Alarmeren BHV

Auteur Topic: Alarmeren BHV  (gelezen 14451 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #10 Gepost op: 3 november 2015, 17:19:58
Je wilt 40 man uitrusten met een systeem wat nog geen 1000 euro kost. Dan kom je op minder dan 25 euro pp uit. Voor dat geld ga je nooit hardware aan kunnen schaffen. Je zal dus uit moeten gaan van bestaande materialen en dan is de mobiele telefoon van de betrokken werknemer nog het minst slecht. In mijn ogen kan je dus beter op zoek naar een andere provider voor je SMS dienst dan allerlei ingewikkelde andere oplossingen.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #11 Gepost op: 3 november 2015, 18:44:52
Ik zou kijken voor twee oplossingen als ik jullie was.
- Een oproepsysteem met pagers voor op het terrein zelf. Dat hoeven er geen 40 te zijn, het is alleen voor de aanwezige BHV'ers die je direct wilt oproepen. Dat kun je onder de 1000 wel vinden.
,
Voor de mensen die van huis komen heb je meer tijd, die hoeven en kunnen toch niet in een paar minuten aanwezig zijn. Zij hebben ook geen grote rol in de directe hulpverlening, de politie/brandweer/ambulance zijn er eerder en hebben de hulpverlening dan al overgenomen.
Het personeel dat je van thuis haalt levert extra handen bij de voortzetting van je bedrijfsvoering en mogen best 15 tot 30 minuten als ze al überhaupt kunnen komen. Je mag eigenlijk helemaal niet rekenen op deze mensen, ze zijn immers vrij, als ze komen is het super, maar het moet ook kunnen zonder dat ze komen.

Deze mensen kun je dus prima op een andere manier oproepen. Bijvoorbeeld met een bellijst. Je geeft gewoon 1 van de reeds aanwezige personeelsleden een lijst met telefoonnummers (die lijst heb je bijvoorbeeld in je bedrijfsnoodplan zitten) en laat deze persoon gewoon iedereen op de lijst bellen met de vraag om te komen. Dit kan de schoonmaaktster prima doen.
Dan weet je ook direct hoe veel mensen er zullen komen en kun je ook stoppen met bellen zodra je er voldoende hebt.
Dit kun je eventueel ook uitbesteden aan een externe alarmcentrale, mogelijk heb je daar al een contract mee voor je brand en inbraak beveiliging.


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #12 Gepost op: 16 november 2015, 09:19:59
Hier bij ons binnen het bedrijf wordt gebruik gemaakt van Multibel, de bedrijfsbeveiliging spreekt hier een bericht op in en alle BHV-ers krijgen een telefoontje. Kan je opkomen dan toets je een code in anders sluit je af zonder bevestiging. Op de CP weten ze dan hoeveel mensen er op komen. Je kan hier gewoon een gesproken boodschap in spreken (degenen die alarm maakt) dus je weet ook waar heen je moet en wat er aan de hand is.

Ik vind het een goed werkend systeem.
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Beveilig71

  • Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #13 Gepost op: 23 november 2015, 02:44:49
Inmiddels een geschikt systeem gevonden op 'prepaid' basis: messagebird.nl