeft een complete RI&E en voldoet per1 januari 2006 volledig aan de ARBO-richtlijnen, Welke Reddingsbrigade heeft een compleet kwaliteitsplan over de medische zorg die ze leveren.

Als ik spreek over MedicalRescue.NL dat zijn we erg hard bezig om al die zaken voor elkaar te maken, en het word nog heel spannend of we alles voor 1 januari 2006 klaar hebben..  We veranderen simpelweg de wereld niet in 1 dag.. Maar er zit wel vooruitgang in, als gaat het mij persoonlijk niet snel genoeg..

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #211 Gepost op: 3 november 2005, 15:32:21

Henk zou misschien slim zijn omdat ook duidelijker neer te zetten..

Hoge is een vereniging met een bestuur en met meerdere leden. Dus niet alleen Henk Wijga.. Als je de gegevens van de Kamer van Koophandel respecteert. Kunnen we het hebben over de organisatie vereniging HOGE, Hier vertegenwoordigd door Henk, en sommige andere leden, ipv Henk als prive persoon.

Zo!  ;D 

Henk

cube

• Gast
Reactie #212 Gepost op: 3 november 2005, 16:33:31
KNRM, Hoge en alle brigades...
welkom op  de randmeren! 8)

Rescue-Boy

• Forum gebruiker
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #213 Gepost op: 3 november 2005, 19:08:17
Dus het is weer gezellig op de randmeren, voor the record, Station Huizen wordt niet opgericht op verzoek van de gemeente maar op verzoek van het KWC.

Als de naamgeving van Hoge nou zo'n heet hangijzer is in de buurt , waarom past Hoge haar naam dan niet aan in "HOGE berging" of iets dergelijks, blijft in ieder geval de naam van de reddingsbrigade's on bezoedeld.

Res ( die echt krom ligt van het lachen over het gedoe op de randmeren, het is okk geen wonder dat KWC met de KNRM verder wil)  8)
NoordBorgh go's North again in 2009

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #214 Gepost op: 3 november 2005, 19:31:57
Een misverstand. Een slager is een slager. Zich slager noemen is niet echt onderscheidend. Wij zijn reddingsbrigades, wij heten niet zo. Een reddingsbrigade is een groep mensen die redt. Die vormen een reddingsbrigade. Wij ook.

De reddingsbrigade Huizen heet de Huizer reddingsbrigade (of andersom). Wij hebben het woordje reddingsbrigade niet in onze naam, om ons nog wat te onderscheiden. Maar zijn dus een reddingsbrigade.
Maar geen lid van REDNED. Ook niet van de brandweer. En ook niet van de gemeente. Meer van de watersporter/scheepvaart zeg maar.

En wie was hier nou bezig wie te "bezoedelen"...

Henk

Xandor

• Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #215 Gepost op: 3 november 2005, 19:32:58
Als mede oprichter van HOGE sta ik nog steeds volledig achter die naam. Dit omdat we toen bijv. ook bewaking organiseerden op het ijs als er werd geschaatst. De naam is trouwens niet het probleem, ook onder een andere naam zouden de omliggende brigades een andere organisatie niet accepteren.

Res, dit speelt pas 20 jaar hoor.......:-)
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #216 Gepost op: 3 november 2005, 21:25:05
Ik schreef het volgende al op de eerste pagina van dit topic. Volgens mij is dit gewoon de beste oplossing om uiteindelijk uit te komen op een goede samenwerking voor de hulpverlening op de Randmeren.

geef alle instanties per regio dezelfde CAP-code. Alarmeer dan voor alle inzetten de gehele groep en evalueer na bijvoorbeeld 5 jaar de opkomst snelheid, opkomst van aantal eenheden, geschiktheid etc. Na 5 jaar krijgt de beste het "alleenrecht" en zullen de anderen naar zijn pijpen moeten dansen.

Begin met een groepje van elke instantie, die mee kan gaan werken aan de hulpverlening op de Randmeren, om een eerste nul-meting te doen, waarin opleiding en uitrusting centraal staan. Dit zou ook in de wintermaanden kunnen starten.

In het voorjaar kan daarna bekeken worden hoe de daadwerkelijke hulpverlening op het water geschiedt. Dit met verplichte evaluaties en verslaglegging over alle tijden, opkomst percentages etc.

Oke, het is een hele papierwinkel, maar ik ben van mening dat na een periode van ongeveer 5 jaar duidelijk is wie er een adequate hulpverleningsinstantie op de Randmeren is. En als een berger telkens de beste cijfers heeft, zal een vrijwillige organisatie toch moeten kijken hoe dat dan mogelijk is.

RR (die graag met een schone lei begint)
Elke hulpverlening start met communicatie.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #217 Gepost op: 3 november 2005, 21:47:11
Langs de kust wordt er ook niet een alarmploeg verwacht van de brigades, ded strandbewaking in de zomer en overdag heeft de eerste prio, de avonduren en de winter kan een tweede zijn mits hier voldoende middelen beschikbaar voor zijn.

9910001

Er zijn reddingsbrigades die het gehele jaar oproepbaar zijn voor bepaalde inzetcriteria. Het gaat dan om bijvoorbeeld:
  • het slachtoffervervoer
  • eerste hulp op het strand
  • redden van drenkeling (TS of onvrijwillig)
Ook in de wintermaanden vallen er mensen van paarden, gaan mensen door hun enkels en gaan sommige mensen zwemmen met een bepaald doel voor ogen. De reddingsbrigade heeft in die regio een afspraak met Brandweer, ambulance en politie dat zij assisteren. En dat zij assisteren naar dezelfde maatstaven als zomers van toepassing is.

De inzetten van reddingsbrigades is regionaal en lokaal nogal verschillend. Daarom ben ik blij dat "onze" ploeg uit meer dan 20 mensen bestaat.

RR (die niet meer bij die 20 hoort)
Elke hulpverlening start met communicatie.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #218 Gepost op: 3 november 2005, 21:53:56
KNRM, Hoge en alle brigades...
welkom op de randmeren! 8)

Dank U wel en graag gedaan!

Ik schreef het volgende al op de eerste pagina van dit topic. Volgens mij is dit gewoon de beste oplossing om uiteindelijk uit te komen op een goede samenwerking voor de hulpverlening op de Randmeren.

Begin met een groepje van elke instantie, die mee kan gaan werken aan de hulpverlening op de Randmeren, om een eerste nul-meting te doen, waarin opleiding en uitrusting centraal staan. Dit zou ook in de wintermaanden kunnen starten.

In het voorjaar kan daarna bekeken worden hoe de daadwerkelijke hulpverlening op het water geschiedt. Dit met verplichte evaluaties en verslaglegging over alle tijden, opkomst percentages etc.

Oke, het is een hele papierwinkel, maar ik ben van mening dat na een periode van ongeveer 5 jaar duidelijk is wie er een adequate hulpverleningsinstantie op de Randmeren is. En als een berger telkens de beste cijfers heeft, zal een vrijwillige organisatie toch moeten kijken hoe dat dan mogelijk is.

RR (die graag met een schone lei begint)

Het ligt voor de hand dat de berger de beste cijfers heeft aan het eind van de rit. Die maakt er zijn beroep van en kan (gaat ook) dus in z'n zeilboot in een eiland in het Gooimeer (De Schelp) gaan wonen met de Cobra langszij, zo dag en nacht standby op het water. Een tweede, grotere en snellere boot is in de maak en zal een aanvulling zijn op de Cobra. Daar is geen kruit tegen gewassen. Den Helder is nog niet uitgesproken en daar gaat ie al. Het enige dat nog rest is proberen dat te verhinderen door de mensen telefonisch te waarschuwen dat ze een rekening van 'm krijgen als ze z'n hulp accepteren, maar daar worden al juridische stappen tegen voorbereid. De meest betrouwbare reddingsbrigade met de meeste schippers, bemanningsleden en ook nog snelle boten en een goede structuur is de reddingsbrigade Blaricum, daar hoef je niet voor te meten.

Maar HOGE wil eigenlijk ook aanvullend hulp geven, vooral medisch en niet vervangend.
Er is een nieuw computerprogramma in gebruik genomen bij de kustwacht, een soort (maar dat is het niet want het is niet in basic) GMS systeem met daarin alle bijzonderheden van de eenheden. Grappig is de bv "Cliff-rescue equipment" dat je aan kan kruisen als zijnde aan boord voorhanden. Maar ook kan worden aangegeven dat aan boord AED, Oxygen en First Responders zijn. Daar liggen mogelijkheden voor HOGE.

Henk  

Fly

• Forum gebruiker
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #219 Gepost op: 3 november 2005, 21:55:07
RR

te grijs  ;) of te langzaam :-\

Fly (die nog wel bij de 20 hoort)
aan het strand is iedereen directeur