De KNRM opent station in Huizen

Auteur Topic: De KNRM opent station in Huizen  (gelezen 51775 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #280 Gepost op: 9 november 2005, 14:54:48
De dekking was prima in orde... niet zeuren als je er niks van weet!

Hoe weet jij nou weer dat ik er niets van weet, jij weet ook alles ??? . De politie geeft het nummer van de Cobra aan een jacht dat vastzit bij het hooft omdat de RB niet in de gelegenheid zijn, dat is wat ik er van weet. Maar misschien kun jij er meer over vertellen Sjon, we zijn een en al oor! Net zoiets als die krantenwijk?

Henk

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #281 Gepost op: 9 november 2005, 17:36:46
goed geregeld dus voor een sleep klusje..ben blij dat ze mij daar niet voor piepen als RB  ;D

kom je ook bij ons filmen henk?
[img]/img]

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #282 Gepost op: 9 november 2005, 18:45:27
Daar zit nu zoveel verschil in, vanmiddag twee keer prio één alarm voor de KNRM. Ik denk, nou dat zal wel wat wezen. Jachtje vast bij het paard. Prio één puh...

Kustwacht vertelde mij dat binnenkort zij gaan alarmeren en dan alle bijzonderheden erbij komen.
Dat is mooi, want er is wel verschil in haast tussen een vastgelopen strijkbout en een omgeslagen zeilboot met twee kinderen in het water. Maar nu is alles nog prio één bij de KNRM.

Henk

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #283 Gepost op: 9 november 2005, 19:15:45
Zelf vind ik het wel verstandig dat cde knrm nu altijd prio 1 wordt gealarmeerd dit omdat een RAC moeilijk de prio kan stellen voor de knrm. Hiernaast worden andere meldingen (niet prio 1) per telefoon eerst aan de schipper gemeld welke daarnaar telefonisch alarmeerd of via de pieper alarm maakt. Niet iedereen mag weg bij zijn baas voor niet spoedeisende zaken.

9910001
9910001

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #284 Gepost op: 9 november 2005, 20:26:28
Prio 1 => uitsluitend in een levensbedreigende situatie.

Deze discussie is niet alleen voorbehouden aan reddingsbrigades/ KNRM, maar ook voor Ambulance, Brandweer en Politie. Veels te vaak alarmeert een meldkamer voor een prio 1, wat dus levensbedreigende situatie inhoudt, terwijl dat absoluut geen levensbedreigende situatie is. Een collum of andere # of een diabeet, of wat dacht je van alle onwel meldingen. Oke, in geval van paniek kan ik me voorstellen dat prio 1 beter is dan te laat komen, maar al die onwelmeldingen op het strand voor niks. . . . .

Nou ben ik niet lokaal bekend bij "het paard", maar op dit forum heb ik die lokatie vaker gelezen, dus mag ik ervan uitgaan dat de centralisten van een RAC/ MBA, als de bemensing van de reddingboten weten wat voor lokatie het is en waarom daar frequent wat "fout" gaat. Vastlopen heeft zo nu en dan ook z'n voordelen.

RR (zijn notebook is vastgelopen)
Elke hulpverlening start met communicatie.

sjon

• Gast
Reactie #285 Gepost op: 9 november 2005, 21:15:48
Hoe weet jij nou weer dat ik er niets van weet, jij weet ook alles ??? . De politie geeft het nummer van de Cobra aan een jacht dat vastzit bij het hooft omdat de RB niet in de gelegenheid zijn, dat is wat ik er van weet. Maar misschien kun jij er meer over vertellen Sjon, we zijn een en al oor! Net zoiets als die krantenwijk?

Henk

De RB's zijn niet gepiept en zeker niet uitgemeld geweest bij de AC...Ik weet niet wie en waar die politie ambtenaar heeft gezeten, maar die heeft zich zeker niet aan de procedure gehouden....
En Henk wat betreft je krantenwijk, je begint er weer zelf over....maar ik zal eens kijken of ik een foto'tje van je kan (laten) maken als je er mee rond gaat.... (of is het een folderwijk?)

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #286 Gepost op: 9 november 2005, 23:07:06
En Henk wat betreft je krantenwijk, je begint er weer zelf over....maar ik zal eens kijken of ik een foto'tje van je kan (laten) maken als je er mee rond gaat.... (of is het een folderwijk?)

Iemand moet toch de krant rondbrengen? Zo heb je ook mensen die lucifers inpakken of wasknijpers maken!

Ik zie het probleem niet.... Ik heb overdag voor de klas gestaan en 's avonds vakken gevuld, wie maalt daarom? Maar dat heeft geloof ik helemaal niets met de KNRM en/of Huizen te maken... net als die kantenwijk trouwens...

bAdemArk

sjon

• Gast
Reactie #287 Gepost op: 9 november 2005, 23:49:47
Iemand moet toch de krant rondbrengen? Zo heb je ook mensen die lucifers inpakken of wasknijpers maken!

Ik zie het probleem niet.... Ik heb overdag voor de klas gestaan en 's avonds vakken gevuld, wie maalt daarom? Maar dat heeft geloof ik helemaal niets met de KNRM en/of Huizen te maken... net als die kantenwijk trouwens...

bAdemArk

Ik vind het ook geen probleem! Ik heb er alleen eerder op het forum mee willen aangeven dat Henk niet altijd kan gaan varen. Voor de rest kan het me niet zoveel schelen wat Henk in zijn prive tijd uitvoert. Ik zal het er verder niet mee over beginnen zelf.

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #288 Gepost op: 9 november 2005, 23:55:21
Volgens mij heeft Henk niet gezegd dat hij altijd zelf zou uitvaren maar eerder dat de Seeker uit zou varen, ik ga er van uit dat henk niet de enige is met seeker vaart en dat er ook andere leden zijn bij de hoge die uit kunnen rukken.

9910001
9910001

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #289 Gepost op: 10 november 2005, 00:16:58
Volgens mij heeft Henk niet gezegd dat hij altijd zelf zou uitvaren maar eerder dat de Seeker uit zou varen, ik ga er van uit dat henk niet de enige is met seeker vaart en dat er ook andere leden zijn bij de hoge die uit kunnen rukken.

9910001

precies, bedankt voor het vertrouwen, er zijn er meer gelukkig!

Henk